Alle berichten van administrator

parochieberichten

Berichten- RK  Parochie Kern  H. Laurentius – Stompwijk

Onderdeel van de RK Parochie HH Petrus en Paulus

Contact met de Pastores, bij ernstige ziekte,

Overlijden, of een persoonlijk gesprek.

Centraal meldingsnummer 0622027668


Telefonische bereikbaarheid:

Pastorie Dr. van Noortstraat 88

2266 HA Stompwijk tel. 071-5801604

Pastoor: J. v.d. Bie tel. Via het centrale nummer. 

Email adres: pastoor.degoedeherder@yahoo.com

Spreekuur op afspraak.


Openingstijden parochiesecretariaat

Maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 -12.00 uur.

E-mail: sintlaurentius@hotmail.com

Bijdrage voor misintenties  op rekening nr.NL 36 RABO 0361500947

Donaties t.b.v. de H.Laurentiuskerk rekening nr. NL49RABO0361502168

 

Verzorging begrafenissen en crematies

De heer C.G J. Onderwater, tel. 079-3422906/0655976947/info@cuo-zm.nl

 Overleden:  Ferdinand Jozef Disseldorp, in de leeftijd van 87 jaar.


Weekvieringen in de RK Parochiekerk  H. Laurentius

 Zaterdag  06 sep.  19.00 uur   geen viering

Zondag    07 sep.  11.00 uur Eucharistieviering met  parochiekoor

Voorganger: Pastor  Bouwman

Misintenties 

Zondag 7 september. 11.00 uur voor de overleden armen en weldoeners v.d. parochie.

Corrie v.d. Zijden- v. Leeuwen, Nico v. Boheemen, Gerarda de Jong- v.d. Poel,  Magda v. Santen- v. Paassen, Jan Kerkvliet, Arie en Rika v. Santen– Verhagen, To v.d. Bos- de Vrede, Martien v.d. Bos, Adrianus en Wilhelmina v. Wijk– Ham, Cor en Nel Verhagen– Kerkvliet, Bea v. Bemmelen – Turnhout, Surat “Kaew” Knijnenburg– Pesol, Riet v. Logchem– Bennis, Elly Bennis- v. Marwijk, Jan v.d. Helm, Corrie v. Geijlswijk- v. Santen, Jan Vogelaar, Janus Verhagen, Toon van Veen, Piet Hilgersom, Elisabeth Luiten– Stijnman.

 

Kerkhulpen                         Kosters          Lectoren           Misdienaars

zaterdag 6 sept.  19.00 uur       A.v.S           geen                  geen

Zondag   7 sept.  11.00 uur       A.v.S.         Jan v. Rijn           geen

 

 

 

Drie Molens Concours van 14 september afgelast

De Blesruiters … overal en altijd actief

Drie Molens Concours van zondag 14 september 2014 afgelast

Helaas zijn wij genoodzaakt dit jaar het Drie Molens Concours niet door te laten gaan i.v.m. te weinig aanmeldingen. Heel jammer! Verzetten naar een andere datum is ook geen optie omdat er veel andere activiteiten zijn her en der en wij dan weer het risico lopen dat er te weinig aanmeldingen zullen zijn. Wij begrijpen dat het voor de deelnemers die zich wel al opgegeven hebben een teleurstelling is. Ieder jaar groeide het aantal deelnemers alleen maar. Ook voor ons als vereniging en ook voor de organisatie onder de bezielende leiding van Piet van der Mespel is het een grote teleurstelling.

Niettemin blijven wij positief en gaan wij ervan uit dat in 2015 dit prachtige concours weer door zal kunnen gaan.

Zodra de kalender voor 2015 is vastgesteld zal deze gepubliceerd worden op onze website www.blesruiters.nl en worden onze leden persoonlijk op de hoogte gebracht.

 

Rabobank Sponsorfietstocht op zondag 21 september 2014

 

 INSCHRIJFNUMMER VAN DE BLESRUITERS IS  57 

FIETS OOK MEE VOOR EEN GOED DOEL.

Voor meer informatie zie   https://events.rabobank.com/rijnstreek/RabobankSponsorfietstocht2014/

Met vriendelijke groet

Het Bestuur

 

Viswedstrijd bij de Drie Molens

viswedstrijd 2viswedstrijd 1

Viswedstrijd bij de Drie Molens

Zondag is de jaarlijkse viswedstrijd van buurtschap De Driemolens weer gehouden. Het vissen begon met inschrijven op de brug bij Jacques van der Krogt. We hadden weer een hele goede opkomst en er is veel gevangen! Zelfs zoveel  dat er voor het eind van de wedstrijd al overvolle emmers gebracht werden om te laten opmeten. Na 2 uurtjes is de wedstrijd afgefloten en kon de eindstand opgemaakt worden. We hebben het super getroffen met het weer! Zodra we bij de familie van Haastert in de stal zaten voor de prijsuitreiking onder het genot vaan een borreltje, begon het net regenen. Na enige tijd was de was de eindstand opgemaakt en werd er overgegaan tot het uitreiken van de prijzen. Er waren drie bekers te verdelen. Eén voor de grootste vis, één voor de meeste gevangen centimeters bij de jeugd en de senioren. Bij de jeugd ging Niels Kolman er met de eerste prijs vandoor. Hij had één vis meer gevangen dan Britt Doelman die tweede werd. Ferry Koevoet is op de derde plaats geëindigd. Bij de senioren heeft Fokke Kolman gewonnen, werd Leo van der Krogt tweede en Willem Vieveen derde.  Fokko mocht ook de prijs voor de grootste vis (26 cm) in ontvangst nemen.

Al met al een geslaagde middag!

Wilfred van Haastert

 

Goed tehuis gezocht

lapjespoes

Gezocht:

Goed tehuis voor 2 x 2 verwilderde kittens van ongeveer 3 á 4 maanden jong.

Heeft u goede muizenvangers nodig op uw boerderij, tuinderij, manage, paardenstal of buitenverblijf? Of zegt u, ik wil deze poezen de tijd geven om tam te worden bij mij in huis, dan mag dat natuurlijk ook. Deze kittens zijn ontvlooid, ontwormd, geneutraliseerd, dus kortom helemaal kant en klaar voor hun nieuwe leven.

Kom gerust even kijken, ze verblijven bij mij thuis.

Voor informatie: Trees van Velzen, tel.: 06—42 33 21 51 of 070—419 09 61

 

 

Boerengolftournooi buurtschap Drie Molens

boerengolf 2boerengolf 1

Traditionele boerengolftoernooi  van het buurtschap Drie Molens

Zaterdag 23 augustus was het weer zover. “Het boerengolftoernooi” bij Carina en Richard Kaan.

De buien van de afgelopen dagen weerhielden de familie Kaan niet om het toernooi doorgang te geven. Weer of geen weer, het ging door.

Naast de enorme gastvrijheid, waren er allerlei lekkere hapjes en drankjes en was de baan leuk opgezet. Zelfs de stralende zon was niet vergeten.

Met de beste score werd de 14 jarige kleinzoon van Carina en Richard, Kody Sutherland, oudste zoon van hun dochter Andrea, welverdiend Toernooiwinnaar 2014”. Hij scoorde 39 punten en mag de prachtige Wisselbeker een jaar mee naar Frankrijk nemen.

Bij de volwassen werd het spannend. Anton van Haastert, Arie Breedijk en Fokko Kolman hadden met 40 punten gelijke score.

Na een grand finale tussen de heren werd het duidelijk wie de winnaar van 2014 mocht zijn. De titel, wisselbeker en de beroemde pot honing uit de bijenkorf in het weiland van de familie Kaan werd aan de trotse Anton van Haaster overhandigd.

We hebben wederom enorm genoten en zien iedereen graag volgend jaar weer terug.

Jurriaan en Elham

 

’t Is weer (bijna) voorbij die mooie zomer

Voor de meeste mensen loopt de vakantie ten einde en begint het gewone leven weer. De soos gaat weer van start, de kinderen weer naar school. Het merendeel van de mensen is weer aan het werk en het bruisende Stompwijkse verenigingsleven pakt de draad weer op. Alles is weer bijna normaal, maar die eerste weken zijn toch vaak wel even druk om alles weer in het gareel te krijgen. En er wordt vaak van alles georganiseerd.

 

Toch wil ik nog even iets extra onder de aandacht brengen. U mag namelijk meepraten. En praten doen we allemaal graag. We hebben allemaal wel een mening. Zeker over de wegen in het dorp. Want wat is die Stompwijkse weg toch slecht. We vinden het eigenlijk al heel gewoon, dat er roodwitte blokken langs staan. De rondweg, gaat die nou nog door? En is die nou nodig? Zonde van het landschap. Voor die 100 vrachtauto’s? Vele mensen hebben er al slapeloze nachten van gehad. Maar je zal maar op Dr. van Noortstraat, of op de Meerlaan wonen en er komen per dag 100 vrachtwagens langs je huis. Je kopjes rammelen bijna uit de kast van de trillingen. Ziet U ook wel eens kinderen op hun fietsjes naar school gaan op diezelfde Dr. van Noortstraat, met zo’n grote vrachtauto erachter. Tot nu toe is het altijd goed gegaan…. Je zal  maar vrachtwagenchauffeur zijn en door het dorp moeten rijden met al die geparkeerde auto’s en vervolgens op de Huyssitterbrug je draai moeten maken om bij de bedrijven te komen. Je zal maar een bedrijf hebben langs de Stompwijkse weg en je hebt te maken met eenrichtingsverkeer. En als die rondweg er komt is het dan wel zo verstandig om die te laten eindigen op de Huyssitterbrug? 

Het zal U misschien ontgaan zijn, maar er wordt volgende week dinsdag 2 september (direct na de soos) door de gemeente en de adviesraad, een inloopmiddag/avond georganiseerd in het Dorpshuis.  Deze inloop gaat over de toekomst van Stompwijk én we mogen stemmen. Stemmen voor een bereikbaar Stompwijk. Stemmen voor het opknappen van de Stompwijkse weg, maar ook stemmen voor een veiligere Dr. van Noortstraat, stemmen voor een betere ontsluiting voor bedrijven, stemmen voor zwaar vrachtverkeer door het dorp, of er misschien toch omheen. Denk mee met de toekomst van Stompwijk.  

Dus praat er niet alleen over, maar laat uw mening horen. Denk niet, dat doet een ander wel. Samen staan we sterker.

 Anneke van Bemmelen-van Santen  

PS. Heeft U geen tijd om naar het Dorpshuis te komen, tot 9 september kunt u ook stemmen op www.lv.nl/stompwijk

 

Leidschendam-Voorburg zet kanttekeningen bij plan verbreding A4

Leidschendam-Voorburg zet kanttekeningen bij plan verbreding A4

 De Minister van Infrastructuur en Milieu is van plan om in 2020 de A4 tussen Vlietland en de N14 in de middenberm uit te breiden met een rijstrook per richting. Met deze wegverbreding wordt de huidige flessenhals in deze rijksweg opgeheven. De Minister heeft het Ontwerp Tracébesluit van de verbreding ter inzage gelegd.

Burgemeester en wethouders van Leidschendam-Voorburg hebben hierop een zienswijze ingediend, waarin zij vraagtekens plaatsen bij de procedure. Zo laten zij onder andere een kritische noot horen over de periode van tervisielegging van het Ontwerp Tracébesluit die vrijwel volledig samenviel met de zomervakantie. Daarnaast vrezen ze dat er mogelijk onvoldoende geluidsmaatregelen ter hoogte van Leidschendam-Zuid worden getroffen. De geluidproductie van de A4 is de afgelopen jaren immers toegenomen door verkeerstoename en de dynamische snelheidsverhoging. Door de plannen voor de RijnlandRoute en de verbreding A4 komt daar nog meer geluidproductie bij, terwijl de minister hier in eerste instantie geen extra maatregelen treft.
Ook zien burgemeester en wethouders graag dat er ter hoogte van de Meeslouwerplas ecopassages en/of ecoducten worden aangebracht om de ecologische oversteekbaarheid te verbeteren. Zij sturen aan op goede maatregelen om de effecten van de verbreding van de A4 waar mogelijk te compenseren.

 

Aanvangstijd viering

Vorige week stond er een stukje in de Dorpsketting over de aanvangstijd van de viering op zondagochtend. Het stukje heeft voor nogal wat onrust en boze reacties gezorgd.

De tekst luidde dat het geen eenzijdig opgelegd iets moest zijn, maar zo is het bij velen wel overgekomen. De bedoeling van het stukje bleek gelukkig toch iets minder een bevel te zijn. Het was de bedoeling aan te geven dat het inroosteren van voorgangers en de korte tijd tussen vieringen, als een voorganger twee vieringen na elkaar heeft, een groot en groeiend probleem is. Met elkaar moeten we op zoek naar een oplossing. Op korte termijn zullen we daarvoor met de pastoraatsgroep en degenen die het rooster maken in gesprek gaan.

Voorlopig wordt u nog gewoon om 11 uur in de kerk verwacht.

Wordt vervolgd,  

Marianne Turk