Alle berichten van administrator

Toerclub Stompwijk

fruitcorso

Afgelopen zondag was het ondanks de vakantietijd nog aardig druk bij de start. Zo’n 54 fietsers vertrokken om half 9 voor hun rit.

Voor de A en B stond een nieuwe koffietent op de kalender; Maribu Beach in Hoek van Holland. We hebben deze in de winter al eens uitgeprobeerd en zaten toen lekker binnen bij de haard. Nu gingen we dus met z’n allen in de zomer. Het was er gelukkig ook echt weer voor. Met de A1 maakten we er een mooie strandroute van. Eerst door de Vlietlanden en daarna bij Meijendel de duinen in. Bij Scheveningen gingen we weer over het vernieuwde vrij-liggende fietspad over de boulevard en na Kijkduin over het fietspad op de duinen met uitzicht op o.a. de Zandmotor. Nadeel daarvan is wel dat je geen beschutting hebt tegen de matige zuidwestenwind. Vanaf Monster reden we dus weer achter de duinen, voorbij de koffietent van ’s Gravenzande, naar de Hoek. We hadden er ook weer een debutant bij, dus daarmee kwam de groep op 13 man, waarvoor nog ruimte genoeg was in de serre. Het was nog niet druk op het strand, dus het personeel moest ook nog even op gang komen. Kennelijk zit de gemiddelde strandgast om half 11 nog niet aan de koffie, maar de bediening wel. Na de B arriveerde ook de A3 (12 man) en na een tijdje een kleine A2, maar toen gingen wij al weer op pad langs de Nieuwe Waterweg. Via Maassluis en Midden Delfland arriveerden we na zo’n 100 km weer in Stompwijk

Arno van Rijn

 Ook de B vertrok naar Hoek van Holland. Een zonnige ochtend met weinig wind. Jaap de Jong was nog afwezig echter Wim Vergeer was weer present. We reden via het Duinwaterpad naar Leidschendam waar Jan Luiten aanhaakte. Aldus waren we met z’n 8-en (7 mannen/1 vrouw). Na Scheveningen doken we de duinen in tot aan de Zeekant in Hoek van Holland toe. De koffiestop, in de strandtent “Maribu”, was absoluut een reis van 43 km waard. De A1 zat (in de serre) al aan de koffie en cola, wij en de na ons komende A2 en A3 namen plaats buiten op het terras. Leo van Santen maakte van de gelegenheid gebruik om kennis te maken met de zee. Hij deed zijn schoenen en sokken uit en stoof even de zee in! De koffie en de appelgebak smaakten prima. De terugreis ging via het Westland waar we een stukje van het varend Corso beleefden. Bij een van de bruggetjes hadden we geluk, er passeerden net enkele prijswinnende boten (met Westlands fruit, prachtige bloemen en nog mooiere vrouwen). Vanaf de boten klonk luide muziek, voor elk wat wils. Fantastisch om te zien en te horen. Wat je al niet meemaakt bij de Toerclub Stompwijk. Terug in Stompwijk stond de teller op 86 km, thuis in Leiden op 110 km.

Hans Heemskerk

 De C-groepen

Voor de 2e keer dit seizoen staat Nieuwveen op de kalender. Gingen we 22 juni nog naar de “Sfeerstal”, nu stonden de bekende sluisjes op het programma.

Dan moet je wel even nadenken welke route we nu gaan nemen. Met zijn 9en ging het nu dan richting Boskoop, via De Bent naar Hazerswoude-dorp en door de Loethe naar het mooie stukje langs de Otweg. Dan is het een makkelijke weg, alsmaar het water volgen! Bij de hefbrug reed Fried met zijn groepje (7) er net overheen. Het is weer een mooie zonnige dag en we stoppen af en toe voor een drink moment. Bij Ter Aar de brug over en gaat het rap naar de koffietent.

Het was er nog rustig, alleen de C2 zaten er en we werden vlot voorzien van de koffie met speculaasje! Nee voor de C1 geen Appelgebak! Terug de favoriete route over de sluisjes naar Bilderdam en Leimuiden. En via Woubrugge, Heijmanswetering naar de Lagewaard en de Koudekerkse brug over. Toen kon Jolanda afhaken en bij de Broekweg de Zoetermeerders. Om 12.30 uur werd ik thuis gebracht met 65 km. Weer een mooie en gezellige fietsdag achter de rug!

Annie van Rijn

 

 

GBLV vraagt mening Stompwijkers

 

 Al vele jaren wordt er gesproken over het renoveren van de Stompwijkseweg. Ook voor het nieuwe college staat het renoveren van de Stompwijkseweg hoog op de prioriteitenlijst.

GBLV/Gemeentebelangen is daarom blij dat de Stompwijkers nu kunnen kiezen uit een aantal varianten waarbij de bereikbaarheid van Stompwijk verbeterd wordt.

Nico Hooijmans, raadslid GBLV: “Wethouder Frank Rozenberg is direct met de inwoners en adviesraad in gesprek gegaan om te kijken naar de mogelijkheden om de Stompwijkseweg te reconstrueren en de verbindingsweg aan te leggen. Randvoorwaarde daarbij was het budget van ongeveer 27,5 miljoen euro.”

GBLV is verheugd over het feit dat er ook een variant ligt waarbij de Stompwijkseweg gereconstrueerd wordt, de verbindingsweg in de brede variant wordt aangelegd en de dorpskern van Stompwijk aanzienlijk minder verkeersdruk voor de kiezen krijgt.

Het woord is nu aan de Stompwijkers! Wat vindt u er van? Wat heeft uw voorkeur? Graag horen wij als fractie uw mening. Reacties kunt u mailen naar: stompwijk@gblv.nl . Of meldt het ons 2 september ten tijde van de informatiebijeenkomst in het Dorpshuis.

 

Avond fietsvierdaagse Toerclub Stompwijk 2014

Op dinsdag 8 juli begon de jaarlijkse Avond fietsvierdaagse regenachtig. Slechts 7 deelnemers durfden het slechte weer te trotseren. 5 Deelnemers reden de 15 km en 2 zijn er gestart voor de 25 km. Ook woensdagavond was het nog steeds slecht weer. Met twee extra deelnemers ging de route via “de Pannenkoe” in  Leidschendam weer naar Stompwijk.

Donderdag en vrijdag was het beter weer en vertrokken er meer deelnemers vanuit Stompwijk. Donderdag vertrokken er ongeveer 35 deelnemers richting Hazerswoude en  Vlietland. Op de afsluitende de dag gingen de routes richting Leiden en Zoetermeer, ook nu waren er ongeveer 35 deelnemers gestart.

Prijsuitreiking:

Er waren 3 kinderen die alle vier de dagen hadden uit gefietst. Brit, Fleur en Lieke kregen daarom alle 3 een prijs van de organisatie. De prijs voor de oudste man ging naar Leo v. Bohemen en de prijs voor de oudste vrouw ging naar Ria Berg. Ook zij hadden beide alle dagen volbracht.

De fotoprijs werd gewonnen door Fam. v.d. Velden.

De organisatie bedankt Stompwijk’92 voor de locatie, Gerrit en Fried voor de bardienst en Piet Janson voor de sponsoring.

Ook wil het bestuur van de Toerclub Jaap de Jong bedanken voor het maken van de routes en het mede organiseren van deze jaarlijkse Avond fietsvierdaagse.

Het bestuur hoopt dat het volgend jaar beter weer is en dat we dan weer veel deelnemers kunnen verwachten. Elk jaar proberen wij u de mooiste fietspaden van onze omgeving te laten zien, ook volgend jaar zal dit niet anders zijn. Tot volgend jaar!

 

Toerclub Stompwijk

 

IJsclub Nut en Vermaak

IJSCLUB ‘NUT EN VERMAAK’

Aanmelden nieuwe seizoen

Hoewel de temperaturen op dit moment nog niet direct aan schaatsen  doen denken, opent de Uithof over 2 maanden haar deuren al. De voorbereidingen op het nieuwe seizoen zijn inmiddels al volop gaande.

We hebben op onze trainingsuren op de Uithof voor senioren nog ruimte voor nieuwe aanmeldingen. Was je ooit al lid van onze club, maar gestopt vanwege studie of werk en zou je wel weer eens wat willen doen, of schaatste je tot nu toe recreatief en lijkt het je leuk om in groepsverband te trainen, meld je dan bij ons aan.

Op maandagavond (21.15 – 22.30 uur) en op woensdagavond (22.00-23.15 uur) zijn onze trainingsgroepen actief en is er ruimte voor nieuwe aanwas.

Heb je interesse laat je dan verder door ons informeren

(www.ijsclubstompwijk.nl).

Aanmelden kan via inschrijfformulier op onze website.

Schaatslessen jeugd in Silverdome

Ben je tussen 6 en 12 jaar en wil je graag leren schaatsen, dan kun je terecht op ons trainingsuur voor jeugdleden in Silverdome Zoetermeer. Onder leiding van deskundige en enthousiaste trainers wordt de schaatstechniek spelenderwijs bijgebracht. De lessen vinden plaats op donderdagavond van 18.00 tot 19.00 uur. De trainingen zullen starten in de eerste week van oktober.

Voor meer info en het inschrijfformulier, bezoek onze website www.ijsclubstompwijk.nl.

Namens IJsclub Nut en Vermaak

Tom de Haas

 

OpenRaad in Stompwijk

Open Raad

Op dinsdag 2 september organiseert de gemeenteraad een OpenRaad in het Dorpshuis in Stompwijk, Zustersdijk 18 te Stompwijk. Vanaf 19.30 uur wordt de OpenRaad geopend. In parallelsessies van drie kwartier vinden overleggen plaats tussen raadsleden, college en inwoners. Tussendoor is er telkens een korte pauze. Dat biedt u de gelegenheid informeel met raadsleden te spreken.

Op de agenda staat onder meer:

    presentatie en overleg variantenstudie Stompwijkseweg (vanaf 17.00 uur inloopbijeenkomst voor inwoners, vanaf 19.30 uur presentatie en vanaf 21.15 uur openbare vergadering Adviesraad Stompwijk);

    overleg over Jongerenwerk o.a. in Stompwijk (jongeren en betrokkenen zijn van harte welkom om mee te praten over het Jongerenwerk in de gemeente en de wijze waarop dit wordt vormgegeven. In de nieuwe visie op Jongerenwerk krijgen de jongeren zelf een belangrijke rol als het gaat om het organiseren en uitvoeren van activiteiten);

    overleg over het Verkeers- en Vervoersplan;

    overleg over de Metropoolregio (proces en traject van besluitvorming).

 

Via www.leidschendam-voorburg.nl vindt u de actuele agenda. U kunt zich ook laten abonneren op de agenda. Stuur in dat geval een mail naar de griffie: griffie@leidschendam-voorburg.nl waarin u aangeeft dat u de agenda digitaal wenst te ontvangen.

Heeft u een vraag of wilt u een onderwerp met raadsleden bespreken. Neem dan contact op met de griffie. De griffie ondersteunt de gemeenteraad. Telefoonnummer (070) 300 8563 of via e-mail: griffie@leidschendam-voorburg.nl

onze poes vermist

Wie o wie heeft onze poes gezien?
Ze is al sinds vrijdag 25 juli vermist en ze luistert naar de naam MIKA. Je kan haar heel goed herkennen omdat ze precies een wit puntje heeft op d’r neus, zie foto! Bovendien heeft ze een mooie witte kraag onder haar kin en 4 witte pootjes

Ze laat zich niet zo makkelijk vangen maar als je wat lekkers hebt dan kom ze naar je toe.
Voor info: 0640241754

CArmen

 

Parochieberichten

Berichten- RK  Parochie Kern  H. Laurentius – Stompwijk-

Onderdeel van de RK Parochie HH Petrus en Paulus 

Contact met de Pastores, bij ernstige ziekte,

Overlijden, of een persoonlijk gesprek.

Centraal meldingsnummer 0622027668 

Telefonische bereikbaarheid:

Pastorie Dr. van Noortstraat 88

2266 HA Stompwijk tel. 071-5801604

Pastoor: J. v.d. Bie tel. Via het centrale nummer. 

Email adres: pastoor.degoedeherder@yahoo.com

Spreekuur op afspraak.  

Openingstijden parochiesecretariaat

Maandag, woensdag en vrijdag van 10.00 -12.00 uur.

E-mail: sintlaurentius@hotmail.com  

Bijdrage voor misintenties  op rekening nr.NL 36 RABO 0361500947

Donaties t.b.v. de H. Laurentiuskerk rekening nr. NL49RABO0361502168

 

Verzorging begrafenissen en crematies

De heer C.G J. Onderwater, tel. 079-3422906/0655976947/info@cuo-zm.nl

 

Overleden:  Piet Hilgersom in de leeftijd van 79 jaar

 

Weekvieringen in de RK Parochiekerk  H. Laurentius

 

Zaterdag                             9 aug. 19.00 uur   geen viering

Zondag                               10 aug. 11.00 uur Eucharistieviering met Parochiekoor.

                                                                     Voorganger :J. v. d. Bie.

Misintenties 

Zondag 10 aug. 11.00 uur voor de overleden armen en weldoeners v.d. parochie, Riet Knijnenburg—v. Vliet, Fam. v. Vliet—v. Wissen, fam. Knijnenburg- v. d. Lubbe, Wim Suijten, Kees v Dijk, Gerarda de Jong -v.d. Poel, Jan Kerkvliet, Gerrit v Santen, overleden ouders Vreeswijk—v Leeuwen,  Rie Luiten,  Surat “Kaew” Knijnenburg – Pesol, Jopie Lexmond – v. Santen, Cor Oudshoorn – Alkemade, Riet v. Logchem – Bennis, Elly Bennis—v. Marwijk, Jan v. d. Helm, Corrie v Geijlswijk -v. Santen, Jan Vogelaar, Janus Verhagen, Toon van Veen, Piet Hilgersom.

 

Kerkhulpen                    Kosters           Lectoren         Misdienaars

zaterdag 9 aug.  19.00 uur         J.O.                 geen  geen

Zondag 10 aug.  11.00 uur         J.O.                 Jan v. Rijn geen

 

Nieuw seizoen, nieuwe uitdagingen

Vanaf 31 juli aanstaande zal Trees van Velzen stoppen met een overgroot deel van haar werkzaamheden in het Dorpshuis. Trees is klaar voor nieuwe uitdagingen. Namens het bestuur van het Dorpshuis willen we haar bedanken voor haar intensieve inzet en al het goede werken. Trees heeft veel voor het Dorpshuis gedaan en zal in de toekomst nog werkzaam blijven in het Dorpshuis, alleen in een andere rol. “Trees, bedankt voor alles. Wij waarderen je enorme inzet en betrokkenheid en wensen je succes in de nieuwe uitdagingen welk je op je pad zal tegenkomen.” 

Vanaf 1 augustus zal Anneke van Bemmelen de nieuwe uitdaging aangaan bij het Dorpshuis. Anneke neemt de  werkzaamheden over van Trees. Binnenkort is Anneke per email bereikbaar; ( Anneke@dorpshuis-Stompwijk.nl)  

Ondanks dat Anneke al jaren een bekend gezicht is het Dorpshuis, stelt zij zichzelf graag nog even voor; 

 Even voorstellen…

Een paar weken geleden nadat Trees van Velzen had aangegeven had om te willen stoppen met het beheer van het Dorpshuis, werd mij gevraagd of ik interesse had om de taken van Trees over te nemen. Na er goed over nagedacht te hebben, heb ik besloten om dit te gaan doen. 

Wie ben ik. Mijn naam is Anneke van Bemmelen. Ik woon aan de Dr. van Noortstraat, een paar huizen van het Dorpshuis af, en heb al heel wat uurtjes in het Dorpshuis doorgebracht. e afgelopen 10 jaar was ik leidster van de hobbyclub, komende zomer organiseer ik voor de 5e keer ZomerPret en in de wintermaanden organiseer ik klaverjassen voor beginners en gevorderden op de vrijdagavond.

Verder loop ik al wat jaren mee bij de koffietafels, feestjes en vergaderingen in het Dorpshuis.

Dit jaar heb ik besloten om te stoppen met de hobbyclub, omdat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. En dit kwam dus op mijn pad.

Vanaf 1 augustus ga ik het beheer van Trees overnemen. Gelukkig mag ik met al mijn vragen bij haar aankloppen, en kan ik terugvallen op het bestuur. Ik heb er zin in! Tot ziens in het Dorpshuis!

Anneke van Bemmelen

 

Namens het  bestuur heten we Anneke welkom en hebben we volste vertrouwen in haar. 

 

Elham Farshchi Secretaris St. Dorpshuis