Kaarten in de kantine

kaarten in de kantine

Afgelopen vrijdag was het kaarten in de kantine. Deze keer kon men individueel inschrijven en dat gaf leuke combinaties en was toch weer eens wat anders. De opkomst kon veel beter, zeker nu de opbrengst ten gunste van de verbouwing van de kantine van de Stompwijk ‘92.  Vorige week de carwash actie, afgelopen week kaarten en komende vrijdag een walking dinner.

Val ik een keer in de prijzen is de uitslag niet bewaard gebleven omdat het buiten de competitie viel! Er waren 2 tafels met prijzen voor de prijsjassers en de loterij beschikbaar gesteld door de Stompwijkse Middenstand. De avond was weer uitstekend verzorgd mede door inzet van bijna de gehele familie van Hoeijen en Tess.

En dan Hoera het is vrijdag een Walking Dinner in de kantine.

Niet denken wat zullen we vandaag weer eens eten, maar aan een relaxt weekend beginnen waarin vrijheid hoog in het vaandel staat. vanuit je werk aanschuiven een aperitief, diverse voorgerechten en keuze gerechten en koffie met een overheerlijke  bonbon toe. Er zijn van die activiteiten daar moet je gewoon bij zijn. Dit wil je niet missen.  Dit is er zo een. Je hoeft geen lid te zijn, iedereen is welkom. Aanvang: 18.00 uur

Prijs: € 35,- per couvert

Aanmelding bij dhr. Ton Veenhof,

Bij voorkeur via e-mail:  tonveenhof21@gmail.com  

Of via: 06-25190804

Betaling via rek. 11.73.57.030 t.n.v. de renovatie-kantine.

Het is kort dag spoedige aanmelding is gewenst.

De opbrengst komt volledig ten goede voor de renovatie van de kantine

 

Stompwijk Summerland 2013

summerland

Stompwijk Summerland, kaartverkoop gestart

Afgelopen vrijdag ging de kaartverkoop van Stompwijk Summerland van start. Vanaf 21:00 uur gingen de deuren van Bardancing Beatz open en al snel waren de eerste kaarten (bandjes) verkocht. Vanaf dit weekend waren er ook kaarten verkrijgbaar bij Café de Gouden Leeuw en Café de Meester in Zoeterwoude. Naast de hardcopy kaarten is er ook de mogelijkheid online via www.stompwijksummerland.nl kaarten te kopen. Let wel op dat hier servicekosten worden berekend.

Naast de vrijdag en zaterdagkaart is het ook mogelijk dit jaar een combikaart of wel een passe partout aan te schaffen. Deze aantrekkelijke aanbieding bespaart u zomaar € 5,-. Let wel op dat deze kaarten alleen verkrijgbaar zijn in de voorverkoop en maar in beperkt aantal. Een kaart voor de vrijdagavond of zaterdagavond kost € 15,- per stuk. De passe partout kaart is € 25,- per stuk en geeft dus toegang tot zowel vrijdag- als zaterdagavond.

Het programma voor zowel vrijdag- als zaterdagavond is inmiddels bekend. Hieronder is één van de artiesten van vrijdagavond uitgelicht. Voor de rest van het programma kunt u kijken op de website.

T-Spoon op de Friday 90’s Eve

T-Spoon had wereldwijd hits, verkochten meer dan 16 miljoen platen en nog steeds performen zij wereldwijd. Vandaag de dag bestaat T-Spoon uit Raw Jawz & Blondi. Zij zijn dynamisch, jong en wild. Klaar voor de generatie van nu! T-Spoon’s greatest 90’s hits zullen herleven! Ze worden geprezen en omarmd door elk publiek, een feest der herkenning waar de grootste T-Spoon hits voorbij komen. Kwaliteit in zijn hoogste klasse is wat zij jullie zullen serveren, alle hits worden ten gehore gebracht: “Smiling”, “SummerLove”, “Mercedes Benz”, “Someone Loves You Honey”, “No Time 2 Waste” en natuurlijk hun internationale zomer hit “Sex On The Beach”. Zonder limiet of grenzen, hun muziek is en blijft universeel en geeft op vrijdag 5 juli de “90’s Eve” van Stompwijk Summerland een extra dimensie. That’s for sure!

Stompwijk Summerland valt zoals ieder jaar in het eerste weekend van juli (5, 6 en 7 juli 2013). 

Blijf ook op de hoogte van Stompwijk Summerland via Twitter of Facebook.

www.twitter.com/_summerland_

www.facebook.com/stompwijksummerland

www.stompwijksummerland.nl

 

Van B naar A

van b naar afleur

Van B naar A

Vorige week maandag stak André Suyten even zijn hoofd om het hoekje van de deur bij de redactie. Dat doet hij wel vaker, even snel gedag zeggen na het zingen met het koor. Zijn gezicht glimt van trots, want dochter Fleur heeft opnieuw een ontwerpwedstrijd gewonnen. Fleur heeft een eigen grafisch ontwerpbedrijf met eigen speelgoed van Olli + Jeujeu en vorig jaar won zij een ontwerpwedstrijd van Pink Ribbon.

In aanloop naar de troonswisseling brengt NS haar reizigers niet alleen van A naar B, maar ook van B naar A. Want Nederland gaat van Beatrix naar Alexander. Samen met haar reizigers viert NS dat graag mee. Daarom rijdt vanaf donderdag 25 april een speciale ‘Koningstrein’ door heel het land.

De trein is geheel oranje, met rood-wit-blauw accenten en het speciale logo van Fleur want zij heeft opnieuw gewonnen met bovenstaand logo. Op een aantal stations wordt de kroning op grote schermen uitgezonden. Elk station wordt opgesierd met het koninklijke logo van Fleur. Dit nieuws kon toch niet ontbreken in deze Royal Ketting. 

 Petra

 

Te koop damesfiets

 

Mooie Sparta Helicom  (framemaat 51) met ossenkop-stuurtje. De fiets is voorzien van nieuwe banden, ketting en tandwielen.

Ook het zadel is nieuw en is er een nieuwe kilometerteller op gezet.  tel 06-28303464

 

 

Inschrijving weekendkamp gesloten

Inschrijving gesloten,  28e ‘Let’s dance’  weekendkamp 10 en 11 mei 

Afgelopen weekeinde was de deadline om nog in te kunnen schrijven voor het weekendkamp. De teams zijn ingedeeld met de namen van het team, leiders en kinderen. Het gaat nu spannend worden. Het motto is nu bekend gemaakt, ‘let’s dance’. Het gehele kamp zal in het teken staan van dansen. Van echte klompendans, tango tot gangnam style. We willen losse heupen zien, bij de kinderen maar zeker ook bij de leiders. Welk team heeft het meeste dans of ritme gevoel? Zijn de jongens echt wel zo ritmisch of zijn het juist de dames? Iedereen zal zijn best moeten doen want je wordt niet zomaar een weekendkamp danswinnaar.

Voor meer info raadpleeg ook onze website www.weekendkampstompwijk.nl

 

Gezocht de Weekendkamp Wisselbeker

Helaas is de wisselbeker van het Weekendkamp nog niet boven water. Welk winnend kind van vorig jaar heeft deze beker nog in zijn raamkozijn staan. Het wordt tijd dat deze ingeleverd wordt bij de kampstaf of in de kantine van Stompwijk’92.  Zonder beker is er geen weekendkamp mogelijk.

Gaat allen op zoek!!

In tegenstelling tot de melding van vorige week, begint de Leidersbijeenkomst van 25 april niet om 20.00 uur maar om 20.30 uur. Dit natuurlijk in de kantine van onze sportvereniging. Alle leiders worden dringend verzocht hierbij aanwezig te zijn.

Groetjes van de weekendkampstaf.

Sanne, Margreet, Jeroen, Sjors, Wendy, Jokelien, Monique, Rachelle, Peter

 

Iets om niet te vergeten……. Klaverjassen

 

Vrijdag 26 april is het klaverjassen (met losse maat) in de kantine van Stompwijk ’92. Deze avond wordt georganiseerd t.b.v. de verbouwing. We zijn op de goede weg, maar hebben nog wel wat hulp nodig, op deze manier kunt u, uw steentje (kaartje) bijdrage. Wij rekenen op een grote opkomst. 

                      Namens de verbouwingscommissie, Ton Veenhof

 

educatieboerderij Akkerlust

Educatieboerderij Akkerlust in Stompwijk ontvangt Maartensschool  uit Voorburg

Het is feest voor groep 6 van juf Monique van de Maartensschool uit Voorburg, want zij hebben een prijsvraag gewonnen en mogen met de hele klas naar de educatieboerderij van de familie van Boheemen in Stompwijk. 

Helaas hebben steeds meer kinderen geen idee meer waar de melk vandaan komt, hoe een appel groeit en waarvan brood gebakken wordt.

Op de educatieboerderij leren de kinderen o.a. waar hun voedsel vandaan komt en hoe dit geproduceerd wordt. Kinderen leren niet alleen met hun hoofd, maar ook door voelen, proeven en doen. Kortom, de kinderen leren in de praktijk door zélf te beleven.  

De Educatieboerderij van de familie van Boheemen voldoet aan het kwaliteitssysteem voor boerderijeducatie en is er speciaal ingericht om schoolklassen te ontvangen.  

Meer informatie over boerderijeducatie of adressen waar zich deze boerderijen bevinden in te vinden op www.metdeklasdeboerop.nl .

 

Car wash Stompwijk92

carwash 2carwash 1

Car-Wash

Afgelopen zaterdag was de car-wash t.b.v. de kantineverbouwing. De dames van handbal 1 & 2 hebben deze taak op zich genomen. Het was een spontane actie door hun zelf naar voren gebracht. Zij wilde zo hun steentje (wasje) bijdrage aan de verbouwing. Het enthousiasme en het plezier was bijzonder hoog bij de dames, het resultaat was dan ook ENORM.

De verbouwingscommissie dankt de dames voor deze spontane actie.

Ook Alfons Belt verdient een dank je wel voor het uitlenen van jouw apparatuur voor dit evenement. Bij deze Alfons bedankt!

Na gedane arbeid een gezellig hapje en drankje en welverdiend.

Namens de commissie,

Ton Veenhof

 

Poldercross stopt definitief

 

Na lang wikken en wegen en na diverse brainstormsessies, heeft de poldercrosscommissie besloten om definitief te stoppen met het organiseren van de poldercross. De afgelopen twee jaar hebben we de poldercross helaas moeten af lassen vanwege de kans op zwemmersjeuk. Het risico was te groot voor de deelnemers. Het risico dat we ook dit jaar weer te maken krijgen met dit probleem is zeer aannemelijk. We kunnen pas een aantal dagen voordat de poldercross wordt gehouden het water laten controleren op slakken met platwormen. Deze platwormen scheiden larfjes af die binnendringen in de huid en direct afsterven maar wel een reactie geven waardoor er een ernstige vorm van jeuk ontstaat.

Dit komt niet alleen voor in het water waar de poldercross wordt gehouden, maar kan in elke sloot voorkomen. De voorbereidingen voor de poldercross beginnen al in februari. De afgelopen twee jaar hebben we in de laatste week voor de poldercross alles moeten af lassen. De poldercrosscommissie heeft daarom besloten niet opnieuw dit risico te nemen en definitief te stoppen met het organiseren van de poldercross.

Helaas!

We hebben 13 prachtige succesvolle jaren gehad. De laatste twee jaar was de natuur ons jammer genoeg de baas. De opbrengst van de poldercross werd besteed aan de jeugd van de ijsclub. Iedere twee jaar gingen zij op schaatskamp en er werden leermiddelen aangeschaft voor op de ijsbaan. Ook konden wij van de opbrengst een bijdrage leveren aan de aanschaf van de nieuwe schaatskleding. We hebben al die jaren er ontzettend veel plezier beleefd aan en tijdens de vergaderingen, het parcours opbouwen, de poldercross zelf en het opruimen de volgende dag.Op de dag van de poldercross waren er gemiddeld 70 vrijwilligers actief.

Wij willen dan ook de landeigenaren, brandweer, vrijwilligers, Stompwijk ’92, de fanfare en sponsoren heel hartelijk bedanken voor hun inzet, tijd en bijdrage aan dit prachtige spektakel wat we hebben mogen organiseren. Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest!  

En wat nu zult u denken. Wel, we zouden de ijsclub niet zijn als we niet zouden proberen iets anders te doen om de jeugdleden wat extra’s te kunnen bieden.

Vorig jaar is er voor het eerst een wandeltocht georganiseerd rondom Stompwijk en dat willen we uitbreiden. De commissie poldercross heeft zijn ervaringen, kennis en materiaal aangeboden aan de commissie wandeltocht. Dit is na de Elfdorpentocht (ondergebracht bij de Toerclub) tijdrit en de poldercross, opnieuw een evenement dat door de ijsclub georganiseerd wordt. 

 De opbrengst van de wandeltocht zal ook ten goede komen aan de jeugd van de ijsclub.

‘Rondom Stompwijk’ zullen we landelijk promoten. Hebt u familie, kennissen, vrienden en bekenden, zegt het voort! 19 mei 2013 (eerste pinksterdag) een prachtige wandeltocht met 4 afstanden voor ieder wat wils.

Commissie poldercross  

IJsclub “Nut en Vermaak”

 

 

 

 

 

 

Dorp van het dorstige hert