Alle berichten van administrator

Zomerpret is gestart

zomerpret 2zomerpret 1

Zomerpret is gestart!

De eerste dag van ZomerPret zit er weer op. Veel kinderen wisten weer de weg naar het Dorpshuis te vinden. Voor het Dorpshuis stonden de Wigwams al klaar waar gespeeld werd en waar ’s middags bij een kampvuurtje broodjes werden gebakken. In het Dorpshuis was er volop ruimte om te knutselen. Niet alleen kleien en figuurzagen, maar ook emailleren, mozaïeken en porselein verven. ‘s Middags werden er ook nog stokpaarden gemaakt en indianentooien.

Dinsdag begint de huttenbouw. Het vele hout, wat we van verschillende adressen hebben gekregen,  ligt al klaar. Ook daar zullen de kinderen zeker iets moois mee maken. Bent U nieuwsgierig. Op woensdagmiddag vanaf 15.00 uur bent U van harte uitgenodigd om al dit moois te komen bekijken.

Wat is er nog te doen, de laatste 2 dagen.

Woensdag

Evenals de eerdere dagen kan er de hele dag geknutseld worden in het Dorpshuis. Ook kun je pannenkoekjes bakken.

Het cowboy- en indianendorp wordt nog mooier gemaakt. Je kunt je laten schminken als een echte indiaan of een stoere cowboy en misschien wil je wel de echte cowboy- en indianendans leren! Of wat dacht je van een ritje op een pony? Ook dat kan!

Vanaf 15.00 uur vindt er een  kleedjesmarkt plaatst waar ouders, opa’s, oma’s en alle andere belangstellenden mogen komen.

In het Cowboy- en Indianendorp mogen de kinderen zelf  van alles, voor een leuk prijsje, te koop aanbieden. Bijv, pannenkoeken, koekjes, bloemen, of werkjes die zelf  gemaakt zijn.

Donderdag

Dit de laatste dag van ZomerPret. In de ochtend mag je nog spelen in je hut of je wigwam. Verder is er nog van alles te knutselen boven in het Dorpshuis. ’s Middags is er BINGO in de benedenzaal, waar vele leuke prijzen zijn te winnen. Helaas moeten vandaag  de hutten wel weer worden afgebroken. Dit wordt door volwassenen gedaan. Wil je je hut mee naar huis nemen, dan mag dat altijd, maar je moet wel zelf voor vervoer zorgen.

 

Graag zou ik……..

Graag zou ik……………

………..een oproep willen doen aan alle Stompwijkers. Om voor variant 4 te kiezen voor het nieuwe plan bereikbaar Stompwijk.

Met deze variant ontlast je de hele Dorpskern. In plan 1-2-en 3 worden de bewoners vanaf de Huyssitterweg naar Leidschendam extra belast  door trillingen en geluid. Dit geldt ook voor de huizen in de oprit naar de brug van de Huyssitterweg waarbij ik ook behoor.

Naar de toekomst toe komt dit plan ook beter tot z’n recht, volgens mij wordt het kleine bedrijvenplan in dit gebied geactiveerd.

Dus nog meer verkeer. Daarom roep ik u op om uw mening kenbaar te maken op www.lv.nl/stompwijk en variant 4 te kiezen. En dat heel Stompwijk ontlast wordt.

Regeren is vooruit zien!

Bedankt bij voorbaat,

Jan de Bruin

Dr. v. Noortstraat 23 

Stompwijk

 

Parochieberichten

Berichten- RK  Parochie Kern  H. Laurentius – Stompwijk-

Onderdeel van de RK Parochie HH Petrus en Paulus

Contact met de Pastores, bij ernstige ziekte,

Overlijden, of een persoonlijk gesprek.

Centraal meldingsnummer 0622027668

Telefonische bereikbaarheid:

Pastorie Dr. van Noortstraat 88

2266 HA Stompwijk tel. 071-5801604

Pastoor: J. v.d. Bie tel. Via het centrale nummer. 

Email adres: pastoor.degoedeherder@yahoo.com

Spreekuur op afspraak.

Openingstijden parochiesecretariaat

Maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 -12.00 uur.

E-mail: sintlaurentius@hotmail.com


Bijdrage voor misintenties op rekening nr.NL 36 RABO 0361 5009 47

Donaties t.b.v. de H. Laurentiuskerk rekening nr. NL49 RABO 0361 5021 68

 

Verzorging begrafenissen en crematies

De heer C.G J. Onderwater, tel. 079-3422906/0655976947/info@cuo-zm.nl


Weekvieringen in de RK Parochiekerk  H. Laurentius

Woensdag 27 aug. 09.00 uur kerkschoonmaak, iedereen is welkom.

Zaterdag   30 aug. 19.00 uur geen viering

Zondag     31 aug. 11.00 uur Eucharistieviering met  samenzang

                                            Voorganger: Pastoor v.d. Bie

Misintenties 

Zondag 31 aug. 11.00 uur voor de overleden armen en weldoeners v.d. parochie, Cors v.d. Bosch, Jeanne v.d. Bosch—v. Haaster, Ton en Carla v.d. Bosch, Cor Oudshoorn – Alkemade, Bea v. Bemmelen – Turnhout, Surat “Kaew” Knijnenburg – Pesol, Riet v. Logchem – Bennis, Elly Bennis—v. Marwijk, Jan v. d. Helm, Corrie v Geijlswijk -v. Santen, Jan Vogelaar, Janus Verhagen, Toon van Veen, Piet Hilgersom, Elisabeth Luiten – Stijnman.

Kerkhulpen                          Kosters      Lectoren    Misdienaars

zaterdag 30 aug. 19.00 uur     John O.       geen          geen

Zondag   31 aug. 11.00 uur     John O.       Paula v. H   geen

 

Kerkschoonmaak

Woensdag 27 augustus gaan wij vanaf 9.00 uur de kerk schoonmaken, iedereen is van harte uitgenodigd om een handje uit te steken, de koffie met….. staat klaar.

U bent van harte welkom!

 

Toerclub

Toerclub Stompwijk

Na een buiige nacht stond afgelopen zondag voor alle groepen de Wiekentocht op het programma. De straten waren nog nat, maar toch zag het weer er voor de ochtend goed uit. Rond half 9 verschenen zo’n 54 fietsers, al dan niet op tijd, aan het vertrek.

De A1 reed met 9 man, net als de A2, via Pijnacker en Oude Leede naar Rotterdam en over de Brienenoordbrug. Daarna volgden we het fietspad langs de A16, zodat het wel leek of we de Tunneltocht gingen rijden. Bij een lekke band bij Ridderkerk werd voor het eerst de overstap van Jan Verhagen naar de A2 gevoeld. We moesten het nu doen zonder hulp van zijn lange hp-pomp. Prompt kwam de A2 net langsgereden, maar ze reden zwaaiend voorbij. We vervolgden de route via de Pruimendijk, wat dan weer niets met een roze buurt te maken zou hebben en haalden even later de A2 weer in. Daarna ging het even mis toen bij de kopman bij het aanzetten z’n ketting doortrapte en er plots 2 man op de grond lag. Gelukkig viel de schade mee en bleef het bij een schaafwondje. Niet veel later reden we vanaf de dijk zo de molens van Kinderdijk tegemoet. Wat een prachtig gezicht toch altijd. Ook nu met de dreigende bewolking op de achtergrond. Als dat niet typisch Hollands is!

Bij het vertrek vanaf het terras zagen we vanuit het westen donkere wolken naderen. Dat is in principe ook de richting waar we weer terug naartoe moeten, maar eerst maakten we nog een omtrekkende beweging via het fietspad langs de molens (en de toeristen). We verlengden de droge route nog wat langer door via Brandwijk te fietsen, maar toen de weg afboog richting Groot-Ammers reden we alsnog de bui in. Wind en regen geselden ons en onze fietsen. Op de Lekdijk aangekomen werd het al weer droog en aan de overkant brak ook de zon weer door. Bij de pont naar Bergambacht hadden we geluk. Hij stond al op het punt van vertrekken, maar speciaal voor ons ging de slagboom nog even omhoog. Op de rest van de route via Stolwijk en Gouda waaiden we al weer redelijk droog, waarna we met zo’n 120 km op de teller weer terug in Stompwijk waren.

toerclub koeien

Arno van Rijn

De B vertrok met z’n 6-en (5 mannen/1 vrouw) voor de fantastische klassieker naar Kinderdijk. We werden heen continu vergezeld door de zon. Met Jaap weer in de gelederen bereikten we vrij snel Krimpen, echter verderop, vlak voor Krimpen aan de Lek, ondervonden we een tijdsduurvertraging. Hier werd de weg versperd door een koppel koeien die door een boer, met zijn zoon, gemigreerd werd van weide A naar een 500 meter verderop gelegen weide B. De boer vertelde ons dat de koppel 90 koeien groot was. Zij sjokten op hun dooie gemak over het mooie landweggetje, het was voor het tenslotte ook zondag! De oversteek van de dames (melkkoeien) duurde ca. 1 kwartier waarna we onze voeten weer aan de pedalen konden klikken. Met ca. 45 km op de teller arriveerden we bij het café “De Molenhoek” voor de koffiestop. We troffen het, de tafels en stoelen op het zonnige terras, met fantastisch uitzicht op de molens, waren beschikbaar voor de TC. Alle groepen zaten net lekker aan de koffie toen er plotseling een harde knal klonk! Toch geen vuurwerk door Ajax supporters? Neen, er ontplofte een binnenband van een van de vele racefietsen die, naast het terras, in het zonnetje geparkeerd stonden. Gelukkig was reparatie mogelijk. Net toen we op de terugweg langs de 19 molens waren gereden ontstond er een korte hevige plensbui. Gelukkig brak direct hierna de zon weer door. Terug in Stompwijk aangekomen stond de km-teller op 96 km. Thuis in Leiden stond de teller op 120 km.

Hans Heemskerk

De C groepen

Het was een frisse bedoening toen ik vanmorgen naar de start fietste, amper 12°! Het leek wel herfst! Maar gelukkig scheen de zon en dan is het goed te doen. In één groep van 12 en de C2 met 2 heren, (3 andere van de C2 waren wat verlaat en hadden problemen om de Roerdomp te vinden!) reden wij een korte route naar de Rotte Meren. Daar vandaan is het makkelijk, alsmaar het water aan je linkerhand houden! Dat kan iedereen en dan kan ik de kop even overgeven aan een ander. Het reed lekker met veel matige zijwind en we passeerden de ene na de andere brug. Ook de 3 bekende koffietenten lieten we links (eigenlijk rechts) liggen. We gingen voor het hele rondje. Vlakbij Rotterdam vroegen we ons af of het daar al Rotterdam heette en tot onze verbazing passeerden we het bordje Rotte. Nooit geweten dat dat een plaatsnaam was. Uiteindelijk na 35 km kwam de koffietent in zicht. Het was er binnen al druk met Swift wielrenners en daarom bleven wij in de serre zitten. Ook wij werden vlot voorzien van de koffie/thee en er werd druk bijgekletst over de vakanties en dergelijke. Wat bij andere fietsers de opmerking ontlokte dat we ons in het kippenhok bevonden! Terug nam Henk met Peter de kop en reden we de kortste weg naar huis, want in de verte zagen we wel heel veel donkere luchten aankomen. Uit voorzorg werden al de regenjasjes aangedaan en inderdaad, bij Moerkapelle brak de bui los. Het viel gelukkig mee en duurde maar ± 15 minuten, maar als je geen regenjasje aan hebt ben je toch behoorlijk nat! Bij het spoorwegviaduct even oponthoud vanwege een valpartij, maar na het bekomen van de schrik viel de schade wonderwel mee en konden we onze rit voortzetten. De zon was weer gaan schijnen en we droogden weer aardig op. De Zoetermeerders haakten af bij de Benthuizerplas en de twee uit Zoeterwoude bij ‘t Geertje. De rest was iets na 12.00 uur thuis met 55 km.

Annie van Rijn

Aanstaande zondag staat voor alle groepen de rit naar Nieuwkoop op de kalender. De A rijdt 90 km, de B 75 km en de C 65 km. We vertrekken om 8.30 uur vanaf het Klaverblad

 


 

OpenRaad in Stompwijk voor jongeren!

OpenRaad in Stompwijk voor Jongeren!

Jongeren in Stompwijk worden uitgenodigd om in gesprek te gaan met Raads- en commissieleden over de voorzieningen en activiteiten die zij graag zouden zien in Stompwijk. Waar hebben jullie behoefte aan? Is er een speciale accommodatie nodig en worden jullie in staat gesteld zelf activiteiten te organiseren? Of is alles prima geregeld?

Laat het horen tijdens de OpenRaad in het Dorpshuis (Zustersdijk 18) op dinsdag 2 september a.s. om 19.30 uur.

 

Indelingen jeugdspelers nieuw seizoen

Indelingen jeugdspelers nieuw seizoen

De trainingen voor het voetbalseizoen 2014-2015 starten op zaterdag 30 augustus (tenzij de trainer zelf afspraken heeft gemaakt). Hier zullen de teamindelingen bekend gemaakt worden.

Voor alle F spelers begint de training/informatieochtend om 09.00 uur en duurt tot 10.30 uur.

De E spelers starten om 10.30 uur en eindigen hun training/informatieochtend om 12.00 uur.

De D spelers kunnen terecht van 12.00 tot 13.30 uur en de C spelers trainen van 13.30 uur tot 15.00 uur.

Op deze dag zullen aan de leiders de tassen met tenues en de sleutels van de voetbalkooien uitgedeeld worden..

Het jeugdbestuur

 

Kom 2 september naar OpenRaad-Adviesraad

Kom op 2 september naar de OpenRaad/Adviesraad

Op dinsdag 2 september vanaf 17.00 uur wordt U uitgenodigd voor een inloopbijeenkomst in het Dorpshuis over de varianten waarmee de bereikbaarheid en leefbaarheid van Stompwijk zal verbeteren. U kunt gewoon binnen lopen in het Dorpshuis om een toelichting te krijgen op deze varianten en antwoord te krijgen op uw vragen. De vier varianten staan ook op de website www.lv.nl/stompwijk met alle onderzoeksrapporten die gemaakt zijn om tot deze varianten te komen. U kunt op de website ook uw mening geven over de varianten en de onderzoeken.

Om 19.30 uur start een gecombineerde OpenRaad en Adviesraadvergadering voor gemeenteraadsleden en inwoners. Er wordt gestart met een presentatie en daarna vindt er een overleg plaats, waarbij iedereen zijn inbreng kan geven.

Op deze manier hopen wij als Adviesraad iedereen de mogelijkheid te geven om zich goed te informeren en zich uit te spreken over dit belangrijke onderwerp. Een verbetering van de huidige infrastructuur gaat tenslotte alle Stompwijkse inwoners aan.

….dus kom op dinsdag 2 september naar het Dorpshuis!!

 

29 augustus geen inloop in Dorpshuis

Vrijdag 29 augustus geen inloop in het Dorpshuis

Ter voorbereiding van het nieuwe seizoen wordt de vloer van de grote zaal schoongemaakt en in de was gezet. We slaan een keer over met de inloop. 5 september zijn we er weer en bent u van harte welkom. We starten met koffie drinken, daarna worden er spelletjes gedaan, rummicup, scrabble, keesen etc. Ook wordt er bridge en klaverjas gespeeld.

Komt u ook eens kijken het is altijd gezellig. Iedere vrijdag van 9.30 – 11.30 uur.

Het Dorpshuis