Op zaterdag 10 juni gaat de Groei & Bloei Nationale Tuinweek 2017 van start met de landelijke actie: “Tegel eruit plant erin”. U bent van harte welkom om tussen 10.00 uur en 16.30 uur een tegel in te ruilen voor 2 planten bij: Life & Garden Leidschendam, Veursestraatweg 292d, 2265 CL Leidschendam, Of Stadstuin Rusthout, Noordsingel 3 Leidschendam (tegenover winkelcentrum Leidsenhage).
In een betegelde tuin kan hemelwater onvoldoende in de aarde worden opgenomen en verdwijnt via het riool. Met als gevolg een verlaging van het grondwater, wat slecht is voor onze beplanting. Bij felle regenbuien wordt de wateropvang overbelast. Hier en daar een tegel vervangen voor een paar planten helpt deze problemen te verminderen.
Had ik vorige week nog enthousiaste plannen om dit groots aan te pakken, deze plannen zijn inmiddels verdampt. Er is geen enkele reactie binnen gekomen waardoor het geen gezamenlijk initiatief meer is, maar meer voor jezelf. Doe er je voordeel mee en fleur je buurt en straat, achterpad en doorgaande route op.
Petra
Ja hoor, ook dit jaar gingen we weer pot verteren en zoals gewoonlijk bij Sjaan en Joop van Rijn. Onze dank voor de hartelijke ontvangst. Het weer was ons goed gezind. Wat hebben we genoten van het mooie weer. Van lieverlee kwam iedereen binnen druppelen. Sommigen waren op de fiets, de rest kwam met de auto. Ik werd persoonlijk binnengeleid door Bert en Ria. Ik heb wel eens moeite met inparkeren vandaar, bedankt hoor Bert.
Om een uur of vijf werd de barbecue aangestoken en Lilia met haar kornuiten konden aan het bakken. Het was allemaal even lekker en zeer goed verzorgd. Nadat ons buikje gevuld was kwam er nog heerlijk fris klein gesneden fruit op tafel.
Bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!
Het was dit weekend “korte broeken weer” warm dus, maar door het luchtige windje en de betrekkelijk korte inspanning die de paarden en pony’s moesten leveren was het goed te doen. De menners van de Blesruiters reden afgelopen zondag hun eerste outdoor vaardigheid. De outdoor vaardigheid bestaat uit een vaardigheidsparcours (kegeltjes) aangevuld met 3 of meer hindernissen. Zaterdagmorgen, na eerst een “bakkie” te hebben gedaan, werd het parcours en hindernissen uitgezet en opgebouwd en door de vele man/vrouwkracht was dat zo “gepiept”. Door John van den Burg was er een nieuwe (prefab) hindernis gemaakt en dat was een aanwinst voor het parcours.
In deze klasse reed Danny van de Barselaar met zijn shetland pony’s Zaza en Florus voor het eerst tandem en dat is toch een “graadje” moeilijker als tweespan, maar hij deed het prima.