Alle berichten van administrator

Dorpsketting heeft een pagina geopend op faceboek

Sinds kort heeft de Dorpsketting een pagina geopend op facebook

 

Via de sociale media wil ook de Dorpsketting haar activiteiten naar buiten brengen. Al heel veel mensen hebben een vriendschapsverzoek ontvangen en geaccepteerd. Ongetwijfeld zullen er  nog mensen zijn die nog geen vriend zijn, maar dit wel willen worden. Zoek op facebook naar Dorpsketting Stompwijk en dien een verzoek in.

Om te beginnen zal de Dorpsketting wekelijks op facebook geplaatst worden zodat u hem ook digitaal kunt lezen. Overigens kan dat ook al via een email verzoek middels pdf of via de website stompwijk.nl.

Suggesties en ideeën voor rubrieken zijn welkom.

U hoort of ziet van ons.


Red. Leo Oliehoek

 

Vervolg van verslag carnavalsweekend

Vervolg van verslag carnavalsweekend

Vorige week heeft u al in de Dorpsketting kunnen lezen over het begin van de carnavalsweek, hieronder leest u het vervolg van de maandag en de slotdag, dinsdag.

Maandag 3 Maart  Kindercarnaval:

Maandagmiddag was het de beurt aan de kinderen om een gezellige middag te beleven, iedereen die zin had kon een kleurplaat inleveren en daar werden ook prijzen voor toegekend. De prijzen voor de mooiste kleurplaat gingen naar: Kim Ammerlaan en Sam van Geijlswijk. Ook waren er prijzen in verschillende categorieën voor de kinderen die het mooist verkleed waren. Hieronder vindt u de uitslag van de deze verkleedwedstrijd en danswedstrijd:

Mooist verkleedde

Meisjes                                                                                     

Vajen den Hollander,

Jopy verkleed als Pipi,

Bo van Santen,

Noami verkleed als Fee,

Jongens

Levi verkleed als Robin,

Reno den Hollander,

Thomas Suyten,

Tim Koot,

DJ Kevin zorgde ervoor dat iedereen lekker stond te springen en te dansen. Er werd veel polonaise gelopen met onder andere de Raad van 11 en de Koomers. De limonade en de plakjes worst en kaas werden graag verorberd. Al met al een zeer gezellige middag en met een aardigheidje ging men weer huiswaarts.

Tienerdisco

’s Avonds was het de beurt voor de tieners om hun danspasjes te laten zien. Dit jaar net als vorig jaar in Bardancing Beatz werd er op de muziek van DJ Kevin gedanst en polonaise gelopen. Na een geslaagde avond gingen de tieners om 10 uur naar huis.

Dinsdag 4 Maart:

Dinsdagmiddag is al jaren de middag van de ouderen jongeren, de mensen van 55+ uit Stompwijk. Zoals ieder jaar was er weer een loterij en konden er vele mooie prijzen gewonnen worden, die waren gesponsord door de middenstand van Stompwijk en omstreken, waarvoor hartelijk dank. Velen gingen met een prijs naar huis en men genoot zeer van deze middag. De polonaise werd zeker niet vergeten en achter Prins Erwin I, Page Jindra en Opper Gerard werd een grote stoet gevormd om met zijn allen gezellig te lopen. Het concert van de Oud Prinsen kon natuurlijk niet ontbreken op de middag. De oudere van Stompwijk lieten de advocaat en jonge borrel zichtbaar goed smaken. En natuurlijk kon de jaarlijkse afsluitende speech van Meneer Bos weer niet ontbreken. De Prins en Page van de KBO waren dit jaar Dhr. Joop Hilgersom en Mevr. Lenie Overdevest-Verhagen.

Slotbal

Dinsdagavond was alweer de slotavond van de carnavalsweek. Om 21.30 uur ging de deur open en de mensen stroomden binnen. Deze avond werd door onze vrienden van Helemaal Top!! opgeleukt en dit was een zeer geslaagd optreden.  Er werd verder veel gedanst en polonaise gelopen. Blaaskapel de Blaasbalgen  verzorgde nog een optreden en om ongeveer 24.00 uur werd de Raad van Elf werd door hun vrouwen ontdaan van hun steek en cape. Hierna werd Prins Erwin ontdaan van zijn scepter, cape, steek en ambtsketen, ook Page Jindra werd ontdaan van haar kroon en cape, op dat moment stonden Erwin en Jindra weer als gewone burgers op de bühne. Daarna werd de Prins Erwin afgevoerd door de Oud Prinsen, Page Jindra door de Raad van 11 en speelde De Blaasbalgen nog een vrolijke noot. De avond ging nog tot in de kleine uurtjes door en iedereen genoot er zichtbaar van.

Na een week van genieten, feesten en polonaise lopen kunnen Prins, Page, Opper, Raad van 11 en bestuur terugkijken op een geweldig seizoen en gaan we er met z’n allen voor om dit ook volgend seizoen te bereiken! Via deze weg willen wij alle bewoners en vrijwilligers bedanken voor het bijdragen van hun steentje aan dit zeer geslaagde carnavalsseizoen. Hopelijk zien wij u allemaal terug bij het volgende carnavalsseizoen. En natuurlijk ook onze excuses aanbieden aan iedereen die op enige manier hinder van ons heeft gehad.

Voor meer informatie en foto’s, kunt u terecht op www.degaanders.nl

Dan rest ons nog alle leden uit te nodigen voor de jaarlijkse ledenvergadering op 7 mei aanstaande.

PR De Gaanders

 

Uitslag Loterij De Gaanders

Op dinsdag heeft de trekking plaatsgevonden van de loterij van De Gaanders. Nogmaals willen wij iedereen bedanken voor het steunen van de vereniging door middel van het kopen van een lot. De opbrengst komt ten goede aan het kinder- en bejaardencarnaval. Deze mensen hebben ook dit jaar weer kunnen genieten van een schitterend carnavalsfeest en dat is mede te danken aan U. De prijzen zijn reeds door De Gaanders aan de winnaars overhandigd. Hier volgt de uitslag:

 

1e prijs Fam. Oudshoorn,                      Dr. van Noortstraat 4                                           Iedere maand een bos bloemen

2e prijs Hans Bierhuis,                          Oosteinde 8                                                         Planten en zadenbon

3e prijs Duinisveld,                              Ondermeerweg 55                                                 Aangifte inkomstenbelasting

4e prijs C. Hoogendijk,                        Waterviolier 9                                                        Hot Stone massagebon

5e prijs Hooijmans,                             van Santhorststraat 129                                         Hot Stone massagebon

6e prijs E. Fontein,                             Dr. van Noortstraat 98                                            Hot Stone massagebon

7e prijs Bol,                                       Rotterdam                                                             Kado Koepon

8e prijs van Leeuwen ,                       Santhorststraat 38                                                  Kado Koepon

9e prijs Jack & Frans Luiten,               Stompwijk / Zoeterwoude                                       Kado Koepon

10e prijs Nel van Santen,                   Meerlaan 1A                                                           Kado Koepon

11e prijs van den Bos,                       Dr. van Noorstraat 12F                                            Kappersbon

12e prijs Zothland,                            Huyssitterweg 27C                                                   Kappersbon

13e prijs T.C. v.d. Meer,                     Oostvlietweg 30                                                      Kappersbon

14e prijs Marc Blok,                           Zoetermeer                                                             Kappersbon

15e prijs Mevr. Olijhoek,                     Akkermunt 36                                                        Kappersbon

16e prijs Paul Knebel,                         Dr. van Noortstraat 9                                              Kaasbon

17e prijs Fransen,                              Hoefblad 7                                                              Kaasbon

18e prijs M. v.d. Putten,                     Pinksterbloem 13                                                     Kaasbon

19e prijs Suijten,                               Waterviolier 26                                                        Kaasbon

20e prijs Ronald & Sandra,                 Huyssitterweg 25A                                                    Kaasbon

21e prijs Ronald & Silke,                    Dr. van Noortstraat 95B                                            Poeliersbon

22e prijs K. van den Bos,                   Dotterbloem 33                                                        Poeliersbon

23e prijs Mevr. De Groot                    Dr. van Noortstraat 67                                              Poeliersbon

24e prijs Monique van Bemmelen        Pinksterbloem 79                                                     Poeliersbon

25e prijs C. Roeling                           Stompwijkseweg 7                                                   Poeliersbon

26e prijs Erik Sweere                         Pinksterbloem 49                                                      Poeliersbon

27e prijs van Steen                           van Santhorststraat 34                                              Poeliersbon

28e prijs Tini Lansbergen                   Oostvlietweg 40                                                       Poeliersbon

29e prijs de Graaf                             Stompwijkseweg 48D                                               Poeliersbon

30e prijs van Leeuwen                      Stompwijkseweg 19                                                   Poeliersbon

 

Oplossing Puzzel

De juiste oplossing was “Out of Africa was een grote filmhit”

De volgende personen hebben een waardebon t.w.v. € 15,- van de Coop gewonnen.

M. Oudshoorn- van Rijn,             Oostvlietweg 38

Carla van Santen,                      Meerlaan 39

I. van Doorn,                             Zustersdijk 4

 

 

 

Wist U dat…..

kalvende koe

Wist U dat……….

 

.. na het lammeren of kalven het moederdier vaak dorst heeft en dat je dan het beste lauw water te drinken kunt geven. Een plons koud water in de pens veroorzaakt sterfte van pensbacteriën en dat is slecht voor de energievoorziening die de melkproductie verzorgt.

.. je biest (de eerste melk koe, geit, schaap) NIET mag opwarmen in de magnetron. Opwarmen in een pan warm water mag wel, bewaren in de vriezer mag ook.

 

Veel plezier, geniet ervan en zorg goed voor ze, want ze zijn afhankelijk van je!

 

Groetjes, Marjolein Steenstra

 

Nieuws van Stichting Amigos

Nieuws van Stichting Amigos

 

De opbrengst van de statiegeldbonnen actie in de COOP was in januari € 55,00 en februari € 43,40. Iedereen hartelijk bedankt. 

De netto opbrengst van het jubileumconcert van aanstaande zaterdag wordt gedoneerd aan Stichting Amigos!

Dit vraagt om toelichting. Ik wil graag het jubileumconcert met medewerking van het Stompwijkse EMS koor onder uw aandacht brengen. Dit concert wordt gegeven uit dankbaarheid van de 50e verjaardag van de dirigent/pianist Michel van Eerden van het EMS koor. Ook wordt stil gestaan bij het feit, dat Michel al 40 jaar muziek speelt in de kerk. Bovendien is hij al 12,5 jaar bij ons koor en hoopt hij dit jaar het diploma van kerkmusicus 3 te behalen.

Het gospel duo Lydia & Marcel Zimmer verleent aan deze avond hun medewerking evenals de muziekband van de Parousia gemeente Zoetermeer. Deze band bestaat o.a. uit gitaristen, pianist, drummer, dwarsfluitiste en een violiste. Geweldig!  Via een scherm, waarop de liedjesteksten geprojecteerd worden kan iedereen meezingen. Wie wil er niet graag Oh Happy Day meezingen? Daar wordt toch iedereen vrolijk van!!

Aanstaande zaterdag 15 maart om 20.00 uur in het gebouw “De Uitkijk”, Wattstraat 64, 2723 RD Zoetermeer. Aan de zaal (open vanaf 19.30 uur) kunt u eveneens toegangskaarten kopen à € 12,50.  

U kunt ook contact opnemen met mij.

 

Chau, Lia de Jong-Zwetsloot

Stichting Amigos en EMS koorlid

Tel. 071-5802378

 

Lieve Ton en Wilma

ton en wilma

Lieve Ton en Wilma,

 

Gefeliciteerd met jullie 20 jarig huwelijk.

We wensen jullie nog heel veel geluk samen

en alle liefde van de hele wereld.

Maak er een leuke dag van

en nog vele, vele, vele jaren.

 

x-jes van de liefste kinderen ter wereld, Josine, Marinka en Simon

 

De Koomers

koomers

De Koomers

Ook “de Koomers” hebben een drukke carnavalsweek achter de rug. De aftrap voor Jeugdprins Timo en Jeugdpage Miranda begon bij Swetterhage op woensdagavond. Daar hebben zij met de “grote raad” carnaval gevierd. Vrijdagavond hadden “de Koomers” een gezellig samenzijn bij hun mooie kar, welke gebouwd werd door hun ouders (bedankt!!!). Ook dit jaar had de Firma P. van Leeuwen & Zonen daar hun hulp en medewerking aan verleend (helemaal top!!!). Zaterdags waren ze bij de sleuteloverdracht in het stadskantoor, waarna zij op de kar stapten voor de optocht in Leidschendam. Aansluitend reden ze mee in de optocht in Stompwijk. Beide optochten werd de kar traditioneel gereden door Peet van Leeuwen. Zondags zaten zij tussen “de grote raad” in de kerk en ’s middags liepen zij weer polonaise bij de kindermiddag van de “Damzwabbers”. Maandagmiddag was de kindercarnaval in het Blesse paard waar zij op de deuntjes van DJ Kevin bezig gehouden werden. Ook bij de K.B.O. hebben zij weer een polonaise gelopen. Dit was tevens de afsluiting van hun seizoen! Wij kijken terug op een druk, enerverend maar vooral mooi seizoen. Wij willen onze Jeugdprins Timo, Jeugdpage Miranda en onze Jeugdraadsleden bedanken voor hun inzet en gezelligheid! Mede door hen hebben wij een heel leuk seizoen achter de rug!

Alaaf, alaaf, alaaf,

Maartje en Nicoline

 

Zeldzame zwarte ibis zet Stompwijk op de kaart

zwarte ibis 2zwarte ibis 1

Zeldzame zwarte ibis zet Stompwijk op de kaart!

Deze vogels worden de afgelopen weken vaak gespot langs de Stompwijkseweg door vogelaars.

Het veroorzaakte zaterdag 8 maart zelfs opstoppingen. Sommige vogelaars lagen op hun buik languit op de weg.

Dat hebben deze vogelaars er kennelijk voor over om deze zeldzame vogels te fotograferen.

Ik heb de veilige weg genomen en niet de ibis maar de vogelaars zelf op de foto gezet!

Aad van Bohemen

 

2e foto: Jacintha Janson 

 

De Adviesraad Stompwijk is er voor ons hele buitengebied

De Adviesraad Stompwijk is er voor ons hele buitengebied

Op 19 maart gaan we (hopelijk allemaal) stemmen voor nieuwe leden van de gemeenteraad van  onze gemeente Leidschendam-Voorburg. Daarnaast hebben alle bewoners van ons buitengebied een oproep gehad voor de verkiezing van de leden van de Adviesraad Stompwijk. Bij de wijziging van de Dorpsraad Stompwijk, die in hoofdzaak bedoeld was voor zaken in de kern Stompwijk, in Adviesraad Stompwijk is deze “de” gesprekspartner, namens ons allen voor belangrijke zaken die niet alleen spelen in Stompwijk maar ook in het overige buitengebied. Belangrijk is dan ook dat de leden van de Adviesraad een goede afspiegeling vormen van het totale buitengebied.

De huidige wijze van stemmen geeft hiervoor geen garantie! Hoewel ik geprobeerd heb dit te wijzigen, ook via de Adviesraad, blijkt dit bij de gemeente op onoverkomelijke bezwaren te stuiten.

Laat duidelijk zijn, de Kern Stompwijk moet een (de) belangrijke(ste) vertegenwoordiging hebben in de Adviesraad. Maar, het overige buitengebied moet ook goed vertegenwoordigd zijn.

Komende zittingsperiode zullen belangrijke projecten in de kern Stompwijk en ons buitengebied (hopelijk) tot realisatie komen t.w.

· de Rondweg als belangrijke ontsluiting en verkeersontlasting van de Dr.v.Noortstraat/Stompwijkseweg

· de herinrichting/ontwikkeling van het Tuinbouwgebied

· de herinrichting van de Meerlaan.

· het Kulturhus (met al zijn functies, school enz.)

· de Stompwijkseweg

Maar, ook de Nieuwe Driemanspolder ‘staat in de steigers’ en zal, ook van de Adviesraad, de komende jaren de nodige aandacht vragen.

De afgelopen periode heeft Lida v/d Akker-Bruinsma (Wilsveen) zitting gehad in de Adviesraad maar stopt na deze periode; belangrijk is dat zij een goede vervanger krijgt. Marco Mooijman heeft zich kandidaat gesteld en verdient een eerlijke kans. Zeker is dat hij zich voor 100% zal inzetten voor Stompwijk. Helaas ‘onbekend maakt onbemind’. Marco is geboren en opgegroeid in het Wilsveen en sinds een aantal jaren teruggekeerd naar het voor hem vertrouwde Wilsveen.

Hij zal zich zeker in deze Dorpsketting nader voorstellen, zodat we allemaal weten wat voor ‘vlees we in de kuip krijgen’. Nogmaals, ondanks dat ik vind dat al die belangrijke projecten in Stompwijk en het overige buitengebied mij veel en veel te traag gaan, is het hebben van een goede Adviesraad ons aller belang.

Dus ga stemmen, ook op de kandidaten voor de Adviesraad, het worden belangrijke jaren.

 

Ab Spaan 

 

 

Kandidaten Adviesraad Stompwijk – verkiezingen 19 maart 2014

Kandidaten Adviesraad Stompwijk – verkiezingen 19 maart ‘14

Van deze acht kandidaten voor de Adviesraad mag u er (maximaal) zeven kandidaten aangeven op uw stembiljet.

Yvonne van Boheemen

Als geboren en getogen Stompwijkse was ik de afgelopen 8 jaar voor het CDA gemeenteraadslid (sta momenteel als CDA lijstduwer op nummer 23 van de kandidatenlijst) en heb me onder andere hard gemaakt vele Stompwijkse projecten en onderwerpen. Voor de projecten als Kulturhus, renovatie Stompwijkseweg en rondweg komt het nu aan op een succesvolle uitvoering in samenwerking met de Stompwijkers. Hier wil ik graag via de Adviesraad mijn steentje aan bijdragen.

Ik ben werkzaam als directiesecretaresse voor 4 dagen in de week bij het Stedelijk College (VMBO school) in Zoetermeer. Daarnaast ben ik moeder van twee kinderen (8 en 10 jaar) en getrouwd met Peter Bregman en actief in de Stompwijkse Oranjevereniging.

Marco Mooijman

Mijn naam is Marco Mooijman en ik ben één van de nieuwe kandidaten voor de Adviesraad. Ik ben geboren en getogen in het Wilsveen en hou me in het dagelijks leven bezig met het runnen van een bedrijf in Zoetermeer dat koffie-en espressomachines importeert van het merk JURA uit Zwitserland.  Alhoewel ik enige tijd op andere plekken in de regio heb gewoond, ben ik uiteindelijk wederom in het Wilsveen neergestreken, omdat dit een van de mooiste gebieden is van de regio. Deze polder is van onschatbare waarde en daarom wil ik me graag inzetten om de ontwikkelingen van dit gebied op de voet te volgen en zoveel mogelijk inspraak te hebben waar mogelijk. Dit kan je alleen maar realiseren door je actief in de materie te verdiepen en contact te houden met je omgeving. Mijn agrarische roots helpen daarbij zeker om met een heldere blik naar alle ontwikkelingen te kijken en de belangen van de inwoners van dit gebied te behartigen. Mijn motto is: “als je niets zegt of doet moet je ook niet zeuren” en dat wil ik juist voorkomen door actief deel te nemen aan deze adviesraad.

Birthe Pleit-Hansen

Ik ben Birthe Pleit-Hansen (60), getrouwd met Jan (65) en samen hebben wij dochter Monique (37). Wij wonen sinds 2 jaar aan de Huyssitterweg.

Zoals mijn naam doet vermoeden kom ik oorspronkelijk uit Denemarken en stam ik zo lang ik kan nagaan af van boeren. Sinds 1976 woon ik in Nederland en heb ik de Nederlandse nationaliteit.

Waarom stel ik me kandidaat? Goede vraag, maar het antwoord is simpel: om dezelfde reden dat wij hier zijn komen wonen; gemoedelijk, landelijk, kleinschalig, vrijheid.

Om deze unieke plek in de Gemeente Leidschendam-Voorburg een stem te geven vind ik de Adviesraad bijzonder belangrijk. Graag wil ik mijn bijdrage proberen te leveren aan het behoud en het verder ontwikkelen van Stompwijk.

Ank van der Poel-van Santen

Nu ik me verkiesbaar gesteld heb voor de Adviesraad, is mij gevraagd of ik mijzelf even wil voorstellen. Ik ben Ank van der Poel – van Santen, 57 jaar. Ik woon op Dr. v. Noortstraat 208, (tegenover ’t dokterslaantje) met mijn man Peter en dochter Shradha. Verder werk ik bij Tuincentrum De Driesprong in Zoetermeer en draai ik af en toe een bardienst bij Stompwijk ’92. Ik doe dit beide met veel plezier. Ik vind het belangrijk dat Stompwijk een Adviesraad heeft, daarom stel ik me weer verkiesbaar en hoop met andere enthousiaste dorpsgenoten actief een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van ons dorp. Er breekt een belangrijke periode aan voor Stompwijk, onder andere de ontwikkeling van het Kulturhus, de renovatie van de Stompwijkseweg/Dr.v.Noortstraat en nog veel meer. Ik hoop dat we daar als Adviesraad mede richting aan kunnen geven en een positieve bijdrage kunnen leveren aan de toekomst van Stompwijk!

Adrie van Santen

Ik ben Adrie van Santen, getrouwd met Ijole Wennekers. Wij hebben 3 kinderen n.l. Robine van 13 jaar, Bart van 11 jaar en Ilse, zij is 9 jaar. Ik ben als ZZP-er werkzaam in de grond-, weg -en waterbouw.

Er is mij onlangs gevraagd of ik me verkiesbaar wilde stellen voor de Adviesraad. Dit idee sprak mij wel aan. Het lijkt mij nuttig, maar zeker ook leerzaam om mee te denken over de ontwikkelingen voor nu en de toekomst van Stompwijk. Zelf zijn wij woonachtig aan de Oostvlietweg, bij de Vogelplas (voor vele Stompwijkers een bekende plek). Een gebied dat ook in ontwikkeling is met betrekking tot de Duivenvoordecorridor. Ik hoop met mijn inzet een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de ontwikkelingen in Stompwijk en het landelijk buitengebied.

Stef Verburg

Mijn naam is Stef Verburg, 45 jaar en woon aan de Dr. van Noortstraat 181 (het dokterslaantje) in Stompwijk, samen met mijn vrouw Ineke en twee kinderen Olaf en Kim. Ik werk als programmamanager bij de dienst ICT uitvoering van het ministerie van Economische Zaken. Ik wil mij bij deze graag beschikbaar stellen voor de Adviesraad. Het is belangrijk dat wij ons als Stompwijk laten horen in de gemeente en hier onze belangen vertegenwoordigen.

Een groen, leefbaar en vitaal dorp moeten we met z’n allen behouden. Dit kan door ervoor te zorgen dat de broodnodige voorzieningen in het dorp blijven bestaan en versterkt worden, maar daarnaast door de kwaliteit en de natuur van het buitengebied te verstevigen zodat het groene karakter bewaard blijft. We moeten ons bewust zijn dat we in een prachtig dorp wonen, dat bruist van het leven. Maar laten we niet vergeten dat er ook aan gewerkt moet worden om dit te behouden en te verstevigen. Ik hoop dat hier verstandige stappen in gezet kunnen worden. En dat ik hieraan mijn steentje, via de Adviesraad, kan bijdragen.

 

Ursula van der Voort-Schuijt

Na 8 jaar lid van de Adviesraad te zijn geweest stel ik mij voor de komende vier jaar weer verkiesbaar. Voor diegenen die niet weten wie ik ben; mijn naam is Ursula van der Voort. Ik woon samen met mijn man Sander en twee zoons Bjorn en Twan op de Huyssitterweg. Ik ben een echte Stompwijkse zoals dat heet; geboren en getogen in Stompwijk. Ook Bjorn en Twan zijn in Stompwijk geboren, gaan hier naar school en zijn lid van Stompwijk ’92. Afgelopen jaren hebben we met de Adviesraad hard gewerkt aan vele projecten voor Stompwijk, om zo de belangen van bewoners en ondernemers te behartigen. We zijn best ver gekomen maar er moet helaas nog heel veel gebeuren. Het ondernemersklimaat in Stompwijk en het buitengebied laat veel te wensen over, met name met betrekking tot de bereikbaarheid. De duurzame reconstructie van de Stompwijkseweg en het aanleggen van de verbindingsweg zijn belangrijke projecten voor de Adviesraad. Daarom en omdat het leuk is om iets af te maken waar je aan begonnen bent, stel ik me voor de komende vier jaar wederom verkiesbaar. Het zullen best weer drukke jaren worden waarin veel te gebeuren staat. Maar met een enthousiaste Adviesraad kunnen we een positieve bijdrage leveren aan de toekomst van Stompwijk en zijn ondernemers!

 Peter Zandbergen

Ik ben Peter Zandbergen, 44 jaar jong, getrouwd met Mariska Roeling. Heb 4 kinderen Swen, Stan, Yvet en Falco. Ik woon 21 jaar in de Dotterbloem te Stompwijk. Ik wil me inzetten voor de Adviesraad omdat ik Stompwijk een warm hart toedraag. Ik vind het belangrijk dat de Adviesraad blijft bestaan,

zodat we richting het gemeentebestuur van Leidschendam-Voorburg kunnen blijven verwoorden wat er speelt bij de inwoners van Stompwijk. Ik hoop dat er de komende 4 jaar eindelijk een start kan worden gemaakt met de projecten die al jaren lang lopen en er niet alleen over wordt gepraat, maar dat er eindelijk wat gaat gebeuren.

Verder vind ik het erg belangrijk dat er betaalbare woningen komen voor jongeren, ouderen en jonge gezinnen. Ook moeten we proberen de voorzieningen in het dorp op peil te houden en eventueel te verbeteren.