IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’
Traditioneel wordt het reguliere wedstrijdseizoen op de Uithof in het laatste weekend van februari afgesloten met een supersprint kampioenschap. De junioren C en pupillen kwamen in actie op 100/100/300/300 meter, de oudere categorieën streden op 100/300/500 meter.
Bij de meisjes pupillen behaalde Guusje van Santen een gedeelde 3e plaats, mede door persoonlijke records op 100 en 300 meter. Indy de Jong eindigde bij de junioren C als 6e, ook met persoonlijke records op 100 en 300 meter.
| Supersprint | 100m | 100m | 300m | 300m | 500m |
| Guusje van Santen | 13.01 pr | 13.60 | 32.34 pr | 33.27 | |
| Indy de Jong | 13.35 pr | 13.62 | 33.06 pr | 33.45 | |
| Erben vd Lans | 11.95 | 27.32 | 44.46 | ||
| Freek Bennis | 12.06 | 28.64 pr | 45.25 | ||
| Olaf Verburg | 12.78 | 30.60 | 48.25 |
Afgelopen zondagochtend is op de Uithof het clubkampioenschap verreden. Ondanks de vakantie waren er van onze club toch nog ruim 20 leden actief bij deze wedstrijd, die gezamenlijk met Zoeterwoude en Voorschoten werd georganiseerd. Door het koude weer werden er niet veel persoonlijke records gereden, echter wist Indy de Jong wel te promoveren naar de categorie C2. Haar eindtijd op de 500 meter van 50.87 was weliswaar geen persoonlijk record, maar wel haar snelste Uithoftijd en sneller dan de limiet van 51.00.
Voor veel deelnemers was het hun eerste kennismaking met de Uithof en dan is zo’n grote 400 meter baan wel heel lang. Gelukkig heeft iedereen het geweldig goed gedaan.
Hieronder volgen de tijden van het clubkampioenschap. De prijsuitreiking vindt op een nader te bepalen moment plaats.
Myrthe Turk geniet van de warme chocolademelk met slagroom.
| CK 2018 | 100m | 500m | 1000m | 1500m |
| Mijntje Juffermans | 19.29 pr | 1.38.31 pr | ||
| Luuk Gareman | 23.62 pr | 1.48.04 pr | ||
| Noud de Haas | 24.06 pr | 1.48.03 pr | ||
| Merle van Rijn | 18.47 pr | 1.29.40 pr | ||
| Rick van Vliet | 16.50 pr | 1.27.34 val | ||
| Ivan van Rijn | 17.09 pr | 1.22.10 pr | ||
| Anne Spruijt | 15.86 pr | 1.16.64 pr | ||
| Esmee v.d. Goes | 16.80 pr | 1.17.85 pr | ||
| Tjeerd de Haas | 16.56 pr | 1.20.42 pr | ||
| Julian Martijn | 17.72 pr | 1.21.90 pr | ||
| Julie van Santen | 13.82 | 1.02.57 | ||
| Guusje van Santen | 13.11 | 53.18 | ||
| 100m | 500m | 1000m | 1500m | |
| Erben v.d. Lans | 44.15 | 1.28.67 | ||
| Freek Bennis | 45.18 | 1.31.90 | ||
| Guus Dungelmann | 48.51 | 1.39.73 | ||
| Olaf Verburg | 49.39 | 1.38.08 | ||
| Nadine Turk | 49.40 | 1.41.86 | ||
| Indy de Jong | 50.87 | 1.46.37 | ||
| Myrthe Turk | 51.23 | 1.46.15 | ||
| Femke Wijsman | 57.10 | 2.00.63 | ||
| Willem J Molleman | 44.78 | 2.15.54 | ||
| Richard Bennis | 49.48 | 2.22.38 | ||
| Andre Loomans | 49.41 | 2.39.02 |
Tom de Haas

Het ijs is nog niet gesmolten, maar de extreme kou is wel voorbij. Tijd om de lente te begroeten en dat doen we het liefst natuurlijk in een nieuwe outfit. Volgende week dinsdag 13 maart komt Karin van “Die Meiden” met haar kledingkeuze naar de Bles. Een aantal leden van VrouwActief presenteert de kleding en loopt voor ons over de catwalk in de Brasserie. Na afloop van de modeshow is er gelegenheid om kleding te kopen, dit dan wel cash, want zij heeft geen pinautomaat. Het hoeft uiteraard niet, je kunt later ook naar de winkel gaan in Zoeterwoude of gewoon genieten van de avond zelf. De kleding is voor iedereen draagbaar en ook betaalbaar. We gaan er in ieder geval een leuke, ontspannen avond van maken, zorg dat je erbij bent!
Afgelopen zaterdag werden er voor het eerst in 6 jaar tijd weer kortebaanwedstrijden gereden, georganiseerd door onze IJsclub. De Vogelpas had nog teveel windwakken om als organisatie de verantwoording te nemen. De vaart achter Juffermans in het Oosteinde was wel goed bevonden voor de wedstrijden. Middels een hoort-zegt-het-voort via facebook, waren er voldoende aanmeldingen
om van start te gaan. Wat was er veel werk verzet, de baan geveegd, bankjes en stoelen langs de lijn. De koek en zoopie gevuld met koffiepotten, warme chocolademelk met slagroom en blikken snert. Een muziekinstallatie, starter, bemande post bij
de finish, publiek met natte en lopende neuzen en tranende ogen, van de kou kleumende kinderen. En de burgemeester kwam
onverwachts kijken en hij deelde de prijzen uit na de wedstrijden. De loper was uitgelegd en bijna vastgespijkerd op het ijs. Het podium was het land in gesleept en deed na vele jaren weer eindelijk eens dienst. Het was een snelle actie want de dooi zette dezelfde middag al in.
Fijn dat de club zo snel een wedstrijd in elkaar kon zetten en dat er mede dankzij vele handen weer veel werk verzet is. Oude tijden herleefden.
Een impressie van de winnaars zie je in dit artikel, alle foto’s hebben we te danken aan Carmen fotografie. Kijk voor een impressie van de Vogelplas op www.stompwijk.nl bij filmpjes in en rondom Stompwijk.
Een echtpaar op het Veluwemeer
n de auto langs het Veluwe meer