IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’
Terwijl het grootste deel van ons dorp afgelopen zaterdag druk bezig was met alle carnavalsactiviteiten, reisde een aantal Stompwijkse schaatsers af naar Heerenveen. In ijstempel Thialf stond een wedstrijd gepland voor verenigingen, waarvoor onze club zich had aangemeld. Ruim 180 schaatsers uit het hele land kwamen bij deze wedstrijd in actie. Het leverde in totaal ruim 250
persoonlijke records op. Het Stompwijkse aandeel is deze score was behoorlijk want onze 9 schaatsers lieten 18 persoonlijke records noteren.
Op de 500 meter was de progressie gemiddeld 1 sec bij onze deelnemers, op de langere afstanden (1000/1500) werd er veel meer winst geboekt. Op de 1000 meter verbeterde Guusje van Santen zich met 8 seconden, haalde Erben van der Lans 2 seconden van zijn pr af en was Myrthe Turk ruim 1 seconde sneller.
Op de 1500 meter was de winst nog groter. Olaf Verburg verbeterde zich met 11! seconden, Indy de Jong met 10 seconden en Freek Bennis met 6 seconden. Julie van Santen en Guus Dungelmann (knieproblemen) hadden gekozen voor 100/300/500 meter en wisten zich ook tot driemaal toe te verbeteren.
| Thialf 10 februari | 100m | 300m | 500m | 1000m | 1500m |
| Julie van Santen | 13.86 pr | 35.31 pr | 58.56 pr | ||
| Guus Dungelmann | 11.78 pr | 28.43 pr | 45.88 pr | ||
| Guusje van Santen | 50.08 pr | 1.43.87 pr | |||
| Myrthe Turk | 50.88 pr | 1.44.21 pr | |||
| Erben v.d. Lans | 42.33 pr | 1.25.94 pr | |||
| Indy de Jong | 50.09 pr | 2.34.80 pr | |||
| Olaf Verburg | 45.90 pr | 2.19.59 pr | |||
| Freek Bennis | 43.74 pr | 2.17.95 pr | |||
| Richard Bennis | 48.29 | 2.20.71 |
Ondanks de lange rit en het lange programma (18.30-23.00 uur) kon iedereen zeer tevreden huiswaarts keren en werd er al voorzichtig gesproken over een terugkeer naar Thialf in het volgende seizoen.
Tom de Haas
Vrijdag 16 februari is het kaarten bij de Blesruiters.
Afgelopen dinsdag 6 februari heb ik een workshop taart decoreren mogen geven voor Vrouw Actief in De Bles.
Wat een feestelijke leuke avond hebben zij en wij ervan gemaakt. Taart decoreren met Mariska en Adrie was erbij als haar assistente. De hele Brasserie rook al heerlijk naar verse cake en op elke tafel stond alles klaar om aan de slag te gaan. Maar liefst 33 vrouwen hadden zich opgegeven en om half acht gingen we snel aan de slag. Ondanks al het voorwerk dat al gedaan was door Mariska, was het nog een hele klus om op tijd klaar te zijn. Ik verklap natuurlijk niet de geheimen van de chef, maar de taarten moesten een aantal keren in de koeling gezet worden tussendoor. Paulien maakte een leuke pirouette met een taart zodat het leek of ze ermee onderuit ging. Als je zo op een groep vrouwen afgaat, dan kun je natuurlijk een paar hilarische gillen verwachten. Het eindresultaat was prachtig en om half elf ging iedereen de deur uit met een mooi doosje met daarin een eigen opgemaakte prachtige witte, roze of rode taart. De kleuren van het thema Valentijn, dit met het oog op Valentijnsdag 14 februari. Een aantal vrouwen kon helaas niet komen door de afgesloten Stompwijkseweg, maar zij kregen later wel een taartje á la Mariska afgeleverd. Volgende maand is de modeshow van ‘Die Meiden’, hopelijk is het dan weer wat zachter weer en kunnen we genieten van de nieuwe voorjaarsmode.
Heel leuk zijn de activiteiten rondom dit heugelijke feit, het 333 jarig bestaan van de Bles.