Alle berichten van administrator

Katholieke Bond van Ouderen te Stompwijk

Nieuwsbrief  mei  2014  no. 3 

Uitgaansdag donderdag 19 juni  

U kunt zich nog steeds opgeven voor de uitgaansdag naar Brabant. Wij rijden om 08.00 uur weg bij de sporthal Meerhorst richting Brabant. Hilvarenbeek  is onze eerste stopplaats voor een lekker kopje koffie / thee met een heerlijke Brusselse wafel met slagroom.

Na de koffie wordt er gestart met een verhaal waarbij d.m.v. het rad van avontuur betrokken worden bij de Kermis, ballen gooien, schietsalon, touwtje trekken en de kop van jut komen allemaal aan de beurt, poffertjes en een drankje zijn hierbij inbegrepen, zo ook de cinemascoop en  het grote finale prijzenfestival met leuke prijzen. Na het bezoek aan de kermis staat een heerlijke koffietafel klaar met natuurlijk de wel bekende kroket. Voldaan brengen wij een bezoek  aan de chocolaterie van Frits van Noppen, u kijkt Frits op de vingers hoe hij moleerbonbons en chocolade figuren maakt, tevens leert u waar de echte chocolade vandaan komt.  U keurt natuurlijk ter plekke de kwaliteit van de bonbons en chocolade. Hierna verplaatsen wij ons naar partycentrum Jan de Graaf, hier gaan wij een heerlijk driegangen diner gebruiken. Wij proberen om 20.00 uur weer bij de sporthal de Meerhorst te arriveren.

De kosten voor deze dag van genieten bedragen € 70,– pp. deze kunt u over maken op Rabobank nr. NL04RABO0375349243  ten name van KBO – Stompwijk, onder vermelding van uitgaansdag 2014. 

Als u zich wilt opgeven voor deze prachtige dag kunt u bellen met Theo Hooijmans op de Soos of via telefoon 071- 5892008. Uiterste datum van opgave is 15 juni 2014.  

Alvast een fijne dag toegewenst, vriendelijke groet van het bestuur. 

Secretaris Antoon van Santen

 

Heeft u deze koelkast neergezet????

Heeft U deze koelkast neergezet?

 

Hij mag weer opgehaald worden zoals hij ’s nachts gedumpt is: stiekem!! Het parkeerterreintje naast de garages op de Pinksterbloem is geen afval verzamelplek van Avalex, noch voor de bewoners, noch voor mensen die van hun rotzooi af willen.

 

Eerder al opgeruimd: autobanden, een matras en nog zo wat zaken. Beslist niet leuk!

 

Namens bewoners van de Pinksterbloem

 

Inwijding Columbarium

Zoals vorige week al was aangekondigd in de Dorpsketting heeft afgelopen zondag 1e Pinksterdag de inwijding van het Columbarium  plaatsgevonden met wijwater, wierook en het teken van het kruis.

Na enige uitleg in de Eucharistieviering over het Columbarium heeft Pastoor Banning de mensen uitgenodigd mee te gaan naar het kerkhof om de inwijding bij te wonen. Wel leuk is om te horen wat het verhaal achter het Columbarium is.

In de lezing uit Romeinen 8:10-11 wordt het as reeds genoemd.  

“Ons sterfelijk lichaam is vergankelijk. Bij het ontvangen van het askruis op Aswoensdag wordt gezegd: “gedenk mens, dat gij stof zijt en tot stof zult wederkeren.”  

Die stoffelijkheid wordt heel aanschouwelijk, wanneer een overledene wordt gecremeerd en de nabestaanden de as in een urn ontvangen. Zo’n urn met as kan worden geplaatst in een columbarium. De letterlijke vertaling van een columbarium is van oorsprong een duiventil, waarin duiven kunnen nestelen, maar kan ook worden gebruikt om de asurnen een rustplaats te bieden zoals duiven een rustplaats vinden in een duiventil. Dit is heel symbolisch want de duif verwijst naar het symbool van de vrede, en is ook het symbool van de Heilige Geest.

Voor verdere informatie over het gebruik en het Columbarium kunt u terecht op ons secretariaat of via mail sintlaurentius@hotmail.com

Marjolein Janson

 

Gevonden: racefiets

 

Gevonden:

 

Racefiets, is zo’n 3 weken geleden achter gelaten (niet op slot), bij de bushalte aan Oosteinde (richting Zoetermeer). Niemand is hem komen ophalen. Mogelijk is hij gestolen en daar achtergelaten. Hij staat nu bij ons in de schuur.

 

voor contact:

familie Heine

Oosteinde 9

svp bellen na 19:00 uur 0624734680

 

Helpers in de kerk

Wij willen u graag uw aandacht vragen voor het volgende.  

In onze parochie hebben we een groep misdienaars die bij een Eucharistieviering meehelpen in de viering. Dit jaar nemen er een groot aantal afscheid omdat zij naar het voortgezet onderwijs gaan. In de klas op school gaan de huidige misdienaars een verhaaltje doen hierover en vragen welke kinderen het van hun willen overnemen.  

Het komt hier op neer dat de misdienaars in groepjes van twee werken. In de praktijk bij ongeveer 4 a 5 teams zijn ze eens in de 4 a 6 weken aan de beurt in de periode van september tot en met juni. Het duurt van kwart voor 11 tot ongeveer kwart voor 12/12 uur afhankelijk van de soort viering.  

Graag willen wij vragen aan de ouders om hierover na te denken. Het wordt door de parochie zeer gewaardeerd, dit blijkt elk jaar weer wanneer de misdienaars bij de deurcollecte geld ophalen voor het jaarlijks uitje van de misdienaars. Dit is ter afsluiting van het jaar.

Afgelopen zondag is er maar liefst € 152,20 opgehaald waarvan we met de misdienaars vrijdagmiddag de 13e juni gaan boerengolven en pannenkoeken eten. 

Nu gaat het tot op heden vaak over de kinderen van groep 4 tot en met groep 8, maar wat we nu toch ook vaker zien is dat het oudere jongere meegaan in de Eucharistie. Pastoor de Gilde neemt deze acolieten (ander woord voor misdienaar of altaar dienaar) regelmatig mee om hem te helpen in de Eucharistieviering. Ook deze groep jongeren zouden wij graag willen benaderen om ons team te komen versterken.  

De groep kosters die wij hebben zouden we ook graag uitbreiden met één persoon, zodat deze langzamerhand in kan groeien in de werkzaamheden van de kosters in en om de kerk. Ook zal deze extra ingezet kunnen worden tijdens ziekte of vakantie van de huidige kosters. Een nieuwe aangetrokken koster zal een cursus kunnen volgen voor het kosterschap, want er komt best veel bij kijken.

Maar het is desalniettemin ook erg interessant  en goed om te doen.  

Voor informatie of aanmelding kunt u terecht bij ons Parochie secretariaat of via de mail sintlaurentius@hotmail.com

 

Dankbetuiging

 

Wij hebben bij gelegenheid van ons 60 jarig huwelijksfeest zoveel bloemen, zoveel gelukwensen en zoveel kaarten gehad, dat het onmogelijk is om ieder persoonlijk te bedanken. Daarom via deze weg iedereen heel hartelijk bedankt.

 

Het is, ook mede daardoor, voor ons een prachtig feest geweest.

 

Jan en Ina van Rijn

 

800 vormelingen in Rotterdamse Kathedraal

Vuurdoop: 800 vormelingen in Rotterdamse Kathedraal  

Dit jaar werd op 7 juni 2014 voor de 18e keer de Vuurdoop gehouden, de jaarlijkse manifestatie voor de vormelingen in de HH. Laurentius en Elisabeth, Mathenesserlaan 307 te Rotterdam. Wij zijn op de zaterdag voor Pinksteren met 7 vormelingen uit Stompwijk naar Rotterdam getogen. Daar werden ongeveer 800 vormelingen en hun begeleiders in de kathedraal verwacht. Er wachtte hen een boeiend en inspirerend gebeuren. Bisschop Van den Hende las het Pinksterverhaal gevolgd door een korte catechese. Mario Raadwijk bracht met zijn zang de kinderen tot groot enthousiasme. Daarnaast waren er de vertrouwde programmaonderdelen zoals het beklimmen van de toren, een tocht door de gewelven, een theatervoorstelling met Bijbelse figuren en een ontmoeting met inspirerende personen of vertegenwoordigers van organisaties. Het programma startte om 9.00 uur, en was om 13.00 uur ten einde.

Het was allemaal perfect georganiseerd waardoor het een inspirerende en enerverende ochtend is geworden waar de kinderen veel hebben meegemaakt.

De tocht naar de toren was het sluitstuk met de klokken die hard luiden als je er langs loopt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Marjolein Janson

 

Vrienden van Summerland

Vrienden van Summerland

Door de teruglopende economie en de maatregelen die overheden en instanties nemen zijn de kosten voor het festival de afgelopen tijd fors gestegen. Om Summerland te blijven organiseren hebben we jullie steun hard nodig. Vind je Stompwijk Summerland een fantastisch festival en wil je zeker niet dat het verdwijnt, wordt dan nu Vriend van Summerland. Door Vriend van Summerland te worden zorg je ervoor dat de organisatie het festival kan blijven organiseren. 

Als vriend van Summerland krijg je een pasje met jouw naam erop toegestuurd. Naast het feit dat dit pasje ontzettend cool is en exclusiever dan de witte handschoen van Michael Jackson krijg je tijdens het festival ook nog leuke andere voordelen ermee.


Voordelen:

Pas die gratis toegang geeft voor zowel vrijdag als zaterdagavond

Toegang tot de VIP stage in Starbeatz

Toegang tot de bar op de VIP stage in Starbeatz

Zowel vrijdag als zaterdag één uur gratis drank op de VIP stage

Maaltijd bij de eettent

Vermelding op het LED-scherm

 

Aarzel niet en help ons zodat Summerland ook in de toekomst plaats kan vinden!

 

E.M.S.

Viering met het E.M.S. koor  

Zaterdag 14 juni is er weer een viering met het E.M.S. koor met als thema “Een in Drievuldigheid”

aanvang: 19.00 uur, iedereen is van harte welkom, voorganger is Marian Turk. Dit is de laatste viering van het seizoen.

Na de vakantie zien wij u ook weer graag terug bij de eerste viering op 13 september.