Alle berichten van administrator

Toerclub Stompwijk

meijepad

Toerclub Stompwijk

Afgelopen zondag stonden er + 35 fietsers aan de start. De regenbui die rond half acht viel heeft sommige fietsers doen besluiten om niet te gaan fietsen. Voor de A groepen stond vandaag “het kopje van Bloemendaal” op het programma. Voor de B en C groepen was de bestemming De Meije.

De B groep vertrok met 6 man en 1 vrouw richting De Meije. Op de heen weg maakten we een klein ommetje om een regenbui te ontwijken. We fietsten via Aarlanderveen naar Nieuwkoop. Vanaf het Zuideinde in Nieuwkoop loopt een mooi maar zeer smal fietspad dwars door de Nieuwkoopse plassen, het Meijepad. Via dit pad bereikten we als eerste groep, café “De Halve Maan”.  Het team van vriendelijke serveersters bracht ons al snel het eerste bakkie koffie. Even later arriveerde de C groep met 9 fietsers. De terugweg ging door de Meije. Dit is een slingerweg met veel mooie oude boerderijen. Met enige tegenwind maar geheel droog kwamen we met bijna 70 kilometer op de tellen weer in Stompwijk aan. Zondag 6 juli gaat de A naar Haarzuilens voor een rit van 100km. De B gaat dan naar Snelrewaard (85km) en de C naar ‘Camping de Wippert’ voor een rit van 55km. Vertrek is steeds om 8.30u vanaf het Klaverblad.

Jaap de Jong

Zondagochtend, het was vervelend wakker worden, want de regen viel met bakken uit de hemel. Maar ja, aangezien ik vorige week ook al niet gefietst had, wilde ik toch graag mijn stalen ros deze week wel bestijgen. Met lange mouwen shirt aan en regenjack voor de zekerheid mee, stond ik netjes aan de start. Het lange mouwen shirt kon direct uit, want het was warm genoeg.

We waren met 2 dames van de C1, de C2 met 7 personen. We reden richting Zoetermeer, Alphen aan den Rijn, etc. Heerlijk zonnetje, geen spatje regen meer gehad. Beetje jammer voor de thuisblijvers, maar ja….. Uiteindelijk kamen we in De Meije aan, waar we in het zonnetje een heerlijk kopje koffie dronken. Na een pauze van ongeveer een half uurtje braken we op en reden wij richting Bodegraven, Boskoop, Zoetermeer. Met 67,60 km op mijn teller, was ik om ongeveer 12.30 uur weer thuis.

Trees van Velzen

 

Dierencentrale

kitten

Graag wil ik even laten weten dat de vermelding van het kitten in de Dorpsketting succes heeft gehad.

Het diertje is weer thuis bij de eigenaar.

 

Hartelijk dank en vriendelijke groet,

Dieren Centrale

 

Goede prestaties van Stompwijkse badgast op NK

Afbeelding1

Goede prestaties van Stompwijkse badgast op NK

Omdat haar zwemmaatje Bart Pardon op vakantie was, moest Jelsie van Ruijven in haar eentje de Stompwijkse eer op het Nederlandse kampioenschap in Dordrecht verdedigen. Dit was het kampioenschap in een 50 meter bad. De zwembaden in Leiden zijn 25 meter en daarom had Jelsie de weken daarvoor een paar keer getraind in het 50 meter bad in Katwijk.

Jelsie kwam in de ochtend uit op de 100 meter rugslag en de 100 meter schoolslag. Met prima tijden eindigde ze op een 17e en 19e plaats. In de middag volgde eerst de vrije slag. Van het hele deelnemersveld (32 meisjes) had ze het langzaamste persoonlijke record (PR). Ze had dus niks te verliezen. Het was misschien wel deze gedachte die haar aanzette tot een bijzondere prestatie: een forse verbetering van haar PR. Na zo een 10 minuten wachten bleek dit zelfs goed te zijn voor een 9e plaats.

Daarna volgde nog de vlinderslag. Het grote elektronische scorebord gaf aan dat ze in baan 8, 4e was geworden in haar serie. Dit leverde uiteindelijk een 13e plaats op. Jelsie kon zondag even na 18.00 uur op lege wegen (Nederlands elftal moest voetballen) met een trots gevoel en met een geweldige ervaring rijker huiswaarts keren.

De komende weken zijn de laatste trainingen van het seizoen. Daarna volgt de zomervakantie. Na de zomervakantie wordt er weer getraind voor de regionale wedstrijden waar Jelsie en Bart zich proberen te kwalificeren voor het Nederlands kampioenschap in een 25 meter bad. Dit zal rond februari 2015 plaatsvinden.

Ilona van Ruijven

De Dutchies waren in Polen

dutchies

De Dutchies waren in Polen, maar…. wie zijn de Dutchies?

De Dutchies zijn Judith Anvelink, Manouk de Pree, Geordie Bregman en Teun van der Maas, vier jongeren uit Leidschendam, Voorburg, Stompwijk en Leidschenveen die samen met Vigilia van Akkeren op verzoek van de werkgroep stedenband Leidschendam-Voorburg Konstancin-Jeziorna die in het weekend van 21 juni in de Poolse partnerstad van Leidschendam-Voorburg hebben deelgenomen aan het 5e Internationaal Jongeren Muziek Festival. Deze jongeren spelen o.l.v. Vigila van Akkeren regelmatig in kerkdiensten in onze gemeente. Van de deelnemers wordt verwacht dat zij een optreden verzorgen met o.a. muziek van een componist uit eigen land. De uitvoering van de ingestudeerde werken heeft in Polen geleid tot een daverend applaus en heel veel complimenten.

Konstancin-Jeziorna met partnersteden in zes verschillende landen organiseert elke twee jaar een internationaal muziekfestival voor jongeren uit hun partnersteden. Dit jaar waren er jongeren uit Polen, Nederland (Leidschendam-Voorburg), Duitsland, Tsjechië (Hranice), Letland en Litouwen. De jongeren uit Oekraïne konden dit jaar niet naar Polen komen wegens de situatie in hun land.

Gezamenlijk vormen alle jongeren een orkest en studeren zij nieuwe stukken in die zij aan het eind van het weekend uitvoeren. Dit internationale jongeren orkest bestond uit meer dan 70 jongeren in de leeftijd van 10 tot 19 jaar die op de dag van aankomst elkaar niet kenden en nog nooit samen hadden gespeeld. In het weekend hebben zij meer dan 15 uur geoefend. De jongeren werden steeds enthousiaster. Het daverende applaus en de roep om herhalingen van gespeelde stukken aan het einde van het concert maakte duidelijk dat de dirigent maar vooral ook de jonge musici een geweldige prestatie hebben geleverd. Opnieuw werd duidelijk dat muziek ‘een internationale taal’ is die mensen verbindt.

 

Johan Kunst – voorzitter werkgroep Stedenband

Leidschendam-Voorburg * Konstancin-Jeziorna.

zie ook: www.stedenband-leidschendam-voorburg.eu

 

Berichten RK Parochie H. Laurentius Stompwijk

Berichten- RK  Parochie  H. Laurentius – Stompwijk

 

Contact met de Pastores, bij ernstige ziekte,

overlijden, of een persoonlijk gesprek.

Centraal meldingsnummer 06-22027668

Telefonische bereikbaarheid:

Pastorie Dr. van Noortstraat 88

2266 HA Stompwijk tel. 071-5801604

Pastoor: J. v.d. Bie tel. 071- 5220655

Email adres: pastoor.degoedeherder@yahoo.com

Spreekuur op afspraak.

Openingstijden parochiesecretariaat

Maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 -12.00 uur.

E-mail: sintlaurentius@hotmail.com

Bijdrage voor misintenties op IBAN Nr. NL36 RABO 0361 500 947

Donaties t.b.v. de H. Laurentiuskerk IBAN Nr. NL49 RABO 0361 502 168

Verzorging begrafenissen en crematies

De heer C.G J. Onderwater, tel. 079-3422906/0655976947/info@cuo-zm.nl

Weekvieringen in de R.K. Parochiekerk H. Laurentius

Woensdag            25   juni 09.00 uur  Kerkschoonmaak

Donderdag           26   juni 20.00 uur  Bijeenkomst van de Wijkcontactpersonen in de pastorie

Zaterdag             28   juni 19.00 uur  Geen viering.

Zondag               29   juni 11.00 uur  Eucharistieviering met samenzang tevens terugkom viering 1e communicantjes 

                                                       Voorganger: pastoor G. de Gilde

Misintenties 

Zondag 29 juni 11.00 uur voor de overleden armen en weldoeners v.d. parochie. Fran Overdevest, Ger Groeneweg – Luk Jaargetijde, Pastoor v.d. Plas, Riet Luiten, Surat Kaew Knijnenburg – Pesol, Jopie Lexmond – v. Santen, Cor Oudshoorn – Alkemade, Riet v. Logchem – Bennis, Elly Bennis –v. Marwijk, Jan v. d. Helm, Corrie v. Geijlswijk -v. Santen, Jan Vogelaar, Janus Verhagen, overleden vader

 

Kerkhulpen                               Kosters                    Lectoren                             Misdienaars

zaterdag 28 juni 19.00 uur           R.O.                          geen                                       geen

Zondag   29 juni 11.00 uur           R.O.                          Cees Bergen                            geen

 

Mededeling uit het secretariaat

Kerkschoonmaak

Woensdag 25 juni wordt de kerk weer schoongemaakt, alle hulp is van harte welkom. De koffie staat zoals gewoonlijk klaar.

Werkgroep schone kerk Corrie v. Santen

Doopvieringen

Worden in overleg met de betrokken personen vast gesteld. Aanmelden via het secretariaat.

Hebt u financiële problemen?

De Parochiële Charitatieve Instelling van onze Parochie kan u waarschijnlijk helpen. Uw aanvraag wordt vertrouwelijk behandeld. Contact via het secretariaat.

Extra informatie misintenties parochiesecretariaat H. Laurentiuskerk

Ons secretariaat is op maandag, woensdag en vrijdagochtend geopend van 10 uur tot 12 uur . Voor misintenties kunt u bij voorkeur op deze tijden terecht op ons secretariaat. Ook kunt u deze per mail op geven via sintlaurentius@hotmail.com of telefonisch op 071-5801604. De bijdrage kunt u dan overmaken op NL36 RABO 0361 500 947

De misintenties die voor vrijdagochtend 12.00 uur bij het secretariaat binnen zijn, worden vermeld in de rubriek Misintenties van de Parochieberichten in de Dorpsketting van de komende week.

Voor alle kerkzaken en vragen en mededelingen inzake de parochiekern kunt u op bovengenoemde tijden terecht op ons secretariaat.

Het secretariaat

 

 

 

 

Lieve Kelly

Lieve Kelly

 

Gefeliciteerd met het behalen van je HAVO diploma.

We zijn trots op je!
Veel succes in Maastricht!                             

 

Liefs papa, mama, Kevin, Sarah en Britt

 

Wie wil er naar Concert at Sea Brouwersdam

Wie wil er naar Concert at Sea Brouwersdam

 

Wie wil er voor de vrijdag 27 juni ons kaartje voor Concert at Sea overnemen?

Wegens omstandigheden kan er 1 persoon niet mee. Wij gaan met 7 personen, je kan eventueel met ons meerijden.

Het festival begint om 12.00 en we blijven tot het einde van de avond!

 

Marjolein Janson, Meerlaan 9