Alle berichten van administrator

Bed Kwartet

Bed Kwartet,

Onder leiding van regisseur Wil van Leeuwen werd er afgelopen weekend maar liefst 4 x een voorstelling gegeven van het stuk Bed Kwartet.

Was het vorig jaar een heel serieus toneelstuk waarvan maar weinig mensen echt begrepen wat de bedoeling was, dit jaar gelukkig weer het oude recept,

een komisch stuk. Wij hadden kaarten voor de zaterdagavond en al gehoord dat het stuk op vrijdag goed ontvangen was. Van tevoren kon je een theater-menu bestellen en wij hebben hier met een groepje gebruik van gemaakt. Het was erg lekker en het Voorhuys zat vol met toneelliefhebbers en mensen die een avondje lekker uit eten waren.

Aan tafel werd er al een klein begin gemaakt met de voorstelling doordat Ernest en Delia binnen kwamen, een van de bed-kwartet stellen, zij waren 35 getrouwd en hadden een tafel gereserveerd, alles zat vol, dus wat nu? Aanschuiven en uiteindelijk met veel bombarie naar “huis”.

Het toneel stond vol met bedden en in elke slaapkamer gebeurde er wel wat bijzonders. Snel gezegd; Nick lag in bed met een hernia, Jane zijn vrouw ging alleen naar een feestje.

Feestje was bij Malcolm en Kate, maar liep helemaal de mist in omdat

Susannah en Trevor ruzie met elkaar kregen.

De slaapkamer van Ernest en Delia werd een toevluchtsoord voor Susannah en de kamer van Nick voor Trevor. Nou ja er gebeurde van alles, degene die geweest zijn weten hoe alles gegaan is.

Het was in ieder geval soms hilarisch en we hebben kunnen lachen, dat is toch waar het dorpstoneel voor staat.

Er werd door iedereen goed geacteerd, Jos van Santen was soms prettig gestoord, Jolanda van Marwijk heeft het in korte tijd toch onder de knie gekregen, Mariska Groen in “t Woud had veel tekst, maar dat ging haar goed af, Koen Havik had een adhd rol, Martin Bakker kan zelfs in bed toneelspelen.

De nieuwelingen Peter Nouwens en Margoret van Klink zetten het oudere echtpaar erg goed neer en Froukje van de Vlist ging naarmate het stuk duurde steeds meer in haar rol op.

 

Bedankt voor de gezellige avond en hopelijk wordt het ook volgend jaar weer een comedy.

 

Ria Luiten

 

Hallo Angels

Hallo Angels,


Ieder jaar ben ik op zoek naar nieuwe Angels in de leeftijd vanaf 10 tot 15 jaar. Misschien ben je al een fan of ken je iemand die graag met ons mee willen zingen en dansen.

Vind jij het niet eng om voor groot publiek te zingen/dansen? Geef je dan op want misschien ben jij wel die ik zoek!

De audities beginnen weer ergens in mei.

Wij repeteren altijd op zondag om 11.00 – 12.30 uur behalve op de eerste zondag van de maand dan is iedereen vrij.

Woon je in Zoetermeer, Zoeterwoude, Den Haag, Leiden, Alphen ad Rijn of Leidschendam? Ook jij bent van harte welkom!!

Wisten jullie trouwens dat onze leden uit deze windstreken vandaan komen?
Wij hebben ook nog steeds plaats voor volwassen Angels. Deze groep telt momenteel nog maar 8 leden. Ik ben vorig jaar met 4 leden begonnen. Zij zingen elke donderdagavond van 19.30- 20.30 uur.

Behalve de eerste donderdagavond van de maand.

Kom gewoon een kijkje nemen, want misschien is dit wel iets voor jou.

IEDEREEN KAN NAMELIJK ZINGEN!!! Op de donderdagavond zoek ik geen talenten maar gewoon lekker met elkaar zingen, puur voor ontspanning. Heerlijk na een dagje hard werken even je longen uit je lijf zingen.
Daarna gezellig met elkaar even een bakkie doen met een stukje chocola, koek, cake of als je jarig bent, mag je zelf iets lekkers meenemen. Dus aan lijnen denken wij hier even niet aan.

En dit gebeurt allemaal in Dorpshuis. Ik hoop jullie te zien Angels!

Voor info: fotografiecarmen@hotmail.comee

Carmen Olyhoek

 

Kledinginzamelingsactie van Sam’s Kledingactie

Doe mee met de kledinginzamelactie van Sam’s Kledingactie in Stompwijk en steun Cordaid Mensen in Nood!

 

Op 4 april 2014 vindt in Stompwijk de kledinginzamelingsacties van Sam’s Kledingactie voor Mensen in Nood plaats. U kunt dan van 13.30 tot 16.00 uur uw gebruikte kleding, schoeisel en huishoudtextiel in gesloten plastic zakken doneren aan Sam’s Kledingactie:

 

De auto staat op het Kerkplein, Dr. van Noortstraat 88

 

De opbrengst van de ingezamelde kleding gaat naar projecten van ontwikkelingsorganisatie Cordaid Mensen in Nood. Graag vragen wij dit voorjaar een laatste maal uw aandacht voor een preventieproject van Cordaid in het Zuiden van India, dat Sam’s Kledingactie voor het derde achtereenvolgende jaar steunt.

Het zuiden van India wordt met grote regelmaat getroffen door overstromingen en cyclonen. De slechte huizen van met name de kastelozen (Dalit) worden volledig vernield. Om mensenlevens te redden, bouwt Mensen in Nood samen met lokale organisatie Kalvi Kendra hier aan evacuatiecentra waar mensen een veilig heenkomen kunnen vinden. De planning is dat deze centra eind dit jaar opgeleverd kunnen worden. Wij hopen samen met u, de handen ineen te slaan voor dit waardevolle project: Help mee, voor India!

 

Voor meer informatie over Sam’s Kledingactie en de gesteunde projecten kunt u kijken op

www.samskledingactie.nl of bellen naar 073-687 10 60.

 

Lida v.d. Akker, kandidaat raadslid GBLV

lida v.d. akker

Lida van den Akker:

kandidaat raadslid Gemeentebelangen LV

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van aanstaande woensdag 19 maart staat Lida van den Akker uit het Wilsveen  voor GBLV/ Gemeentebelangen op plaats 10. In dit interview stelt zij zich voor.

Waarom heb je je kandidaat gesteld voor GBLV/Gemeentebelangen?

“Dat is een beetje gegroeid. Vanuit ons agrarisch bedrijf heb ik in het verleden contact gehad met Nico Hooijmans en Jean Thierry van het Ombudsteam van GBLV/Gemeentebelangen. Nico Hooijmans heeft mij vervolgens gevraagd of ik vanuit Stompwijk op de lijst wilde staan.. De manier waarop GBLV/Gemeentebelangen opereert: luisteren naar wat er speelt, daar een oplossing bij proberen te zoeken en ook niet schuwen om het debat aan te gaan.” De aanpak die zij kozen sprak mij aan.

Wat vind je belangrijk als kandidaat raadslid voor Stompwijk?
“Ik denk dat niemand verrast zal zijn als ik de Stompwijkseweg en de Verbindingsweg Stompwijk noem. Er wordt al heel lang over gesproken, maar er gebeurt niets concreets. GBLV/Gemeentebelangen was daar glashelder over: leg de Verbindingsweg aan zoals Dorpsraad en het MKB adviseren. CDA-wethouder Van Ostaijen bleef daar onduidelijk en ook de snelheid waarmee de aanleg moet gaan plaatsvinden bleef onduidelijk.”

Zijn er andere zaken waar je je op wilt richten?

“Natuurlijk! Het is sowieso goed dat Stompwijk vertegenwoordigt is in de gemeenteraad. Er spelen hier en in het buitengebied andere dingen dan in Leidschendam en Voorburg. Dat Stompwijkse geluid wil ik laten horen. Thema’s genoeg: de gevolgen van het bestemmingsplan Landelijk gebied, de leefbaarheid van Stompwijk, het Kulturhus, de positie van de kassen en de lokale ondernemers.

Wat maakt jou een goed raadslid?

“Toen ik de huidige fractie bezig zag en ook zag hoe het in de raadsvergaderingen er aan toe ging, dacht ik: waar begin ik aan”! Als lid van de Dorpsraad ben je wat anders gewend. Als je daar doorheen kijkt dan, dan ben ik een prima raadslid. Ik breng mijn kennis en ervaring uit Stompwijk en als ondernemer in.

Na woensdag 19 maart zit je dus vanuit Stompwijk in de gemeenteraad?

“Het zou zomaar kunnen”! Iedereen kijkt met spanning uit naar de uitslag.
Stemmen dus op 19 maart!

 

Het Woejbusje

Het Woejbusje

 

Op donderdag 13 maart vertrekt er weer een busje naar Leidsenhage. Er kunnen 8 personen mee.

Iedereen mag mee, alsook boodschappenkar en/of rollator. 

Vertrek;          10.00 Pinksterbloem

                      10.05 Meerlaan bushalte tegenover de Coop

                      10.10 Kerkplein

Retour naar Stompwijk om 14.00 uur.

Opgeven bij Coby vd Geest telefoon 5801561

 

Berichten RK Parochiekern H. Laurentius Stompwijk

Berichten- RK  Parochie Kern  H. Laurentius – Stompwijk.

Een kern van de parochie H. Petrus en Paulus te Leiden

 

Contact met de Pastores, bij ernstige ziekte, overlijden, of een persoonlijk gesprek.

Centraal meldingsnummer 0622027668

 

Telefonische bereikbaarheid:

Pastorie Dr. van Noortstraat 88

2266 HA Stompwijk tel. 071-5801604

Pastoor: J. v.d. Bie tel. 071- 5220655

Email adres: pastoor.degoedeherder@yahoo.com

Spreekuur op afspraak.

 

Openingstijden parochiesecretariaat

Maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 -12.00 uur.

E-mail: sintlaurentius@hotmail.com

 

Bijdrage voor misintenties  op rekening nr.NL 36 RABO 0361500947

Donaties t.b.v. het Restauratie fonds rekening nr.NL 62 RABO 01433.26.430

 

Verzorging begrafenissen en crematies

De heer C.G J. Onderwater, tel. 079-3422906/0655976947/info@cuo-zm.nl

 

Weekvieringen in de RK Parochiekern  H.Laurentius

Woensdag 12 mrt.  09.00 uur  Kerkschoonmaak

Zaterdag   15 mrt.  20.00 uur  EMS koor, concert in het gebouw “de uitkijk” te Zoetermeer.

Zondag     16 mrt.  11.00 uur 2e Zondag van de veertigdagen tijd, gebeds viering met samenzang.

                                             Voorganger Mw. Marianne Turk

Zondag     23 mrt.  13.30 uur  Terugkomviering dopelingen.

 

Misintenties 

Zondag 16  Mrt . 11.00 uur voor de overleden armen en weldoeners v.d. parochie, Magda v. Santen v. Paassen, Theodorus v. Geijlswijk, Cock v. Geijlswijk, Herman Bennis, Nico Verhagen, Ger Groeneweg – Luk, Hennie Peters, Pastoor v.d. Plas, Rie Luiten, Bea v. Bemmelen –Turnhout, Surat “Kaew” Knijnenburg – Pesol, Jopie Lexmond – v. Santen, Riet v. Logchem – Bennis,  Toos Verhage – Luiten, Elly Bennis v. Marwijk.

 

Kerkhulpen                                         Kosters                        Lectoren           Misdienaars

Zaterdag   5 mrt.   19.00 u                   A.v.S.                           geen                  geen

Zondag    16 mrt.   11.00 u                  A.v.S.                           Cees Bergen        geen

 

Mededelingen

vanuit het secretariaat

Kerkschoonmaak

Woensdag 12 maart om  09.00 uur wordt de kerk weer schoongemaakt, iedereen die zich hiervoor wil inzetten is van harte welkom.

Zoals gewoonlijk staat de koffie weer klaar.  

Doopvieringen, worden in overleg met de betrokken personen vast gesteld.

Aanmelden via het secretariaat.

Hebt u financiële problemen? De Parochiële Charitatieve Instelling van onze Parochie kan u waarschijnlijk helpen.

Uw aanvraag wordt vertrouwelijk behandeld.

           Het Secretariaat

 

 

 

Verhalen uit de Bijbel

Verhalen uit de Bijbel

 

Op donderdag 13 maart van 19.30 tot 21.30 uur is de eerste bijeenkomst van een nieuwe serie van 6 avonden. De bijeenkomsten zullen plaatsvinden in een gezellige huiskamer in het dorp bij een van de deelnemers.

Dit keer komen twee Bijbelboeken uit het oude testament aan bod: Ezra en Nehemia. In deze boeken lezen we hoe de Joden die rond 500 voor Christus in Babel woonden verlangden om weer naar Jeruzalem te gaan. Ze wilden de stad herstellen zodat ze er konden wonen en weer offers konden brengen in de Jeruzalemmer tempel.

Aan de hand van het boekje van Max Lucado (Ezra en Nehemia) zullen we zien hoe actueel deze oude Bijbelverhalen voor ons zijn. Het beloven weer enerverende avonden te worden met mooie gesprekken. Voor vragen of voor het aanmelden kunt u met mij contact opnemen: (06) 51 40 81 36 of per

e-mail: alwin.van.ruijven@gmail.com

 

Alwin van Ruijven

 

Terugkomviering voor Dopelingen 23 maart

Terugkomviering voor Dopelingen 23 maart

 

Op zondagmiddag 23 maart 13.30 uur houden we weer een terugkomviering voor de kinderen die in de afgelopen periode zijn gedoopt. We vertellen het verhaal van de ark van Noah. Iedereen die dat wil kan, met zijn knuffeldier, mee in de ark. We hebben leuke liedjes van o.a. Kinderen voor Kinderen, dus het belooft heel gezellig te worden.

Naast de dopelingen zijn natuurlijk ook hun ouders, hun broertjes en zusjes en alle andere mensen van harte welkom.

Vooral voor jonge kinderen is deze viering bedoeld.

 

Mede namens de doopwerkgroep, Marianne Turk

 

The Memories in het Dorpshuis

The Memories in het Dorpshuis

 

Op zondag 23 maart treedt de band The Memories op in Het Dorpshuis. Vorige week heeft u kunnen lezen, wat deze band allemaal in zijn mars heeft. En dat is heel wat. De band begint met spelen om 14.00 uur en dit optreden duurt tot 18.00 uur.

De entree bedraagt € 5,—.

Heeft u uw buren, vrienden, kennissen en familie al uitgenodigd?

Het belooft weer een gezellige middag te worden.

 

Tot de 23e, vriendelijke groet, Trees van Velzen

 

Hallo allemaal

joysi en fabienne

Hallo allemaal,

 

Ik ben Joysi Olijhoek en met mijn vriendin Fabiënne Lamet doe ik  dit jaar voor de derde keer mee aan het Avro Junior Songfestival 2014. Dit is voor ons het laatste jaar dat wij mee kunnen doen. We hebben tot nu toe twee keer de finale auditie bereikt, wat opzich al een heel prestatie is vinden wij. Van de 1.000 inzendingen bleven maar 25 kinderen over, die  naar de finale auditie doorgingen.

Dit jaar zullen wij weer ons  best moeten doen om weer zover te komen! Daarbij hebben wij weer jullie steun nodig!

Op de site van de Avro kunnen jullie ons liedje beoordelen. Willen jullie alsjeblieft een leuk reactie achter laten of gewoon bekijken.

Dit is de link van ons liedje SHAKE IT UP.:

http://avro.nl/juniorsongfestival/Player/jsf14_tcm17304959_201097/video
En dit is de link van ons tweede liedje He’s the one:

http://avro.nl/juniorsongfestival/Player/jsf14_tcm17304959_202038/  
Of je gaat gewoon naar de site van het Avro Juniorsongfestival en zoek je onze namen op: Joysi en Fabiënne
Wij hopen ooit de live show meemaken en dat is ons grootste droom!


Alvast bedankt voor jullie steun!

Lieve groetjes van Joysi en Fabiënne