Koe alert

koeien theo v leeuwen

Koe alert

Afgelopen zaterdag op een zonnige, maar ontzettend koude lentedag werden de deuren van de stallen van Theo en Lydia van Leeuwen geopend. De koffie stond klaar en we werden niet alleen vriendelijk ontvangen door de gastheer en -vrouw, maar ook door de beide honden en poes die het heerlijk vonden om zo lekker aangehaald te worden. Zoveel mensen en zoveel handen om hen op de rug te laten aaien en te kriebelen.

De koeien stonden achter de deuren te trappelen. Vooraf hield Theo nog een toespraak over de koeien en hoe dat in vroeger dagen ging toen ze echt 6 maanden vastgebonden op de stal stonden. De omstandigheden zijn inmiddels verbeterd door de loopstallen waar ze de benen kunnen strekken een ommetje kunnen maken en hun neus al buiten de deur kunnen steken om een luchtje te scheppen. Het gras is nog onvoldoende gegroeid om echt voeding te kunnen bieden, vandaar dat de tijdsduur langzaam wordt opgebouwd, vandaag een paar uur en morgen weer wat langer. Het gebeurde vroeger wel dat zij zich echt letterlijk doodziek aten aan het groene gras, waar de 4 magen niet tegen bestand bleken.

Vele toeschouwers waren aanwezig om van het schouwspel getuige te kunnen zijn. Links en rechts stonden de rijen opgesteld. Op het aftellen van Theo van 5, 4, 3, 2, 1, gingen de staldeuren open en bleven ze een moment vol ongeloof op de drempel staan om daarna de eerste voorzichtige stappen buiten te zetten. En als er één koe in het land is volgen er meer. Wat een prachtig schouwspel, mooie bokkesprongen met 4 poten in de lucht. De eerste voorzichtige hapjes van het nog lang niet groene gras en dan lekker draven met zijn allen naar het einde van het land en weer terug.  Stofwolken alom vanwege de aanhoudende droogte. Wat een blijdschap daar word je zelf vrolijk van.

Na een kopje koffie, stukjes boerenkaas, echte scharreleitjes en 2 bossen rozen (handel van de buurmeisjes) in de fietstas ging ik nu weer lekker voor de wind huiswaarts. Mijn dag kan niet meer stuk.

Petra Oliehoek- van Es

 

Hallo allemaal

Joysi en Fab

Hallo allemaal,


Wij zijn Joysi en Fabiënne wij doen mee aan het juniorsongfestival 2013 en zijn door naar de finale auditie die op zondag 14 april plaats zal vinden in Zwolle!

We deden zondag 1 april de eerste auditie, dat was heel erg leuk! Bij de auditie waren allemaal aardige kinderen en het was heel gezellig. Er stond een grote piano waar we met z’n alle op konden spelen! De jury’s waren Lucia Martas, Do en Charly Luske. We hadden drie liedjes ingezonden met z’n tweeën en ook drie met The Rocking Angels die helaas niet door waren naar de eerste auditie. De liedjes die we met z’n tweeën hadden ingezonden heten: Shake it up, holiday en Hero in my hart. Wij zijn door met ons liedje Shake it up! We hebben echt heel veel zin in 14 april en we hopen natuurlijk dat we naar de liveshows mogen!


groetjes:

Joysi en Fabiënne

 

Slotmanifestatie Windkracht 6

Slotmanifestatie Windkracht 6!

Woensdagavond 10 april om 19.00 uur geeft Fanfare Juliana samen met de muzikanten van groep 5 en 6 een concert!

Deze bijzondere samenwerking vindt plaats naar aanleiding van het muziek project ‘windkracht 6’. In dit project hebben de leerlingen van groep 5 en 6 kennis gemaakt met muziek, muziekinstrumenten en de verschillende orkest vormen. Ook hebben zij daar een aantal hele leuke liedjes bij geleerd. Woensdag avond zullen zij die liedjes ten gehore brengen terwijl ze worden begeleid door de Fanfare!

Nieuwsgierig geworden naar het eindresultaat? Iedereen is van harte welkom om te komen luisteren! Het concertje zal ongeveer een uur duren.

Muzikale groeten, 

Fanfare Juliana en de muzikanten van groep 5 en 6

 

Beatz

Bardancing Beatz

Afgelopen weekend waren wij 1 maal geopend, dit was op de zondag. De deuren waren om 19.00 uur weer wagenwijd geopend.

Niet veel later arriveerden de eerste gasten en het beloofde weer een mooie avond te worden. Na een gezellige avond waarin weer lekker gedanst en gesjanst werd, was het einde in zicht. Het weekend werd weer mooi afgesloten in de bardancing.

Aankomend weekend zijn wij 2 maal geopend. Zowel op de vrijdag als de zondag. Aanstaande vrijdag 12 april is het weer Footloose in Bardancing Beatz!  Deze avond mag je absoluut niet missen. Het belooft ons, net als elk jaar, een mooi feestje te worden. De Dj`s zullen weer de beste nummers uit de speakers knallen en het mooiste van alles: dit feest is geheel gratis!!!  De deuren zullen om 21.00 uur wagenwijd openstaan, dus haal je dansschoenen maar al vast uit de kast. Kom wel op tijd want: vol=vol.

Wij van het bestuur wensen ieder nog een fijne werk/schoolweek, en uiteraard zien we jullie vrijdag!

Agenda:

Vrijdag 12 april: Footloose.

Zaterdag 20 april:  Groene kratten feest (18+)

Vrijdag 26 april: Springbreak

 

Wie gaat er mee naar Leidsenhage

Wie gaat er mee naar Leidsenhage?

Op 11 april vertrekt er weer een auto naar Leidsenhage. Vertrek om 10.00 uur vanaf de Meerlaanbushalte tegenover de Coop. Om 13.00 uur gaat hij weer naar Stompwijk. Er kunnen 4 personen mee. Als je mee wilt kun je mij bellen.

                                            Coby van der Geest, Tel. 5801561

 

Stompwijk Summerland 2013

Stompwijk Summerland 2013

Over een paar maanden is het alweer zover, Stompwijk Summerland 2013 staat dan alweer voor de deur. Alweer een aantal maanden zijn we druk bezig met de voorbereidingen. De data staan uiteraard al vast, net zoals ieder jaar is het eerste weekend van juli hiervoor gereserveerd. Dit jaar is dat 5, 6 en 7 juli 2013.

De opzet dit jaar zal ten aanzien van vorig jaar enkele wijzigingen bevatten. We zeggen het niet graag maar zoals vele bedrijven, hebben wij ook last van de crisis. Hogere kosten dwingen ook ons enkele aanpassingen te maken in de opzet.

Zo zal de vrijdagavond minder exclusief worden dan voorgaande jaren, maar zeker niet minder gezellig! De zaterdag zal qua opzet vrijwel hetzelfde blijven. Zondag pakken we extra goed uit. Onder het genot van een muzikaal spektakel van een uitzonderlijk goede band, zullen er naast muziek meerdere activiteiten plaatsvinden (trek je bikini/zwembroek maar uit de kast!).

De kaartverkoop gaat dit jaar van start op vrijdag 26 april 2013 om 21.00 uur in Bardancing Beatz. Het gehele weekend zijn er hardcopy kaarten verkrijgbaar in de jongerensoos. Vanaf maandag 29 april zijn, in tegenstelling tot andere jaren, ook online kaarten verkrijgbaar. Wil je dus zeker zijn van een kaartje, zorg dan dat je 26 april voor de deur ligt. Kaarten voor zowel vrijdag als zaterdag kosten € 15,- in de voorverkoop en € 20,- aan de deur (indien voorradig). Let op: bij de online kaartverkoop worden servicekosten berekend.

Wat er dit jaar exact allemaal te beleven is en wie er komen optreden in juli zal aanstaande vrijdag 12 april ‘officieel’ bekend gemaakt worden in Bardancing Beatz. Hierna zal het ook op de website www.stompwijksummerland.nl te zien zijn.

En de terreinindeling…. dat zul je zien in het eerste weekend van juli!

Blijf ook op de hoogte van Stompwijk Summerland via Twitter en Facebook.

www.twitter.com/_summerland_

www.facebook.com/stompwijksummerland

www.stompwijksummerland.nl

 

Stompwijkse badgasten te gast in Pieter van den Hoogenbandzwemstadion

badgasten

Badgasten te gast in Pieter van den Hoogenbandzwemstadion

De wereldtoppers kwamen afgelopen weekend in Eindhoven in actie. Als tussen programma mochten de Nederlandse toppertjes zaterdag in het zwemmekka van Nederland het water induiken. In het prachtige Eindhovense zwembad streden de kinderen om de PieterCup. Ook Eline en Sanne van Ruijven waren samen met een aantal clubgenootjes uitgenodigd voor deze wedstrijd.

Maar het hoogtepunt van deze dag was wel de foto met Pieter van den Hoogenband. Eline staat rechts van Pieter en Sanne staat rechts van Eline. Nog onder de indruk van de ontmoeting met Pieter bleken de zwemprestaties niet om over -in de Dorpsketting- / -naar huis te schrijven-. Maar de krachten bleken gespaard om met de clubgenootjes nog even lekker uit te leven in het golfslagbad met diverse glijbanen (ook een onderdeel van de zwemaccommodatie).

Hopelijk is de concentratie bij Eline volgende week weer optimaal. Dan zwemmen de junioren en senioren gezamenlijk tijdens de promotiewedstrijd om een plek in de hoogste competitie van Nederland.

Hoewel Sanne dan ook ervaring mag opdoen tijdens deze wedstrijd zal het voor haar er over twee weken weer echt om spannen. Dan gaat ze weer samen met haar zusje Jelsie en onze dorpsgenoot Bart Pardon de strijd weer aan tegen de zwemmertjes uit onze regio.

Ilona van Ruijven

 

Voorbereidingen Koninginnenach

hekking b bandfool speed ahead

Woensdagavond was de grote zaal van het Dorpshuis gevuld met orkest en punk-rock band. Geen alledaagse combi. Orkest en punk-rock band? Dan bedoelen we natuurlijk Fanfare Juliana en Fool Speed Ahead. Het was onze eerste gezamenlijke repetitie voor het “Koninginnenach” concert van 29 april.

De eerste paar maten samen was wel even wennen, maar orkest en band hebben elkaar muzikaal gevonden. Was het voor de rockers wennen dat er een kerel, ook wel dirigent genoemd, voor ze staat die met een stokje zwaait en dat je dus stopt met spelen als hij stopt met zwaaien. Zo was het voor de orkestleden wennen aan het geluid van de scheurende gitaren, dreunende bas en oorverdovende drums. Zoals altijd blijkt dat wanneer muzikanten er met elkaar iets moois van willen maken, dat dan altijd gaat lukken. Het grote verschil tussen onze muziekstijlen was dan ook geen enkel probleem. Band en orkest zijn de uitdaging aan gegaan om de stijlen te laten samen smelten en in elkaar te laten overgaan. Het resultaat zal de sporthal op z’n kop zetten! Over twee weken staat de volgende gezamenlijke repetitie gepland, dan is ook de Hekking B Band van de partij.

Met de hulp van onze sponsors Belt Music en Winter Audio Service en in samenwerking met Stompwijk 92 wordt de sporthal tijdens “Koninginnenach” op 29 april omgetoverd tot een echt “Rockpalace”. Erg gaaf natuurlijk dat we het podium kunnen vullen met bands, dj en orkest allemaal van Stompwijkse bodem. Het wordt een avond om niet te missen voor jong en oud en met natuurlijk voor elk wat wils. Zo zal DJ Rowin de afterparty voor zijn rekening nemen.

Maandagavond 29 april – Sporthal Stompwijk – zaal open 20.00 uur

 

IJsclub ‘Nut en Vermaak”

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

        

Minder records in recordweek

Afgelopen week werd het schaatsseizoen op de Uithof definitief afgesloten met de inmiddels traditionele recordweek. Daar waar de recordweek normaal zijn naam eer aan deed en zelfs Thialf records kon worden verbeterd, was het dit jaar wat minder. Door de lage temperaturen bleef op de meeste dagen het doek open, waardoor de wind ook vrij spel had.

Bij de laatste wedstrijd op zaterdagochtend waren de omstandigheden het eerste uur bijna perfect. Echter na het opkomen van de zon ging het dak ontdooien, waarna de ijsbaan in een soort buckelpiste veranderde.

In totaal scoorde de Stompwijkse schaatsers 6 persoonlijke records. Nadine Turk zorgde voor de meest opmerkelijke prestatie door op de 1500 meter haar beste tijd met 17 sec te verbeteren. Ze klokte nu 2.46.57.

Edward en Ferdinand Jansen reden hun eerste 3000 meter en waren ook nu weer aan elkaar gewaagd. Ferdinand was met 4.43.56 iets sneller dan zijn broer (4.45.59).

De overige pr´s werden op de 300 meter gereden door Myrthe Turk (36.68), Joy van der Meer (38.94 en promotie naar pupillen 4) en Olaf Verburg (40.96). Naast de genoemde records werden er ook Uithof besttijden gereden. Hierbij werden de records van Thialf niet verbeterd, maar werd wel de snelste tijd op de Uithof gereden. Dit gold voor Patty Vurens (500-1500), Edward Jansen (500-1500), Iris de Haas (500-1000).

 

 

 

300m

500m

1000m

1500m

Olaf Verburg

40.96 pr

1.12.60

 

 

Myrthe Turk

36.68 pr

1.04.70

 

 

Joy van der Meer

38.94 pr

1.06.26

 

 

Iris de Haas

35.58

   57.30

1.58.20

 

Elina Hoogerdijk

 

 

1.43.53

 

Nadine Turk

 

 

 

2.46.57 pr

 

500m

500m

1500m

3000m

Patty Vurens

47.34

47.25

2.29.52

 

Edward Jansen

44.92

44.51

2.20.45

4.45.59 pr

Tjilde Bennis

45.11

45.26

 

5.01.57

Ferdinand Jansen

43.09

43.11

 

4.43.56 pr

Tom de Haas

 

Dorp van het dorstige hert