Stompwijk Summerland; Yellow Claw

 Over een paar maanden is het al weer zover, Stompwijk Summerland 2013 staat dan alweer voor de deur.

De kaartverkoop gaat best wel hard. Al de Passe Partout kaarten in de Beatz zijn al uitverkocht. Maar er zijn nog wel normale kaarten beschikbaar voor de vrijdag en de zaterdag. De kaarten zijn € 15,- per stuk zowel voor de vrijdag als zaterdag. Hardcopy kaarten zijn ook nog beschikbaar bij Café de Gouden Leeuw en Café de Meester.

Het programma voor zowel de vrijdag als de zaterdag is inmiddels bekend. Hieronder is een van de artiesten van de vrijdagavond uitgelicht. Voor de rest van het programma kunt u kijken op de website.

Voor wie Yellow Claw nog niet kent, een kleine introductie: Yellow Claw is een DJ act en speeltuin van Nizzle, Jim Aasgier, Mc Bizzey en wordt georganiseerd door het vierde lid Dennis Brugman (DB Label) bekend van het succesvolle dance concept Dirk Deluxe.

De sound van Yellow Claw is het best te beschrijven als een uppercut van House, Electro, Hiphop, Dubstep, breaks RnB, en vele andere stijlen. Wat een jaar geleden begon als een eenmalig optreden is in korte tijd uitgegroeid tot een act met eigen avonden door het hele land en een spoor van verwoesting achter zich laat. De clip die ze samen met rappers Mr. Polska en Ronnie Flex schoten werd in de eerste 24 uur na lancering meer dan 25.000 keer bekeken. Veder zijn ze ook nog bekend van de liedjes: Krokobil, Nooit Meer Slapen en Aller Mooiste Feestje.

Kaarten voor vrijdagavond en zaterdagavond zijn te koop bij jongerensociëteit Beatz (Stompwijk), Café de Gouden Leeuw (Stompwijk) en Café de Meester/Don Bosco (Zoeterwoude). Blijf op de hoogte over Stompwijk Summerland en het programma voor zondag 9 juli door ons te volgen op Twitter of Facebook. Voor meer informatie, bekijk de website www.stompwijksummerland.nl 

Stompwijk Summerland valt zoals ieder jaar in het eerste weekend van juli (5, 6 en 7 juli 2013).  Blijf ook op de hoogte van Stompwijk Summerland via Twitter of Facebook.

 

www.twitter.com/_summerland_ www.facebook.com/stompwijksummerland   www.stompwijksummerland.nl

 

Woensdag Pinksternoveen in Stompwijk

 In de dagen tussen Hemelvaart en Pinksteren gaat er een reeks van vieringen door de regio. Negen dagen, dus een zogenaamde Pinksternoveen. Iedere avond is er een viering in een andere kerk. A.s. woensdag om half 8 is de viering van de Pinksternoveen bij ons in de kerk. Het wordt een viering waarin we vragen om de inspiratie van de Heilige Geest. Aan de leden van de verschillende koren wordt gevraagd om muzikale ondersteuning, maar het is vooral de bedoeling dat er volop meegezongen wordt. Na afloop is er koffie. Ik hoop dat er flink wat mensen zijn die mee willen doen aan deze voorbereiding op het feest van Pinksteren.

 

Marianne Turk

 

28e Weekendkamp ‘Let’s dance’ gewonnen door de Gabbers

weekendkampbeker

28e Weekendkamp ‘Let’s dance’  gewonnen door de Gabbers 

Moe en voldaan werden de kinderen afgelopen zaterdag middag door hun ouders opgehaald. Het liefste hadden ze nog een dagje door willen gaan, maar het jaarlijkse weekendkamp was afgelopen. Helaas want het was een heel gezellig en zeker geslaagd kamp.

Vrijdagavond bleek dat de kinderen er zin in hadden. Ze stonden te trappelen om te beginnen maar dat kon pas na het startsein van Wendy van Dijk en Martijn Krabbé.

Hun team ‘dance’ optreden werden door een professionele jury, Maria van Santen/Kees Luiten/Marian Pijnacker/Laura Oliehoek, beoordeeld. De mooiste creaties en dansen worden op het podium geshowd. De jury had het moeilijk maar had alles goed in de gaten ondanks het omkopen door sommige groepen.

Later op de avond werd het Auditie en Bootcamp spel/tocht  gespeeld met de Let’s dance groepen.

Bij Luiten Food was een speciaal doolhof uitgezet door de medewerkers, die heel moeilijk was voor de kinderen. Er dwaalde ook een echt spook rond, die de kinderen de stuipen op het lijf jaagde. Dat werd voor sommige kinderen wel heel spannend.

Gelukkig had de staf sterke leiders ingehuurd zodat kinderen die na de lange toch niet meer konden lopen, gedragen weer de weg naar het sportpark vonden. Na heerlijke patatjes, frikandel en bitterballen gegeten te hebben, doken de meesten moe en voldaan in hun slaapzak. Het was toch te koud om langer wakker te blijven.

Na een stevig ontbijt, verzorgt door de weekendkampcatering, kon de Live Show Vossenjacht door het dorp van start gaan. Er waren 20 echte ‘dansers’ en 10 ‘nepvossen’ los gelaten in het centrum van Stompwijk. Het was een bont gezelschap met Cowboys, Nonnen, Flamenco- Rock’n Roll-  en Ballet dansers, Herkenden de kinderen de verschillen? 

Na de jacht werd de sporthal voor een stoelendans leeg geruimd. Lekkere muziek beats waarop gestreden werd om de laatste stoel te bemachtigen.

Helaas ging de aansluitende Picknick in de buitenlucht niet door, maar er werd uitgeweken naar de tent die door het slechte weer was blijven staan. (kwam goed uit) Dan kon tenminste de Melkkoe, die door de staf was gevangen, ook droog in de tent staan en gelijk wat melk geven aan de dorstige kinderen. Toch ook wel gezellig picknicken in een tent.

Zaterdagmiddag was het eindelijk tijd voor de spellen met water, dat mag er toch niet aan ontbreken. Gelukkig kwam toch de zon even kijken zodat de kinderen het niet koud kregen. Het kussengevecht op de ‘boomstam’ later op de middag trok veel bekijks en werd zonder ongelukken succesvol afgesloten.

De vraag was echter, welk team had het beste gepresteerd tijdens de ‘Let’s dance’ weekendkamp. Welk team ging met de eer strijken en mocht de wisselbeker in ontvangst nemen uit handen van de kampstaf? Uiteindelijk waren dit overduidelijk, de Gabbers.

 

Na afloop kregen de kinderen een zweetbandje met echte weekendkamp logo als aandenken. Er werd nog een groepsfoto genomen en daarna een ijsje gegeten. De foto’s, geschoten door Hedzer de Vries staan nog niet op de site want die moeten eerst bewerkt worden. Bericht hierover volgt nog. Deze komen te staan op onze site  www.weekendkampstompwijk.nl

 

De kampstaf wil bij deze alle leiders, vrijwilligers, sponsoren en medewerkers bedanken voor hun ondersteuning aan het kamp. We kijken terug op een zeer geslaagd kamp met kinderen die een onvergetelijk weekeinde gehad hebben.

 

Einduitslag 28e Let’s dance weekendkamp;

 

1e Gabbers                              62.5 punt

 

2e Hip Hop                              57.5 punt

 

3e Salsa                                  56    punt

 

4e Ballet                                 55    punt

 

5e Buikdansen                         53    punt

 

6e Line Dance                         52    punt

 

7e Disco                                 46.5 punt

 

8e Limbodansen                     41.5 punt

 

9e Afrikaans dansen               40.5 punt

 

10e Rock ’n Roll                     38.5 punt

 

Na afloop kregen de kinderen een zweetbandje met echte weekendkamp logo als aandenken. Er werd nog een groepsfoto genomen en daarna een ijsje gegeten. De foto’s, geschoten door Hedzer de Vries staan nog niet op de site want die moeten eerst bewerkt worden. Bericht hierover volgt nog. Deze komen Groetjes,

 

De Kampstaf

 

(Rachelle, Sjors, Jokelien, Monique, Jeroen, Wendy, Margreet, Sanne, Peter)

 

 

 

 

 

 

Sluiting kantine Stompwijk92

Sluiting kantine Stompwijk ‘92

Beste leden van Stompwijk ’92, kantinemedewerkers en dorpsgenoten. Vanaf maandag 13 mei is de kantine gesloten. Afgelopen maandag zijn de eerste werkzaamheden van start gegaan. Op het terrein achter het terras is een container geplaatst die dienst gaat doen als noodvoorziening.

Vanuit deze noodkantine kunnen wij u uitsluitend voorzien van koffie, thee, frisdrank, wijn en bier. Alle dranken worden geserveerd in plastic glazen en bekers want in de noodkantine kunnen wij niet beschikken over de vaatwasser en spoelbak. In deze unit is het niet mogelijk een bakgelegenheid te creëren. Wel is het mogelijk om buiten te bakken, bijvoorbeeld in geval van evenementen, in de losse friteuse.

Wij beseffen dat een en ander het nodige van u zult vergen maar vertrouwen erop dat het goed gaat komen.

Intussen gaan wij ons uiterste best doen om een mooie nieuwe kantine neer te zetten. Eind augustus hopen wij u allen in de vernieuwde kantine te ontmoeten!

Namens de kantine verbouwingscommissie:

Ton Veenhof

 

parochieberichten

Weekvieringen in de RK Parochiekern  H. Laurentius

Woensdag    15 mei                       09.00 uur           kerkschoonmaak

                                                   19.30 uur           Pinksternoveen met koorzang.Voorganger Mw. Marianne Turk

Donderdag   16 mei                       19.00 uur           Rozenkransgebed Voorganger Jan v. Rijn

Zaterdag      18 mei                       19.00 uur            geen viering.

Zondag        19 mei                       11.00 uur            1e pinksterdag, eucharistieviering met parochiekoor.

`                                                                   voorganger pater van Ulden

Maandag     20 mei                        11.00 uur           2e pinksterdag geen viering

 

Misintenties

Zondag 19 mei, 11.00 uur  voor de overleden weldoeners van de parochie, Cornelis Caspers jaargetijde, Nico v. Boheemen, Jan v.d. Krogt, Piet       Roeling, Cor Janson, overleden broers en zussen, Bertus v. Vliet, overleden ouders v. Vliet – v. Leeuwen, Gé Hoogervorst, Jan Koevoet, Jan Kerkvliet, Leen en Josien Olsthoorn – Lourens, Arie, Kees, Marie en To Olsthoorn, Arend en To v.d. Voort – in ’t Veen, Gerarda de Jong – van der Poel, Francisca Overdevest – Nederpelt, Dora Disseldorp – Luk, Cor en Nel Verhagen – Kerkvliet, Miep Mooijman – v. Veen, Wim Suijten, Herman Bennis.

 

Kerkhulpen                            Kosters          Lectoren          Misdienaars

 

woensdag    15 mei    19.30 u    A.v.S            Lia de J.             geen

 

donderdag   16 mei    19.00 u    A.v.S            Jan v. Rijn          geen                             

 

zaterdag      18 mei    19.00 u    Adriaan H.    geen                  geen

 

Zondag        19 mei    11.00 u    Adriaan H.    Jan v. Rijn          Bart v. S/   Simon v. Es

 

Kerkschoonmaak,  Woensdag 15 mei om 09.00 uur gaat de schoonmaakploeg de kerk weer schoonmaken, met alle bouwactiviteiten in de pastorie is het weer hard nodig. Als u hierbij een handje wilt helpen, dan bent u van harte welkom. De koffie met staat weer voor u klaar.

 Werkgroep Schone Kerk

 

Meimaand Mariamaand Donderdag om 19.00 uur komen we weer bijeen in de kerk om een half uurtje, alles wat ons bezig houdt en bezwaart aan God onze Vader, voor te leggen. En we roepen daarbij de voorspraak in van moeder Maria door het bidden van het rozenkransgebed. Hopelijk wilt u een half uurtje vrij maken om naar de kerk te komen en met ons mee te bidden U bent van harte welkom.

 Jan van Rijn

 Het jaarlijkse uitje voor de Misdienaars      

Het jaar loopt weer ten einde en de vakantie staat weer voor de deur.  Dat betekent voor de misdienaars het jaarlijkse uitje als dank dat ze er toch weer iedere week zijn om de kerkdienst te dienen. Om dit uitje mogelijk te maken wordt er deze week op zondagmorgen 19 mei aan het einde van de viering een deur collecte gehouden.  We willen u alvast bedanken voor u bijdragen.

 Namens de werkgroep van de misdienaars

 

 

 

 

 

 

Geslaagde dagen voor Stichting Amigos

amigos

Geslaagde dagen voor Stichting Amigos

Afgelopen donderdag was het tijdens de poldertocht een gezellige drukte op de Horsefarm van Kees de Jong.  De opbrengst deze dag was € 365,–  voor het Goede Doel. Het kraampje met allerlei Boliviaanse spulletjes en het kraampje voor de koffie, thee en fris deden goede zaken. Onze mannen waren ’n goed koppel.  Ter plekke werden ook nog kerstkaarten in plastic hoesjes en geknoopte armbandjes om de kokers gedaan. Dat allemaal heerlijk in het zonnetje. De kinderen konden een ritje op de paarden rijden en er werd voor de SGW in Vlietland op 29 en 30 juni a.s. een hindernis gemaakt, door middel van “rietdekken”!  De beeldenzager maakte uit een boomstronk een houtsculptuur van een, hoe kan het ook anders, paardenhoofd. Deze was erg goed geslaagd. Wij bedanken iedereen die deze dag belangeloos hebben meegeholpen.

Zaterdag 11 mei was de Moederdagmarkt. Al jaren zijn wij hierbij aanwezig voor het Goede Doel. ’s Morgens speelde de regen ons wel parten. Gelukkig mochten onze schminkers bij de COOP binnen schminken. Vele kinderen liepen later met mooie vlindergezichtjes enz.  Het spaarvarken haalde € 43,– op voor het schminken. Geweldig! ’s Middags kwam toch de zon nog even door en was het een gezellige drukte alles bij elkaar. Het kraampje zelf was goed voor € 93,85 Ook voor deze dag bedanken wij iedereen, die belangeloos hebben meegeholpen.

MUCHAS GRACIAS! 

Lia de Jong-Zwetsloot

Stichting Amigos

 

Op donderdag 16 mei

Op donderdag 16 mei vertrekt er weer een auto naar Leidsenhage. Vertrek om 10.00 uur vanaf de Meerlaanbushalte tegen over de Coop. Om 13.00 uur gaat hij weer naar Stompwijk.

Er kunnen maar 4 mensen mee, als je mee wilt kun je mij bellen:

 

Coby v.d. Geest tel.5801561

 

Beatz

Beatz

Afgelopen weekend waren we maar 1x geopend en dat was op de zondag! Hier werd weer gezellig de week afgesloten en kwamen de mensen langs om een kaartje voor Stompwijk Summerland te bemachtigen! Rond een uurtje of 11 werden de deuren dicht gedaan en maakte iedereen zicht weer klaar voor een school/werk week!

Aankomend weekend

Dit weekend zijn we maar liefst 2x geopend. Op de vrijdag hebben we als thema cheers to the freaking weekend! Begin je weekend alvast goed door naar ons toe te komen! We zullen weer een groot feest geven zodat je weekend super begint. De deuren zullen om 21:00 stipt open staan om iedereen te ontvangen. De entree zal gratis zijn dus nog een reden om te komen! Ook zijn er op deze avond alvast kaarten te kopen voor Schuimparty op vrijdag 28 juni ! De kaarten zullen voor maar € 5,00 over de toonbank gaan! 
Ook zijn we uiteraard weer op de zondag geopend waarbij je natuurlijk het weekend gezellig met een dansje en een drankje kan worden afgesloten!

Springbreak

Op vrijdag 31 Mei geven wij springbreak in Beatz! Dit Amerikaanse feest hebben we speciaal laten overvliegen en laten het zien aan het Nederlandse publiek! We laten ook speciaal de rode grote bekers overvliegen uit de USA om het feest zo echt mogelijk te maken! De deuren zullen om 2!:00 open gaan en de entree is gratis! Zet deze datum dus alvast in je agenda want dit kan je gewoon niet missen! Ook zullen er op deze avond weer de kaarten voor schuimparty beschikbaar zijn! Wees er snel bij want de kaarten voor dit spetternd eindfeest vliegen altijd over de bar heen!

Agenda:

17 mei: Cheers to the freaking weekend (gratis entrée)
31 mei: Springbreak (gratis entrée)
14 juni: Summerfeelings (gratis entrée)
28 juni: Schuimparty (kaarten €5)

Voor verdere informatie: bezoek onze website of onze facebook pagina!
Nog veel succes met jullie examen en een fijne school/werk week!

Groeten, Het bestuur

 

Dorp van het dorstige hert