Nieuws van Stichting Amigos

 

Eerdaags de volgende activiteiten:  

1e – 30 april Koninginnedagmarkt; u kunt ons vinden in de Venestraat/ Jagerstraat – Leidschendam

2e –   9 mei Polderdag; wij staan bij een van de rustpunten op de Bovenmeerweg in Stompwijk

3e – 11 mei Moederdagmarkt; al jaren hierbij aanwezig voor het goede doel. Net als vorige jaar ook schminken! 

 Onze kaartliefhebbers kunnen zaterdag 26 oktober 2013 in de agenda noteren.

 Opbrengst Statiegeldactie in de Coop van de maand maart: € 40,60.

 Iedereen bedankt hiervoor,

Chau, Lia de Jong-Zwetsloot

Stichting Amigos

 

Carnavalsvereniging de Gaanders

Carnavalsvereniging de Gaanders

C.V. De Gaanders nodigt al haar leden uit tot het bijwonen van de algemene jaarvergadering op woensdag 15 mei in Het Blesse Paard om 20.00 uur.

Aanvang van de vergadering is om 20.30 uur.

Aftredend is huidige voorzitter Jos de Groot. Hij stelt zich niet meer herkiesbaar voor deze of een andere functie. Het bestuur draagt als vervanger Peter Bregman voor als nieuwe voorzitter. Tevens draagt het bestuur Marnix van Bemmelen en Jos Olyhoek voor als nieuwe leden van het bestuur.

Tijdens de vergadering zal ook het motto voor het komende carnavalsseizoen door de leden bepaald worden. Nieuwe voorstellen zijn vooraf in te dienen bij het bestuur van De Gaanders.

Alle leden zijn van harte welkom vanaf 20.00 uur in De Bles.

Bestuur C.V. De Gaanders

 

Het is fantastisch dat we een nieuw Kulturhus én een nieuwe school krijgen”

frank vd voort

 

‘Ontzettend goed nieuws’, zegt Frank van der Voort, bestuurslid van Stichting Dorpshuis Stompwijk over de komst van het Kulturhus. In zijn functie vertegenwoordigt hij een groot aantal onderhuurders zoals de KBO, stichting Asafoetida (BeatZ) en de fanfare.  

“Aanvankelijk was er de nodige scepsis richting het Kulthurhus, maar we willen allemaal een toekomstvaste voorziening. Daarom zijn we actief doorgegaan. Het mooie is, met de nieuwe plannen krijgen we nu én een nieuw Kulturhus én een nieuwe school. Dat is fantastisch nieuws in deze tijd.”   

Efficiënter benutten van ruimtes

Van der Voort denkt dat de kracht van het nieuwe voorstel voorkomt uit het feit dat het gebouw heel efficiënt wordt ingericht. “In het huidige gebouw zien we dat vooral overdag veel ruimtes onbenut zijn. In het nieuwe Kulturhus zijn er meer gebruikers op verschillende tijdstippen, daarmee kun je veel efficiënter werken. Bovendien denk ik dat het bij kan dragen aan de cohesie van het dorp, ofwel aan het goed samenwerken van de verschillende gebruikers. Je hebt elkaar immers nodig om met elkaar af te stemmen.”  

Ontmoetingspunt

Van der Voort hoopt dat meer mensen initiatief tonen om activiteiten te gaan ondernemen in het Kulturhus. “We vinden het leuk als het Kulturhus echt gaat functioneren als ontmoetingspunt. Dat ouders als zij hun kinderen naar school hebben gebracht koffie met elkaar drinken. En dat ouderen en jongeren elkaar meer gaan ontmoeten. Wat wij graag willen, is dat we er als dorpsgenoten met elkaar een succes van maken.”  

Samenwerking constructief en positief

De gedachte achter de intensieve samenwerking is dat je de slagkracht vergroot, aldus Van der Voort. “Je bent simpelweg samen veel sterker dan als ieder het voor zich moet doen. Wat we nu al zien, is dat de samenwerking heel constructief en positief verloopt. Samen maken we een doorkijk naar de toekomst en proberen we in te schatten wat goed is voor ons dorp. De steun van de gemeente is hierin onontbeerlijk. Alle kwesties die er liepen, bijvoorbeeld rondom huren, zijn naar tevredenheid van alle huurders opgelost. Als de gemeente dit niet had gedaan, waren we niet zo ver gekomen. Zij steekt echt haar nek uit voor de realisatie van het Kulturhus. De rol die Gregor Rensen als wethouder hierin speelt, verdient ook complimenten. Hij heeft zijn woord gehouden en de credits zijn dan ook zeker voor hem.” 

De vaart erin houden
“Daarnaast heeft ook Ad van Bavel zich namens het schoolbestuur Panta Rhei heel erg ingespannen, door steeds ervoor te blijven gaan. Zijn doel was volledige nieuwbouw en dat heeft hij bereikt. Zulke acties geven aan ons allemaal energie. Nu willen we vooral de vaart erin houden om het geheel te realiseren. We hebben een lange tijd van praten gehad en nu kunnen we niet wachten tot de eerste paal de grond in gaat.”

 

 

 

 

 

 

Stompwijk Summerland 2013

Stompwijk Summerland 2013

Over een paar maanden is het al weer zover, Stompwijk Summerland 2013 staat dan voor de deur. Zoals Summerland bekend staat, ook dit jaar een nieuwe en verfrissende opzet. Na vele jaren een exclusieve vrijdag te hebben gehad vonden we het tijd voor iets nieuws en hebben we besloten uit te breiden. 3 Dagen één groot feest, dat is waar dit jaar voor gekozen is. Een super programma en het meest belangrijke, voor ieder wat wils. Vrijdag 5 juli terug in de tijd met de 90’s eve, zaterdag 6 juli oud en vertrouwd en zondag 7 juli een dag waar genieten prioriteit numero uno is!

Het programma ziet er dan ook als volgt uit:

Vrijdag 5 juli ‘90’s eve’ (€ 15,—):

T-Spoon

Dune

The Scooter Experienc

Yellow Claw (@StarBeatz)

 

Zaterdag 6 juli (€ 15,—):

Johannes Rypma

Mooi Wark

Barry badpak

Starbeatz DJ’s

 

Zondag 7 juli (gratis):

Kindermiddag

Buikschuiven

Dj contest

Out of control

De kaartverkoop zal vrijdag 26 april aanstaande om 21.00 uur van start gaan in Bardancing Beatz. Het gehele weekend zijn er ‘hardcopy’ kaarten verkrijgbaar in Bardancing Beatz. De kaarten kosten € 15,- per stuk. Weet jij al zeker dat je beide dagen gaat komen, dan kun je gebruik maken van een zeer aantrekkelijk passe partout van maar € 25,—. Dit jaar zijn voor het eerst ook online kaarten verkrijgbaar. Deze kun je pas kopen vanaf maandag 29 april, dus wil jij zeker zijn van een kaartje zorg dan dat je vrijdag 26 april voor de deur ligt van Bardancing Beatz. Voor meer info over de  kaartverkoop kijk je op de site: www.stompwijksummerland.nl.

 

Dit jaar kun je ook Vrienden van Summerland worden. Zo krijg je een pas die je toegang geeft voor het gehele weekend. Toegang tot de VIP stage in de Starbeatz. Een eigen bar in de Vip stage en nog veel meer!! Nadat dit twee weken geleden bekend werd gemaakt, vlogen de aanmeldingen binnen en had Stompwijk Summerland binnen een dag zomaar 60 vrienden erbij. Ben je nog geen vriend, vul dan snel het formulier in op de website, er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

Stompwijk Summerland valt zoals ieder jaar in het eerste weekend van juli (5, 6 en 7 juli 2013).

 

Blijf ook op de hoogte van Stompwijk Summerland via Twitter en/of Facebook.

 

www.twitter.com/_summerland_

 

www.facebook.com/stompwijksummerland

 

www.stompwijksummerland.nl

 

 

 

 

 

gezocht pony voor ponykamp

Ik ben Melanie van den Akker en ik ben 13 jaar

 Ik ben op zoek naar een lieve makke pony om mee op ponykamp van de Blesruiters te gaan.
Ik rijd al een aantal jaren bij de Blesruiters op een club pony, maar deze clubpony’s mogen helaas niet mee op ponykamp. Het ponykamp is in de laatste week van de schoolvakantie maar daarvoor wil ik al graag op de pony rijden, om er vertrouwd mee te raken.

                                            Telefoonnummer 06-13784707

 

Pink Benefits stand

Pink Benefits stand

Als u van dansen houdt, verzorgde nagels, ingevlochten haren of uw dochter of zoon lijkt het leuk om een glitter tattoo te hebben voor een paar dagen. Dan kunt u op 5 mei Bevrijdingsdag 2013 naar Sportpark De Meerhorst komen. Wij zullen dit voor een kleine bijdrage verzorgen bij de Pink Benefits stand. De opbrengt gaat naar het goede doel Pink Ribbon, aandacht voor borstkanker.  Als u het leuk lijkt om ’s middags mee te doen aan de dans workshop dan kunt u uw aanmelden bij de Pink Benefits stand. De workshop begint om 14:30 tot 15:30 uur. Wij hopen samen met u zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel Pink Ribbon. Hopelijk tot dan! Tessa Gootjes & Marjory Blokhuijsen

Met vriendelijke groet,

Tessa Gootjes  

 

Badgasten in actie

Badgasten in actie

Vorige week kon LZ1886 als club promoveren. Eline van Ruijven stond opgesteld om de nodige punten binnen te halen. Maar helaas was Eline niet fit en moest haar zusje Sanne deze taak op zich nemen. Maar over de gehele breedte (van senioren tot junioren) kwam de club uit Leiden duidelijk te kort om volgend jaar in de hoogste klasse van Nederland te mogen zwemmen.


Afgelopen weekend stonden Bart Pardon, Sanne van Ruijven en Jelsie van Ruijven in Leiden aan de start voor een regionale wedstrijd.

Als eerste mocht Jelsie aantreden op de 100 meter vrije slag. Haar grootste concurrente had zich afgemeld dus zwom Jelsie met een dik PR gemakkelijk naar een gouden medaille. Haar tweede wedstrijd was de 100 meter rugslag. Maar ook hier was er niemand die enigszins een antwoord had op de zeer snelle tijd van Jelsie; alweer goud.


Bart begon met zijn favoriete nummer: 100 meter schoolslag. Erg jammer dat Bart een foutje maakte waardoor hij gediskwalificeerd werd, anders had de bronzen medaille mee naar Stompwijk gegaan. Zoveel liefde als Bart heeft voor de schoolslag zo vervelend vindt hij de vlinderslag. Maar helaas voor hem stond de 50 meter vlinderslag op het programma. Het was duidelijk dat Bart grote vooruitgang heeft geboekt op dit nummer. Zijn PR werd met maar liefst 3 seconden aangescherpt. Gaat hij dan misschien toch nog een keer van de vlinderslag houden?


Sanne begon met de 200 meter wisselslag. Haar grote concurrente deze dag was een boomlange meid uit Bodengraven. Het eerste gedeelte van de wisselslag (vlinderslag) leverde een voorsprong op voor Sanne, maar Sanne was kansloos op de 2 baantjes rugslag die hierop volgden. Daarna volgden 2 baantjes schoolslag waarmee de achterstand groter werd. De 200 meter wisselslag wordt beëindigd met 2 baantjes vrije slag. Na het eerste baantje leek de achterstand vrijwel onoverbrugbaar; ca. 3 lengtes. Op de tribune werd al gefluisterd: doet ze het weer met een fabuleuze eindsprint? En ook nu liet ze haar tegenstandster zoals eerder dit jaar de moed in de (zwem)schoenen zakken: 3 lengtes voorsprong is voor de tegenstandsters kennelijk niet genoeg om van deze Stompwijkse te winnen.

Het tweede nummer dat Sanne zwom was de 100 meter vlinderslag. Dit was een herhaling van het vlinderen uit de wisselslag dus ook deze gouden medaille ging naar Stompwijk.


Begin juni hebben Bart, Jelsie en Sanne weer een regionale wedstrijd. Eline heeft in mei haar regionale wedstrijden. Dit zijn de laatste mogelijkheden om zich te plaatsen voor het Nederlands kampioenschap voor de oudere kinderen in juni. Sanne en Eline hebben zeker kansen om een startbewijs te verdienen.

 

Ilona van Ruijven

 

Wedstrijdseizoen 2013 voor postduiven gestart

 Met een straf noord/oostenwindje op de koppies was het in de eerste vliegrace van deze lente van meet af bikkelen geblazen. De wedstrijdvliegers mochten in het Belgische Ronquieres (168 km.) afgelopen zaterdag om 9 uur ’s morgens van start. Negen Stompwijkse duivensportliefhebbers hadden voor dit luchtgevecht 187 deelnemende kleppers op reis gestuurd. Het was de pas één jaar oude NL12-‘770’ van de Combinatie Hilgersom/Tijssen die de meeting om 11 uur, 18 minuten en 56 seconden als imponerende winnaar afsloot. Een en ander ging, ondanks de tegenwind, in een mooi tempo van ongeveer 72 kilometer per uur. De dichtstbijzijnde concurrent NL10-‘698’ van mevrouw Greet Luk finishte op plaats twéé. Het eretrio werd, als nummer drie aankomende, door de NL11-‘092’ van Jan v.d. Bosch compleet gemaakt.

 Verdiende competitiepunten:

1.  Hilgersom/Tijssen                            10 p

2.  Greet Luk                                         9        

3.  Jan v.d. Bosch                                  8

4.  Comb. v. Leeuwen                            7

5.  Wim v. Benten                                 6

6.  Wim v.d. Bosch                                5

7.  Gerard Onderwater                          4

8.  Piet Oliehoek                                   3

9   Comb. Hilgersom/Salm                     1

Piet Oliehoek

 

Kür op muziek

De Blesruiters … altijd en overal actief  

Kür op Muziek, dit wordt een onderdeel tijdens ons 40-jarig jubileum op 16 juni a.s. Iedereen mag meedoen aan de Kür op Muziek, groot/klein/ervaren/onervaren … het gaat om het plezier van de sport. Geef je dus gauw op bij Iris van der Lubbe, email: irisvdlubbe@live.nl  

Tip: Ga al lang van te voren oefenen voor de kür.

Op onze website www.blesruiters.nl staan wat tips vermeld hoe je een kür op Muziek kunt maken/voorbereiden.

 

Het Bestuur

 

Voor Koninginnenach hoef je niet naar Den Haag

  

Op 30 april is iedereen vrij, dus geen probleem om de avond ervoor eens gezellig een avondje uit te gaan. 

In de sporthal organiseert Fanfare Juliana  op 29 april een muziek avond en het thema dit keer is “Rock!”  

Om hier een juiste invulling aan te geven zijn de Stompwijkse bands Fool Speed Ahead en de Hekking B Band ook uitgenodigd.

De avond zal om 20.30 uur beginnen en staat bol van de rock and roll!

De beide bands lusten er wel pap van en ook de fanfare gaat helemaal los.

Er zijn ondertussen wat kruisbestuivingen gedaan en dus zal je opeens fanfare leden met de bands horen spelen en andersom, leuk!

Aansluitend zal DJ Rowin zorgen voor een spetterende afsluiting, dus de dansvloer zal zeker niet leeg staan.  

Laten we er met elkaar een mooi feest van maken, kom gezellig langs, voor de prijs hoef je het niet te laten, want de entree is gratis. (vergeet alleen de fooienpot niet).  

Tot maandag 29 april   

Groeten van de Hekking B Band & Fool Speed Ahead

 

Dorp van het dorstige hert