Alle berichten van administrator

Toerclub Stompwijk

Toerclub Stompwijk

Afgelopen zondag stond voor de A en B groepen de rit naar De Zilk op het programma. De C vulde de verrassingstocht in door naar IJs de Jong te rijden in Weteringbrug.

Doordat alle groepen een beetje door elkaar heen vertrokken raakte hier en daar wat rijders hun groepje uit het oog. Na het nodige switchen kwam het voor de meesten toch nog goed. De rest kon bij de koffie nog overstappen. Voor de komende ritten mag een geordend vertrek echter wel een puntje van aandacht zijn, zodat de groepen weer 1 voor 1 vertrekken, met de A1 als eerste.

De B vertrok met z’n 6-en (5 mannen/ 1 vrouw) naar De Zilk. Jaap was afwezig (nam deel aan de TC-fietsdriedaagse). We missen ook al enige weken Margriet. (Ik heb haar na thuiskomst telefonisch gesproken. Zij vertelde mij dat zij tijdens haar fietsvakantie in Duitsland een blessure aan haar duim heeft opgelopen waardoor zij voorlopig nog niet kan fietsen. Beterschap gewenst.) Wim Loomans was de vervanger van Jaap voor de route. Deze ging o.a. langs de “Duinrand” in Noordwijkerhout en van daar, via een geaccidenteerd pad,  immer gerade aus naar de koffiestop in het café “De Ruigenhoek” waar we na ca. 40 km arriveerden. Alle andere groepen zaten al binnen. We hadden nauwelijks onze plaatsen ingenomen of de koffie werd al voor ons neergezet. Die ging er wel in, want op de heenreis werkte het weer niet echt mee: bijna geen zon en de wind schuin tegen. Wim Loomans trakteerde omdat hij onlangs jarig was geweest. Wim gefeliciteerd en nog vele gezonde jaren. Op de terugreis brak de zon af en toe wel door en hadden we de wind vaak mee. De route ging o.a. langs de Leidse Stevenshof en vandaar richting de Kniplaan in Stompwijk. Ik was in de Stevenshof al thuis met 75 km op de teller.

Hans Heemskerk

Aanstaande zondag 22 juni staat voor de A en B een nieuwe bestemming op het programma. Zij rijden dan naar Restaurant De Loet bij Lekkerkerk, voor resp. 90 en 85 km. Een kleine uitdaging dus voor de captains om een mooie route te bedenken. De C gaat naar de Sfeerstal bij Nieuwveen voor 65 km. Vertrek is weer om 8.30u vanaf de sporthal.

De liefhebbers van langere tochten kunnen al om 8.00u van start voor de rit naar Het Gooi van ong. 150 km. Vertrek eveneens vanaf de sporthal.

 

Schoonmaak sportkantine

Schoonmaak sportkantine

 

Iedere maandagmorgen wordt door de schoonmaakploeg de kantine en diverse vertrekken schoongepoetst . Aan het einde van het seizoen, met alle mooie sportactiviteiten achter de rug, is het nodig deze een extra opfrisbeurt te geven.

Het zou fijn zijn als er een paar mensen willen komen helpen, er hebben zich een paar dames van de aerobic aangemeld. Maar……….vele handen maken licht werk. Dus wie heeft er op maandagavond 16 juni om 19.00 uur een paar uurtjes over???? De koffie met iets lekkers staat klaar.

Het is wel handig als u zelf werkdoekjes en/of een raamtrekker meeneemt.

 

En……….. Er is heel veel kleding e.d. achtergebleven na alle sportactiviteiten. Bent u iets kwijt kom eens kijken want voor de vakantie ruimen wij dit op.

 

Groetjes van de schoonmaakploeg

 

Brasil komt naar Summerland!

Vorige week zijn onze Nederlandse helden vertrokken naar Brazilië, in de hoop om de worldcup mee naar huis te nemen. Summerland is groot voetbalfan net als de rest van Nederland en zendt alle WK-wedstrijden tijdens het festival uit. Kom dus niet alleen voor de ‘masterlijke’ artiesten die het weekend aanwezig zijn, maar ook om met z’n allen het Nederlands elftal aan te moedigen!  

Volgens een korte berekening die wij gemaakt hebben is er gegarandeerd feest. 

Negatieve uitslag NL:

Stel dat Nederland verliest? Dat zou natuurlijk doodzonde zijn maar hoe kun je beter je verdriet verwerken dan met elkaar? Onder het genot van goede muziek, drank en gezelligheid vergeet je de nederlaag binnen de kortste keren en maakt het je ook allemaal niet meer uit. Live your life to the fullest!  

Positieve uitslag NL:

Nederland wint de wedstrijd! Dit is natuurlijk de meest gunstige situatie die er bestaat. Een groot feest barst los, zonnestralen schijnen op het festival terrein, iedereen houdt van elkaar! Nog net geen wereldvrede! Meer hoeft er niet gezegd te worden! Een groot legendarisch feest wat de geschiedenis boeken in gaat en wat generaties lang wordt doorverteld.  

Al met al wat er ook gebeurt, het wordt feest! Als gezellig persoon houd jij natuurlijk wel van een feestje en wil je hier natuurlijk bij zijn! Koop dan snel je tickets voor Summerland op www.stompwijksummerland.nl! Doe dit snel wat de kaartverkoop gaat als een speer!  

Blijf ook op de hoogte van Stompwijk Summerland via Twitter, Facebook of Instagram! www.twitter.com/_summerland_

www.facebook.com/stompwijksummerland www.instagram.com/stompwijksummerland

 

Bingo

                     maandag 16 juni

     BINGO

 Iedereen is welkom Locatie: Dorpshuis

Tijd: 20:00 tot 22:15  

10 BINGO kaarten voor maar € 7,50!!!

Dit is de laatste bingo van dit seizoen.

 

Toerclub

Toerclub Stompwijk

Op 2e pinksterdag hadden we weer een mooie maar warme dag om te fietsen. Al bij de start was het zonnig en warm en er zouden dus vele zweetdruppels verloren gaan deze ochtend. Zo’n 60 fietsers vertrokken voor de rit naar Noorden of Bleiswijk.

Nadat we op de parkeerplaats eerst een lekke band wisselden vertrokken we met 9 man van de A1 als laatste voor onze rit. We kwamen onder andere over de opvallend rustige slingerweggetjes langs de Amstel en de Kromme Mijdrecht. Schitterend om daar te fietsen, laverend tussen de weilanden rechts en het water links van ons. Vanaf De Hoef volgden we de dijk met de bijna ontelbare vee-roosters en kwamen na bijna 60km als laatste bij de koffietent. Toch stond ook voor ons de koffie en cola snel op tafel. Op de terugweg was de zon inmiddels verdwenen achter een wolkendek, maar bleef het gelukkig wel droog. Toch reden we vrijwel rechtstreeks naar Stompwijk, maar hadden bij Alphen nog wel de nodig oponthoud. Eerst stond de Steekterbrug open en vlak daarna ging ook de Hefbrug net voor onze neus omhoog. Wat wel lekker opschoot was de nieuwe op- en afrit van de N11 bij Archeon. Geen stoplicht meer en met de fiets ga je er via een tunneltje snel onderdoor. Na opnieuw een lekke band verwisselt te hebben reden we via Gelderswoude naar huis en hadden bij terugkomst in Stompwijk bijna 95 km op de teller.

Arno van Rijn

De B vertrok met z’n 8-en (7 mannen/ 1 vrouw) voor de Noorden-tocht. Al na enkele kilometers werd er “lek” geroepen. “Dit is de eerste lekke band in mijn fietscarrière” meldde de betrokken renner. Dat was te merken ook, want hij haalde als eerste een set inbussleutels uit het fietstasje in plaats van bandenlichters. De pitstop duurde een recordtijd alvorens we weer verder konden. Op zo’n moment mis je Cees van de Meer extra hard in de groep. De zonnige route door het weidse Groene Hart was fantastisch. Een en al polder en de weinige dorpen die we aandeden pasten precies in de context: zo reden we door een schilderachtig straatje (Swaendampad) met prachtige gevels in Zwammerdam. Na ca. 40 km genieten arriveerden we bij de koffiestop in Café “De Noordse Plassen”. Er was nog net plaats voor ons op het buitenterras, bijna de hele TC was er al. In record tempo zaten we aan de koffie met appelgebak. De terugweg naar Stompwijk ging eveneens over een mooie route. Voordewind werd er met een flink tempo gereden. Om 12.45 uur weer thuis in Leiden met 90 km op de teller.

Maandag 16 juni, in de Zalen van “De Meester” in Zoeterwoude, vertoning van de prachtige film “Nieuwe Helden, in het hart van de Tour”. Een fascinerende documentaire van Dirk Jan Roeleven over de Argos Shimano Ploeg in de Tour de France 2013. Absoluut de moeite waard voor zowel vrouwen als mannen. Aanvang 20.00 uur, toegang € 8,00. Haast u voor kaarten, u kunt ze deze week reeds kopen bij De Meester!

Hans Heemskerk

De C1 stond met 4 enthousiaste dames aan de start. Het zonnetje scheen al volop en we hadden i.v.m. Pinksteren een korte rit voor de boeg. Om klokslag 8.30 uur vertrokken wij en reden richting Meer en Geer. Fried en (9) volgers reden net voor ons, wat tot gevolg had, dat Elly van Heringen Fried wilde volgen. Maar……. onze captain Annie besliste anders en wij reden de Meer en Geer op. Wij vervolgden onze weg richting Intratuin en daarna ben ik het wel weer kwijt hoor. We hebben ook altijd heel veel te kletsen, maar we genieten ook volop van de omgeving. Het uiteindelijke doel was het Zeeltje in Bleiswijk en na veel omzwervingen, kwamen we daar dan ook. Het toeval wilde, dat wij net voor de koffietent de C2 weer aan zagen komen. Wij waren allen zeer verrast, juist omdat wij zoveel omwegen hadden gemaakt. (Voor de kilometers maakte het —gek genoeg— niet eens zoveel uit. Na een overheerlijk kopje koffie en een pauze op een heerlijke lounge bank, vertrokken wij weer richting huis. Ter plekke werd besloten, dat wij nog even langs de Rotte zouden rijden, dat stukje was best wel heel druk met mensen, die natuurlijk ook van het heerlijke zonnetje wilden genieten. In Zoetermeer haakten Annie en Ria v.d. H. af, in de Bovenmeer brachten wij Ria Berg thuis en toen waren er nog 3………….

Met 52,2 km op te teller, was ik om ongeveer 12 uur thuis.

Trees van Velzen

 

A.s. zondag staat voor de A (80 km) en B (75 km) de rit naar De Zilk op de kalender. De C heeft de verrassingstocht op het programma voor ongeveer 50 km. Vertrek om 8.30 uur vanaf de sporthal.

 

Op vrijdag al vertrekt een groep van B- en C- fietsers voor de 3-daagse naar Fort Bakkerskil in Nieuwendijk. Op de fiets heen en terug en op zaterdag een mooie fietstocht door de Biesbosch. We wensen hen 3 mooie dagen toe.

 

Zondagmiddag kunt u natuurlijk de Stompwijkse deelnemers bij de Ronde van Zoeterwoude komen aanmoedigen.

 

 

 

 

 

Seggelen/Wolvers en Hilgersom-Tijssen winnen

Op 7 juni  werden er twee vluchten vervlogen. De eerste vlucht van de dag was vanuit het Franse Peronne (264 kilometer). De tweede vlucht was uit het Franse Bourges (575 kilometer). De duiven van beide vluchten werden vroeg gelost in verband met de verwachte hitte.

De eerste duiven die arriveerde waren in Peronne gelost maar deden er echter langer over dan verwacht. Na afloop van de vlucht bleken de omstandigheden erg moeilijk voor de duiven en er kwamen veel duiven erg laat thuis. De duif die het beste met deze omstandigheden om kon gaan was de blauwband doffer (12-104) van Hilgersom-Tijssen en deed dit met een gemiddelde snelheid van 78 kilometer per uur. Daarop volgend was het de duivin (13-582) van Comb. van Leeuwen en de derde plaatst werd opgeëist door een duif (09-317)van Jan van den Bosch.  

De tweede vlucht van de dag was de vlucht vanuit Bourges. Ondanks de verdere afstand hadden de duiven minder moeite om thuis te komen. De eerste duif die in Stompwijk werd afgevlagd was de jaarling doffer (13-441) van Seggelen/Wolvers. Deze doffer legde de 575 kilometer met een gemiddelde snelheid van 88 kilometer per uur af. De tweede duif (13-825) was de jaarling van Jan van den Bosch en de derde duif (12-052) was van Hilgersom-Tijssen.

Uitslag 07-06 Tussenstand

1. Hilgersom-Tijssen           10+8=18                              1. Comb. van Leeuwen                          93

2. J. van den Bosch              8+9= 7                               2. Hilgersom-Tijssen                              90

3. Seggelen/Wolvers           6+10=16                              3. Seggelen/Wolvers                             85

3. Comb. van Leeuwen         9+7= 6                               4. W. v. Benten                                     74

5. Mevr. Luk/Vork                3+6= 9                               5. J. van den Bosch                               59

5. W. v. Benten                   4+5= 9                               6. W. van den Bosch                              56

7. W. van den Bosch           7+0= 7                               7. Mevr. Luk/Vork                                  53

8. G. Onderwater               5+0= 5                                8. G. Onderwater                                   52

 

Emiel Hilgersom

 

Beste Dorpsbewoners

Beste dorpsbewoners,

 

Het is bijna 26 juni en dan gaat het gebeuren:

 

We gaan op een feestelijke manier afscheid nemen van meester Peter,

juffrouw Renske, juffrouw  Ine en meester Ahmed.

 

Hierbij nodigen wij jullie uit voor de receptie op 26 juni 2014 in het Dorpshuis van 15.30 tot 17.00 uur

 

 

Met vriendelijke groet:

 

De feestcommissie

Maerten van den Veldeschool

 

“Niemand is onmisbaar”

Untitled

 Niemand is onmisbaar

Het zijn haar eigen woorden, en gelukkig heeft ze al voor een opvolgster gezorgd……. Jetty Noordzij stopt na negen jaar heel intensief vrijwilligerswerk in het Dorpshuis. Geboren in Amsterdam kwam ze met haar man in Voorburg wonen. Op zoek naar iets landelijks werd dat veertig jaar geleden een vrijstaand huis in Stompwijk. Haar man Piet speelt saxofoon; hij was ook nog een tijdje voorzitter van de fanfare, en houdt zo niemand wakker. Jetty heeft met maatschappelijk werk haar loopbaan zinvol ingevuld. Ze leerde ook Turks, omdat ze nogal eens naar dat land gingen. Waarna zij in Leidschendam werd gevraagd om Turkse vrouwen Nederlands te leren.

Dorpshuis

Hier in Stompwijk maakte ze verslagen van de Dorpshuisvergaderingen. In 2005 kwam ze in het bestuur en werd het snel meer. Samen met anderen werd er veel opgeknapt en veranderd. Het werd een opfrisbeurt.  De Bingo werd gemoderniseerd en trekt nu zo rond de veertig mensen per keer. In aanloop naar het Cultuurhuis werden steeds meer cursussen aangeboden. Frans, Engels, naaien, wijn, yoga; noem maar op. Iedereen wordt gestimuleerd om zelf met ideeën te komen. Zo kwam de schilderclub, de bridgeclub, popkoor en jazzballet. En haar vele stukjes er over in de Dorpsketting! 208 mensen volgden de computercursussen welke ook door een groep van Stompwijkse vrijwilligers werd gegeven. NL Doet en de Burendag is ieder jaar een succes. Ze vindt het jammer dat het Dorpshuis wordt afgebroken.

Financiën en sociaal contact

Geld is altijd een verhaal apart. Onder leiding van Jetty werden verschillende fondsen benaderd, onder andere het Oranje Fonds en Fonds 1818. Ook de Gemeente bleek nog potjes te hebben voor educatie en buurthuisbeleid. Al wordt dat nu door de nieuwe bezuinigingen wel afgebouwd. Sinds een jaar of vijf is er ook een inloopochtend op vrijdag. Hier kan jong en oud terecht voor een praatje, een spelletje en een kop koffie. Als het aan Jetty lag kon dat de hele week. Wie weet op de nieuwe locatie…….?

Samenwerking

Er is al heel veel mogelijk. Het bestuur staat open voor alles. Buiten de vaste verenigingen, vergaderingen en cursussen wordt het Dorpshuis ook gebruikt voor afscheid van een overledene. Dokter Barendse kwam met de griepprik. Ook wordt samen gewerkt met de andere horeca in het dorp. En de Coop levert de levensmiddelen.

 

Het Dorpshuis was 9 jaar Jetty ’s tweede huis

Ze zit nog op badminton, bridge en yoga en is gek op koken. Hoewel ze zelf nooit huisdieren hadden, laten ze nu met plezier de honden van de buren uit.  

Jetty en Piet hebben nog een klein bootje en een vouwwagen. En ze hoopt een beetje van haar rust te gaan genieten.  

Heel verdiend……….. Jetty bedankt!  

Agnes van Boheemen- Vollebregt

 

 

Organisatie en vrijwilligers van de wandeltocht

1e Pinksterdag heb ik de 30 km bedwongen van de wandeltocht, georganiseerd door de IJsclub Nut & Vermaak. In de ochtend was het nog bewolkt met af en toe wat motregen. Toen de zon doorkwam werd het pittig warm, dus koos ik voor rustig wandelen. Na de pauze-stoppen bij o.a. het Geertje, Watersportcentrum Vlietland, de Koek & Zopie en af en toe bij bekenden, die in hun voortuintje zaten, kwam ik rond 16.30 uur thuis. Omdat ik liever op asfalt loop heb ik de graslanden links en rechts laten liggen en parallel de route opgepakt. Dat ging prima!!

Groetjes, Lia de Jong-Zwetsloot