Stompwijk vult schoenendozen voor Actie4kids

Stompwijk vult  schoenendozen voor Actie4kids!

Ook dit jaar werd in Stompwijk meegedaan aan de schoenendozenactie; Actie4kids, in samenwerking met de tekstgroep van het Eigentijdse koor en de Hobbyclub. Schoenendozen werden versierd en gevuld met spulletjes zoals schoolartikelen, toiletspullen, speeltjes en knuffels. Deze dozen worden cadeau gedaan aan kinderen in weeshuizen, vluchtelingenkampen en sloppenwijken in Togo, Malawie, Sierra Leone en Zambia, Oekraïne en Armenië. Met een gevulde schoenendoos worden velen kinderen verrast.

Tijdens de eigentijdse viering op zaterdagavond en de gezinsviering op zondagochtend in de kerk en op school konden de dozen worden ingeleverd. We mochten een totaal van 64 dozen wegbrengen naar het inzamel depot in Zevenhuizen.

Dank aan alle kinderen, maar ook alle andere mensen uit het dorp, die deze actie weer tot een succes hebben gemaakt.

 

Parochieberichten

otto2Parochieberichten H. Laurentius Stompwijk

Contact met de Pastores, bij ernstige ziekte,

Overlijden, of een persoonlijk gesprek.

Centraal meldingsnummer 0622027668

Telefonische bereikbaarheid:

Pastorie Dr. van Noortstraat 88

2266 HA Stompwijk tel. 071-5801604

Pastoor: J. v.d. Bie tel.  071-5220655

Emailadres: pastoor.degoedeherder@yahoo.com

Spreekuur elke 2e woensdag van de maand 10.30 tot 11.30 uur 

Openingstijden parochiesecretariaat

Maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 -12.00 uur.

E-mail: sintlaurentius@hotmail.com

Betaling  kerkbijdrage Rabobank rek. nr. 361502168

 

Bijdrage voor misintenties  op Raborekening 361500947

Donaties t.b.v. het Restauratie fonds rekeningnr. Rabo 1433.26.430

Verzorging begrafenissen en crematies

De heer C.G J. Onderwater, tel. 079-3422906/0655976947/info@cuo-zm.nl

Overleden: Sjaak Vurens in de leeftijd van 77 jaar.

Weekvieringen in de RK H. Laurentius Parochiekern

Zaterdag      1 dec. 19.00 uur geen viering

Zondag         2 dec. 11.00 uur 1e zondag van de advent,

Eucharistieviering met Parochiekoor.

Voorganger pastoor L. Banning.

Misintenties

Zaterdag 1 dec. 19.00 uur  geen viering.

Zondag    2 dec.11.00 uur voor de overleden armen en weldoeners van de parochie. Nico van Boheemen, overleden ouders v. Haastert – Onderwater, overleden ouders Vreeswijk v. – Leeuwen, Tiny Bergen, Gerard Pijnaker, Piet Janson, Antoon de Winter, Jet Overdevest – Rijneveen, Dora Disseldorp – Luk, Fran Overdevest – Nederpelt, Corrie Groeneweg – v. d. Kerkhof, Sjaak en Anja v. Santen – Koot, Jannie Suyten – v. Leeuwen, Gerarda de Jong – v.d. Poel, Riet Oliehoek – de Haas, Gijs en Rie Onderwater, Cor Caspers, Nico de Heij, To Olsthoorn, Cor en Nel Verhagen – Kerkvliet, Miep Mooijman -v. Veen, Sjaak Vurens.

Kerkhulpen                             Kosters          Lectoren         Misdienaars

Zaterdag     1 dec. 19.00 u      John O.           geen geen

Zondag       2 dec. 11.00 u      John O.           Nel Klijn         Yvet Zandb./         Joost v. B

Amnesty international

Zondag 2 december komen de vrijwilligers van Amnesty International na de viering weer kerstkaarten aanbieden. U kunt een kerstgroet naar vergeten mensen sturen. Adressen zijn beschikbaar

Warm bij uw aanbevolen.   

 

 

Te koop

zandstra'sTe Koop:

2 paar Zandstra’s onderbinders maat M,

1 paar Viking noren maat 38 met overhoesjes,

1 overbroek van de IJsclub Stompwijk maat M,

1 schaatsjacks van de IJsclub Stompwijk maat S,

4 gekleurde bandjes voor de wedstrijden.

voor meer info bel met: 0612166335 

 

€ 10.000 voor Dorpshuis

oranjefonds€ 10.000 voor Dorpshuis

Nadat in de afgelopen jaren de zalen en de keuken van het Dorpshuis zijn opgeknapt is nu de beurt aan het sanitair op de parterre. Het oude sanitair stamt nog uit de tijd van de nieuwbouw van het Dorpshuis in 1982 en is dringend aan vervanging toe. In de kerstvakantie is het zover. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van € 10.000 van het Oranje Fonds.

Het Oranje Fonds steunt sociale initiatieven met geld, kennis en contanten. Afgelopen jaar besteedde het € 32 miljoen aan organisaties die een betrokken samenleving bevorderen in het Koninkrijk der Nederlanden. Door deze bijdragen ontmoeten mensen elkaar of vinden zij een nieuwe plaats in de samenleving. Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcode Loterij, De Lotto en door Vrienden en bedrijven. De Prins van Oranje en Prinses Maxima zijn al sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

Het bestuur van het Dorpshuis is verheugd met de bijdrage van het Oranje Fonds. Met het opgeknapte sanitair kunnen we weer jaren vooruit. We hopen dat er de komende tijd veel gebruik van wordt gemaakt.

Het bestuur van Stichting Dorpshuis

 

Sinterklaas is weer in het land

sinterklaasjongetje

Sinterklaas is weer in het land!

De Pietenband is stiekem op de boot gegaan en hebben de trossen los gegooid. Hierdoor heeft Sinterklaas de boot gemist en moet hij met zijn pieten lopen. Sinterklaas wordt moe, gelukkig vonden de pieten  het paardenkarretje en kon Sinterklaas hier in zitten. Inmiddels heeft een zwarte Piet zich ( in volledige pietenoutfit) vermomd als Sint (alleen een mijter en cape). Door de mist konden de kids de stoomboot niet zo goed zien en stonden bij de Hoge Brug verbaasd te kijken toen eindelijk de stoomboot aankwam. Want op de kade zien wij natuurlijk meteen dat Sinterklaas een vermomming was en dat Zwarte Piet erin stond. Maar gelukkig een paar minuten later zien wij dan eindelijk de Sint arriveren in een paardenkarretje en werd het een knalfeest in Het Blesse Paard samen met het optreden van The Rocking Angels! De foto’s zijn zoals gewoonlijk weer gratis te plukken op mijn site, voor groot bestand even mailen want deze zijn ook altijd gratis!

Carmen www.fotografiecarmen.com

 

Blesruitermenster Sabine Beumer gehuldigd als Nederlands kampioen Vaardigheid

sabineBlesruitermenster Sabine Beumer gehuldigd als Nederlands kampioen Vaardigheid

Afgelopen donderdag werd de najaarsvergadering van het Mendistrict West gehouden in Houten.

Op de agenda stond de huldiging van de Nationale kampioenen van het district West, het district west behelst de provincies Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Zeeland, dus eigenlijk geheel West Nederland.

Onze voorzitter Koos van Hilten, met in zijn “kielzog” Sonja de Jong, Linda Overdevest en ondergetekende, wilden dat uiteraard niet missen.

Vorig jaar werd Sonja de Jong kampioen in de discipline Vaardigheid tweespan klasse L, Sabine reed dit jaar met haar pony Kees Vaardigheid enkelspan klasse L.

En zoals eerder vermeld was de strijd op 15 september op de Hippiade op het KNHS centrum in Ermelo tot het laatst spannend en werd pas bij de laatste deelnemer (van de 25) het kampioenschap beslist in het voordeel van Sabine.

Met Sabine hebben de Menners van de Blesruiters 2 jaar op rij een Nederlands kampioen binnen hun gelederen, zowaar een grandioze prestatie en geeft maar aan dat de wedstrijdmenners van de Blesruiters serieus met hun sport bezig zijn en het ook een enorme stimulans is voor de overige menleden en vooral de jeugd.

Sabine kreeg uit handen van de voorzitter van het district, Wim de Groot, een aandenken vergezeld uiteraard met bloemen, Sabine staat links onder (knielend) op de foto.

Het mendistrict West won bovendien de Hatro-cup, dat is de prijs voor het best presterende Mendistrict en dat is niet voor de eerst, al vele jaren op rij is de cup voor ons Mendistrict .

Dit jaar wonnen maar liefst 11 deelneemsters uit West de nationale titel in hun discipline/klasse en dat geeft maar weer eens aan dat het niveau van de menners in ons district erg hoog is.

Sabine namens alle Blesruiters nogmaals van harte gefeliciteerd.

Ab Spaan

 

IJsclub ‘Nut en Vermaak’

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

Ondanks zware omstandigheden toch nog records

Het overvolle wedstrijdprogramma op de Uithof had dit weekend te kampen met zware omstandigheden. Vooral op zondag hadden de schaatsers te maken met stroef ijs ten gevolge van wind en regen. Ondanks dat werden er toch nog enkele persoonlijke records aangescherpt.

 

 

100m

300m

500m

700m

Elina Hoogerdijk

12.78 pr

31.93

50.53

 

Erben v.d. Lans

 

37.11

1.01.83 pr

 

Freek Bennis

 

40.71

1.07.00 pr

 

Olaf Verburg

 

46.77

1.15.55 pr

 

Myrthe Turk

 

42.09

1.10.02 pr

 

Joy van der Meer

 

42.34 pr

1.11.18 pr

 

Patty Vurens

 

 

48.58

1.07.78 pr

Edward Jansen

 

 

45.13

1.03.70 pr

 

500m

1500m

 

 

Ferdinand Jansen

43.63

2.14.22

 

 

Tjilde Bennis

45.75 pr

2.24.03

 

 

Thom geplaatst voor Utrecht City Bokaal

Thom van Beek heeft zich afgelopen weekend verzekerd van deelname aan de Utrecht City Bokaal, wat de belangrijkste selectiewedstrijd is voor het NK Sprint. Onder zware omstandigheden op de ijsbaan in Alkmaar werd hij 4e op de 500 meter (38.15)en won hij de 1000 meter 1.14.17.

Tom de Haas

 

Otto Havik 60 jaar lid van het koor

kerk ottoOtto Havik 60 jaar lid van het koor

Gisteren werd in de Laurentiuskerk een jubileumviering gehouden ter ere van Otto Havik. De gehele dienst stond hij centraal in het midden van het koor, op zijn vaste plek; zijn eerdere onderscheiding fier op de borst  gespeld, doch genoeg ruimte overlatend voor een erespeld.

Op zijn 23e werd hij lid van het koor om hier zijn passie te vinden, want na 60 jaar zingt hij nog steeds met een krachtige stem. Zijn stempartij is door de jaren heen van tenor naar de bassen  gezakt. Zo zie je dat zingen, je jong houdt, want 83 geef je hem zeker niet. 

Een rekensommetje van de voorzitter, Sjaak Kappetein, kwam op pakweg 11.000 bezoeken van Otto aan deze kerk. Heel vroeger bezocht men namelijk dagelijks en later minimaal 2 x per week de kerk. Als koorlid verzorgde hij mede  de rouw- en trouwdiensten en nam solo´s voor zijn rekening. Zijn voorkeur voor 3 stemmige mis van Perosie is met het huidige aantal koorleden helaas niet meer haalbaar.

Deze viering had allerlei liederen in zich, Nederlands maar ook Latijnse liederen, waarvan de tekst niet meer in mijn hoofd zit, maar de melodie wel. Het speciale lied werd gezongen als ode aan St. Ceclia de patrones van de koren; gisteren was het haar dag. En natuurlijk het 4 stemmig ´Lang zal hij leven´

otto havikEen woord van dank namens het koor, pastoor emeritus Banning en Rienus Odijk namens het kerkbeheer. Bloemen voor zijn vrouw Corrie. Een envelop met inhoud, een ere-speld die slechts weinige uitgedeeld krijgen. Otto deelt deze eer met pastoor Van der Plas. Een oorkonde voor boven zijn bed. `Ik heb geen behang meer nodig`, aldus Otto en de gekregen kaars moet er ook aan geloven. `Net zoals wij allemaal!`.

Dan gaan Otto, met Corry en haar kinderen en kleinkinderen en het koor gezellig naar de koffie in het Dorpshuis.

Otto ook dank namens alle parochianen voor jouw jarenlange inzet.

Petra Oliehoek- van Es

 

Dorp van het dorstige hert