Uitslag kaartavond Stompwijk92

Uitslag kaartavond 25 januari Stompwijk’92

 

1. Marco en Riet Olijhoek                                           5888 punten

2. Lenie v.d. Bosch en Sjanie Waaijer                       5494

3. Ruud Hoeijen en Jan Moes                                    5115

4. Frans Hendriks en Hans Nieuwland                      5042

5. Jan Goeman en Alex Overdevest                          5024

6. Gerrit Olsthoorn en Fried de Jong                         4946

7. Peter de Roode en Theo de Jong                         4942

Troostprijs is gegaan naar Lenie Overdevest en Roelie van de Vegt

De volgende kaartavond is op vrijdag 15 februari

 

Groet, Theo v.d. Bosch en Ron v.d. Salm 

IJsclub Nut en Vermaak

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

Tjilde mist NK Junioren

Tjilde Bennis is er helaas niet in geslaagd zich te plaatsen voor het NK Junioren. Bij de landelijke selectie in Tilburg eindigde ze als 19e waar een plek bij de beste 14 vereist was. Tjilde verknalde haar toernooi op de 500 meter waar ze mede door een valse start een na laatste werd (46.40), Mede door een prima 1500 meter (10e in 2.19.71) kon ze nog naar de 19e plek stijgen, maar het was helaas niet voldoende. Haar uitschakeling was juist zuur, daar het NK junioren over 2 weken in Den Haag wordt verreden.

Landelijke selectie NK

500m

1500m

Klassement

Tjilde Bennis

46.40

2.19.71

19e

Condities Uithof laten geen goede tijden toe

Terwijl er volop werd geschaatst op natuurijs, ging het wedstrijdprogramma op de Uithof gewoon door. Er werden echter weinig goede tijden verreden. Vorig weekend had men het dak open gelaten met het oog op mogelijke sneeuwval, waardoor de wind vrij spel had. Dit weekend zorgde de vele regen voor stroef ijs. In combinatie met de lage buitentemperaturen werden er weinig persoonlijke records gereden. Olaf Verburg slaagde erin zijn beste tijd op de 500 meter met ruim 3 sec te verbeteren tot 1.13.14. Joy van der Meer (1.12.72) en Myrthe Turk (1.12.21) slaagden hierin niet.

De C-junioren reden hun laatste wedstrijd in hun competitie. Patty Vurens werd keurig 2e in 2.32.03. Nadine Turk, net hersteld van een griepje kwam op haar 1e 1500 meter tot 3.03.06. Edward Jansen reed technisch prima, echter was ontevreden over zijn tijd: 2.25.96.

Iris de Haas, ook niet helemaal fit, wist zich op de 1000 meter met 2.04.88 niet te verbeteren.

Uithof 19/26 jan.

100m

500m

1000m

1500m

Olaf Verburg

15.70 pr

1.13.14 pr

 

 

Myrthe Turk

15.12 pr

1.12.21

 

 

Joy van der Meer

15.56 pr

1.12.72

 

 

Tjilde Bennis

 

   46.07

1.32.54

 

Ferdinand Jansen

 

   44.03

1.29.52

 

Iris de Haas

 

 

2.04.88

 

Patty Vurens

 

 

 

2.32.03

Nadine Turk

 

 

 

3.03.06 pr

Edward Jansen

 

 

 

2.25.96

Tom de Haas

District wedstrijdschaatsen Leiden

Na een week prachtig natuurijs was er afgelopen zaterdagochtend een wedstrijd voor welpen in Leiden. Bij de meiden was alleen Myrthe Turk aan de start. Jammer dat ze bij twee ronden viel, maar met 1 ronde wel een pr.

Bij de jongens was eerst Daan Koot aan de beurt. Als eerstejaars tussen de jongens die al een aantal jaartjes schaatsen deed hij heel goed. Mooi pr.

Bart v. Santen, Freek Bennis en Youp van Leeuwen wisten ook een mooi pr. te rijden.

De uitslagen staan op de web site. Goed gedaan jongens. 

Aanstaande zaterdag tijdzetten, dus dan is al de jeugd er weer om een pr. te scoren.

Tot zaterdag, Marjo van Veen

 

 

 

GroenLinks vindt mislukken Recreatief Knooppunt voorspelbaar

GroenLinks vindt mislukken recreatief knooppunt voorspelbaar

Het gemeentebestuur heeft laten weten dat door financiële problemen met de exploitatie en de grondaankoop het project Recreatief Knooppunt Stompwijk geen doorgang kon vinden. Voor GroenLinks is dit een bevestiging hoe slecht dit gehele project vanaf het begin is aangepakt. In de projectopzet was al sprake van bijna € 0,6 mln subsidie aan een horecaondernemer. Nu blijkt dat er ondanks die subsidie er geen exploitant te vinden is die bereid was ook maar een beetje in de buurt van de door de gemeente berekende opbrengst te bieden. Het resultaat is een tekort van € 190.000,- en daar komt nog een afkoopsom voor een aannemer bij. Voor niets! Het is niet de eerste keer dat in deze gemeente prestigeprojecten worden opgestart, dat logische argumenten van tegenstanders politiek i.p.v. inhoudelijk worden gepareerd en dat er uiteindelijk sprake is van aanzienlijke verliezen. Er is niets geleerd van eerdere projecten als de Marcellus Emantslaan, waarop ook zoveel geld is verloren.

Het zure is dat er een prachtig plan lag voor een bescheiden project, een werkgelegenheidsproject voor mensen met een beperking in samenwerking met stichting de Tureluur, die ook nog eens voor 20% financieel zou bijdragen. Het mislukken van het project is daarom geheel aan het college te wijten. Waarom is niet verder gegaan met een haalbaar en uitgedacht plan? Voor GroenLinks is het duidelijk, vanaf het begin was de opzet van het project slecht, de communicatie met de omwonenden nul en de financiële onderbouwing dramatisch.

Nu is de gemeente meer dan € 200.000,- kwijt. De redding van theater Camuz kost voor de komende twee jaar € 70.000,- en er zijn partijen in de raad te vinden die dat zonde geld vinden! Met het bedrag dat nu verspeeld is, had dit college ook alle drie kinderboerderijen kunnen behouden. GroenLinks ziet één grondslag van handelen van dit college: sociaal en groen beleid vindt men overbodig, als het gaat om bouwprojecten, kent dit college geen maat. Dat is niet de keuze van GroenLinks.

 

Kaartavond Blesruiters

Kaartavond Blesruiters

Vrijdag 1 februari is het weer zo ver, dan is het gezellig kaarten bij de Blesruiters. Iedereen is natuurlijk van harte welkom bij ons in de kantine. De koffie is bruin om 19.30 uur en we beginnen zoals gewoonlijk om 20.00 uur.

Ton

 

 

 

 

Recreatief knooppunt Stompwijk stopgezet

Recreatief knooppunt Stompwijk stopgezet

Een recreatief knooppunt voor Stompwijk, dat het toerisme en de recreatiemogelijkheden van het buitengebied kan versterken, was een unieke mogelijkheid geweest om de aantrekkelijkheid van Leidschendam-Voorburg als groene woonstad aan te tonen. Burgemeester en wethouders en de gemeenteraad hadden hier vertrouwen in en gingen eind vorig jaar akkoord met het verder ontwikkelen van dit recreatief knooppunt. Van dit project was bekend dat het niet zonder risico zou zijn.

Onzekerheid

Door tegenvallende uitkomsten bij voornamelijk de aanbesteding van de exploitatie, en de onzekerheid of de realisatie van het knooppunt haalbaar is binnen de gestelde termijn voor de subsidie, zijn financiële risico’s in deze tijden te groot om verantwoord te vinden. Daarom hebben burgemeester en wethouders moeten besluiten niet verder te gaan met het project. Betrokkenen zijn over het besluit geïnformeerd.

Realistisch

Verantwoordelijk wethouder Heleen Mijdam is teleurgesteld over het stopzetten van de plannen: ‘Het is jammer dat er nu geen recreatief knooppunt komt waarmee we de ruimtelijke kwaliteiten van ons buitengebied zichtbaar hadden kunnen maken. Maar we willen ook financieel gezond zijn en blijven en onze financiële verantwoordelijkheid nemen door realistisch te zijn en te durven terugkomen op eerdere besluiten, als blijkt dat de financiële aspecten zich anders ontwikkelen dan verwacht.’

Betere tijden

De inspanningen die voor het recreatief knooppunt zijn verricht, hoeven geen verloren energie te zijn. De ontwikkeling van de Nieuwe Driemanspolder kan het plan weer een impuls geven. In combinatie met betere economische tijden is het recreatief knooppunt over een paar jaar wellicht wel haalbaar. Het ruimtelijk kader en de ideeën over het ontwerp van het recreatief knooppunt zijn dan weer te gebruiken.

 

VVD: einde unieke kans Recreatief Knooppunt Stompwijk

Einde unieke kans Recreatief Knooppunt Stompwijk

Het College van Burgemeester en Wethouders (B&W) heeft de gemeenteraad op de hoogte gesteld om te stoppen met de voorbereidingen voor het Recreatief knooppunt Stompwijk. ’Ontzettend jammer dat het plan in deze fase strandt, desalniettemin een verstandige beslissing’’, aldus Vincent Kort namens de VVD- fractie. De VVD-fractie betreurt het niet slagen van dit project, omdat een unieke kans niet kan worden gerealiseerd. ‘’ Dit project had heel veel potentie om als economische impuls voor het buitengebied een belangrijke voorziening te leveren voor recreanten van binnen en buiten onze gemeente. Aan het aantal kandidaat exploitanten heeft het zeker niet gelegen maar de huidige marksituatie laat het toch niet toe om een dergelijk project van de grond te trekken, de risico’s zijn te groot’’, aldus Kort. “Hoewel de VVD liever het project had zien slagen zijn wij content met deze verstandige beslissing van het College. Helaas weet  de markt de kansen in het buitengebied nu niet te verzilveren en de Europese subsidie zal terugvloeien naar Brussel. Desondanks blijft het gebied haar potentie houden en kan een recreatief knooppunt op een later moment misschien wel worden gerealiseerd.’’ Volgens de VVD blijft het daarom mogelijk in de toekomst alsnog een belangrijk element uit de gebiedsvisie Stompwijk te realiseren.

 

Stekker eruit bij Recreatief Knooppunt

Stekker eruit bij Recreatief Knooppunt Stompwijkseweg/Kostverlorenweg

Eindelijk!! Wethouder Mijdam heeft ingezien, dat het recreatief knooppunt niet haalbaar is. Wij als bewoners van de Stompwijkseweg springen een gat in de lucht. Dit project van de wethouder was vanaf het begin een doorn in het oog van de bewoners!

Waarom commerciële horeca op dit mooie polderstuk! Is er nog niet genoeg  in Leidschendam! De Driemanspolder, waar het zogenaamd allemaal voor te doen was, komt er de eerste jaren toch nog niet! De horeca heeft het , net als iedereen, toch al zo moeilijk. Dus waarom een verkwistende grootschalige horeca, die toch op deze plek niet rendabel kan zijn? Want wat is er nu te doen in de omgeving! Vreemde volgorde wordt er hier gebruikt.

In deze tijd van flinke bezuinigingen, was dit voor de burgers echt een onmogelijk project. Onze gemeente kan het geld beter besteden aan projecten die het wel nodig hebben.

De adviescommissie van Stompwijk, had hier ook beter over na moeten denken en zeer zeker eerst overleg met de buurtbewoners moeten hebben. Tenslotte gaat het over onze achtertuin en niet over Stompwijk!

Graag zouden wij in de toekomst willen zien, dat de adviescommissie in overleg met bewoners, voor wat voor project dank ook, eerst overleg pleegt met omwonenden. We hopen dat dit een goede les is voor de toekomst!

De bewoners van de Stompwijkseweg 3 t/m 18a

 

Stichting Tureluur over afblazen Recreatief Knooppunt

Wethouder Mijdam blaast voortijdig de bouw van een recreatief knooppunt af

Het bestuur van de Tureluur is verbaasd over de mededeling van de gemeente Leidschendam-Voorburg om te stoppen met knooppunt. Het recreatief knooppunt zou mogelijkheden geven voor een dag invulling voor mensen met een geestelijke beperking.

De wethouder laat niets van zich horen

De Tureluur heeft samen met de Stichting Ipse De Brugge, een professionele partij in het begeleiden van mensen met een geestelijke beperking, begin december 2012 aan de gemeente laten weten dat zij mogelijkheden zien om het knooppunt rendabel te exploiteren. De twee partijen wilden graag overleg omdat het voorgestelde gebouw niet geschikt was voor de exploitatie zoals zij dat zagen.

Het voorgestelde project was te grootschalig met teveel parkeerplaatsen, iets waar ook de omwonenden bezwaar tegen maakten. Wij zijn dan nu ook uitermate verbaasd dat wij op deze uitnodiging niets gehoord hebben en het project nu door de gemeente helemaal is afgeblazen.

Het resultaat van de houding van de wethouder is dus dat er geen plaats is voor een zinvolle dagbesteding voor mensen met een beperking. Er komt geen recreatief knooppunt, een knooppunt wat een stimulans voor het groene hart zou zijn daarnaast heeft de gemeenten enkele tonnen weggegooid, in deze tijd waarin op heel veel zaken wordt bezuinigd.

Samenwerking Gemeente en de Tureluur

De Tureluur heeft in 2009 samen met de Gemeente een plan en een subsidieaanvraag ingediend bij de provincie Zuid-Holland. In dit plan zou de stichting voor bijna 300.000 euro aan geld inbrengen om de realisatie en exploitatie van het knooppunt mogelijk te maken. De stichting heeft ook een ontwerp voor een gebouw laten maken waarbij de kleinschaligheid en de geschiktheid voor mensen met een beperking voorop staan

Helaas heeft de gemeente besloten om, nadat de subsidie door de provincie was toegewezen, een ander spoor te volgen. Het moest groots en vooral commercieel worden.

Gemiste kans dagbesteding

In de plannen van het huidige kabinet worden gemeenten verantwoordelijk voor het aanbieden van dagbesteding van mensen met een beperking. Het recreatief knooppunt zou kunnen voorzien in ongeveer 24 plaatsen. Nu is maar de vraag waar de gemeente deze plaatsen gaat vinden en wat dan de uiteindelijke kosten zullen zijn.

Jos van Heiningen

Voorzitter Stichting de Tureluur

 

Gemeente Belangen Voorburg Leidschendam: Wethouder ontspoort op Recreatief knooppunt Stompwijk

Wethouder ontspoort op Recreatief Knooppunt Stompwijk

Waar GBLV (Gemeentebelangen Leidschendam-Voorburg) steeds voor gewaarschuwd heeft, is nu door wethouder Mijdam (VVD) bevestigd: het Recreatief Knooppunt Stompwijk is onhaalbaar. Een rendabele exploitatie is onmogelijk.

Een debacle waar de gemeente in de afgelopen maanden tijd, moeite en geld in heeft gestoken. De omwonenden kunnen nu opgelucht ademhalen. Ook zij zagen niets in de haalbaarheid van het Recreatief Knooppunt in deze vorm en vreesden op termijn overlast van de horeca. Naar de bezwaren van omwonenden werd door wethouder noch coalitiepartijen geluisterd.

Onhaalbaar project

Nico Hooijmans, raadslid GBLV heeft vanaf het begin vraagtekens gezet bij de haalbaarheid van de plannen rond het Recreatief Knooppunt Stompwijk: “De bedoeling was dat de horeca-exploitant die het Recreatief Knooppunt Stompwijk zou gaan beheren na vijf jaar het complex van de gemeente moest kopen. Met alleen daghoreca en zo’n 10.000 bezoekers per jaar, kon iedereen nagaan dat dit onhaalbaar zou zijn. De wethouder en de coalitiepartijen leken verblind door de provinciale subsidie voor dit project en draafden rustig door.”

Extra kosten voor de gemeente

Wat GBLV stoort aan de hele gang van zaken is dat er onnodig kosten zijn gemaakt. “Het college zit op alles te bezuinigingen, maar voor dit soort projecten lijkt er altijd een potje beschikbaar te zijn. Hoeveel kosten de gemeente heeft gemaakt, is nog niet helemaal duidelijk, maar daar wil GBLV zo snel mogelijk zicht op hebben van de wethouder,” geeft Hooijmans aan.

Financieel kader niet goed

Het Recreatief Knooppunt Stompwijk wordt nu afgeblazen, omdat de mogelijke exploitanten die zich hadden gemeld, zeer sterk onder de door de gemeente gewenste en gecalculeerde huurprijs gingen zitten. Hooijmans: “Ik heb het dan niet over een paar euro, maar vele tientallen euro’s per vierkante meter lagere huur waar de mogelijke exploitanten het risico voor wilden nemen. Als fractie vragen wij ons ook af, hoe de bedrijfsmakelaar die de taxatie heeft verzorgd zo’n absurd hoge meterprijs heeft kunnen afgegeven. Voor het theater aan de Damlaan bleek meer dan € 100 per vierkante meter al een onmogelijke huurprijs, terwijl in de calculaties voor het Recreatief Knooppunt de wethouder gewoon met zo’n hoge huurprijs bleef rekenen.”

Vijf doodlopende sporen

Hooijmans waardeert het dat wethouder Mijdam steeds heeft aangegeven dat er grote risico’s aan het project kleefden en dat zij via vijf “sporen” naar het eindresultaat wilde toewerken. “Maar om in die beeldspraak te blijven: als tijdens de rit de trein niet zo rijdt als je gewend bent, dan stop je en kijk je nog eens goed of alles gaat zoals het moet gaan. Deze wethouder moest eerst door rood licht rijden om te zien dat ze op een doodlopend spoor zat. De gemeenteraad had veel eerder moeten ingrijpen. Maar met de huidige verhoudingen in de coalitie durft men dat niet aan. Pas toen de wethouder zelf zei dat ze op dood spoor zat met dit project, trokken de coalitiepartijen hun handen van het Recreatief Knooppunt in deze vorm af,” aldus Hooijmans.

 

Beatz

Bardancing Beatz

Afgelopen weekend waren wij 2 maal geopend, dit was op de vrijdag en de zondag.

Op de vrijdagavond hadden wij `Tuintje Party`. De tent was in een gehele tuin omgetoverd en er waren gietertjes verkrijgbaar aan de bar. De dj`s mixten de beste `beatz` aan elkaar en iedereen ging compleet uit hun dak! Het was een mooie avond, het was gezellig druk en iedereen had het erg goed naar zijn zin. Helaas komt aan elke avond een einde, zo ook aan deze avond. Met een tevreden gevoel verlieten onze gasten de bardancing, en stond de volgende dag het ZZ toernooi weer voor de deur.

Op deze zaterdagavond stond de wedstrijd (BEATZ vs NOAD) op het programma. Na een fantastische wedstrijd waarin vooral veel werd gelachen, eindigde het voor ons in een positieve uitslag van: 8-1. Onze NOAD vrienden werden bedankt en na afloop nuttigden we gezamenlijk een drankje.

Op de zondag waren de deuren om 19.00 uur weer wagenwijd geopend. Na een gezellige avond waarin gezellig gedanst en gesjanst werd, was het einde in zicht, het weekend werd weer mooi afgesloten in de bardancing.

Vrijdag 8 februari (Carnavals avond)

Vrijdag 8 februari is het al weer zover: Carnavalsavond in Bardancing Beatz. Net als elk jaar zullen we ook dit feest weer vieren gezamenlijk met de Gaanders! Dit feest is geheel gratis en de deuren zullen rond 21.00 uur weer wagenwijd openstaan.

Daarnaast is de kaart verkoop van ‘Apres Ski’ in volle gang, dit feest is altijd snel uitverkocht dus wees er snel bij want de kaarten vliegen over de toonbank en zijn maar € 5,-. Op = Op!!  

Agenda:

Vrijdag 8 februari Carnavalsavond

Zaterdag 9 februari Carnavalsoptocht

Vrijdag 22 februari Mexican Night

Zaterdag 9 maart Apres Ski party (Met Dj Kicken) kaarten € 5,-

 

Dorp van het dorstige hert